Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، پس از مجروح شدن ۹ نفر در حمله یک فرد با چاقو در شهر لوبک در ایالت شلسویگ هولشتاین آلمان، دادستانی این ایالت اعلام کرد که این شخص در ایران متولد شده و تابعیت آلمانی داشته است. براساس گفته‌های مقامات این ایالت، فرد مهاجم حدود ۳۴ سال سن دارد.

پلیس آلمان روز جمعه گفت بر اثر حمله با چاقو به مسافران یک اتوبوس در شهر لوبک واقع در شمال این کشور ۹ نفر مجروح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه محلی لوبکر ناخریشتن در گزارشی بدون اعلام منبع خبر گفت فرد مظنون با چاقو به مسافران حمله کرده است. شهر لوبک در شمال شرقی هامبورگ واقع شده است. این حمله در محله کوکنیتس دراین شهر رخ داده است.سخنگوی پلیس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت مقامات مسئول هنوز در حال بررسی جزییات حادثه و انگیزه این حمله هستند.

رویترز هم گزارش داده پلیس شهر لوبک در حال حاضر هیچ انگیزه سیاسی و سابقه اعمال تروریستی در رابطه با ضارب پیدا نشده است.برخی رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که مهاجم، اصالتا ایرانی بوده اما سالها است که در این شهر در آلمان زندگی می‌کرد و شهروندی آلمان دارد.پلیس گفته است که هنوز آمار دقیق مجروحان مشخص نیست اما حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.به گزارش پلیس اتوبوس پر بوده است و از سرنشینان اتوبوس که از صحنه گریخته‌اند خواسته شده که با پلیس تماس بگیرند.

پلیس خیابان‌های منتهی به محل حادثه را بسته است. بنا به گزارش رسانه‌های آلمانی مقصد اتوبوس شهر تراوِمونده در شمال آلمان بوده است. راننده اتوبوس نیز مجروح شده است، اما با باز کردن در‌ها امکان فرار مسافران را فراهم آورده است.به گفته شاهدان عینی مسافران اتوبوس موفق شده‌اند مهاجم را مهار کنند او را تحویل پلیس بدهند.  

به گفته سخنگوی پلیس کوله پشتی در اتوبوس پیدا شده که احتمالاً متعلق به مهاجم بوده است. پلیس در حال تحقیق بیشتر از مهاجم بازداشت شده است. وزیر داخلی ایالت شلسویگ هولشتاین برای رسیدگی هر چه سریع‌تر به این حادثه به شهر لوبک سفر کرده است.دادستانی ایالت شلسویگ هولشتاین تایید کرد که هیچ‌کس در این حمله کشته نشده است. به گفته دادستان فرد مهاجم در ساعات آتی مورد بازجویی رسمی قرار خواهد گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تبار ایرانی آلمان حمله با چاقو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم

سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد تصمیم گرفته در پرونده حادثه امنیتی روز جمعه و علیه فردی که با ادعای داشتن جلیقه انفجاری وارد سفارت شده و سپس توسط پلیس بازداشت شد، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه یکی از ایرانیان مقیم فرانسه وارد کنسولگری سفارت ایران شد و ادعا کرد جلیقه انفجاری به‌همراه دارد و قصد منفجر کردن محل را دارد.

با اعلام این ادعا از سوی این شخص، بلافاصله بخش کنسولی تخلیه و تدابیر لازم اندیشیده شد، همچنین با پلیس تماس گرفته شده و دسترسی به منطقه را محدود کردند. پس از آن، از اعضای سفارت با آن فرد طولانی صحبت و گفت‌وگو کردند، نهایتا مشخص شد جلیقه انفجاری نبوده و چیزی همراه فرد نبوده و او را به خارج از سفارت هدایت کردند. نهایتا پلیس  او را دستگیر کرده است.

روز سه‌شنبه نیز دادگاه پاریس، این فرد ۶۱ ساله را به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. این مرد پیش از این به دلیل آتش زدن لاستیک مقابل ورودی سفارت ایران در پاریس در سال ۲۰۲۳ محکوم شده بود.

در این راستا، سفارت ایران در فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که با توجه به «سن نامبرده و شکنندگی وضعیت روحی روانی و جسمانی وی و با توجه به این‌که وی عامل آتش زدن بخش کنسولی سفارت در سپتامبر ۲۰۲۳ نیز بوده است، سفارت بر این اعتقاد است که این فرد ایرانی‌الاصل به‌رغم اقدام جنایی خود، شخصا قربانی فضای ایران هراسی به‌وجود آمده و ترویج شده از سوی افراد، گروه‌ها و لابی‌های ض ایرانی است و در نتیجه، منطبق با سنت ایرانی و اسلامی "رافت و بخشش"، تصمیم گرفته در این پرونده در دست بررسی، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد».

سفارت ایران ابراز امیدواری کرد این تصمیم «که نشان می‌دهد نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان، قبل از هر چیز و صرف نظر از باورهای ایرانیان، به عنوان "کانون"های واقعی خانوادگی برای همه ایرانیان است، به این فرد اجازه خواهد داد خود را باز یابد و به زندگی عادی برگردد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان