Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیاتی متشکل از کارمندان وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا امروز جمعه در ترکیه با مقامات این کشور با هدف متقاعد کردن آنکارا برای همراهی با تحریم های واشنگتن علیه ایران رایزنی می کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، در حالی که پیشتر ترکیه اعلام کرده بود از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی نمی کند، هیاتی متشکل از کارمندان وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا امروز جمعه در ترکیه با مقامات این کشور با هدف متقاعد کردن آنکارا برای همراهی با تحریم های واشنگتن علیه ایران رایزنی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز در ادامه به نقل از یک منبع آگاه می نویسد: این هیات که به تازگی با مقام‌های هند در این زمینه دیدار و گفتگو داشته، امروز جمعه وارد آنکارا خواهد شد. این هیات با افرادی از موسسات مالی مرتبط با تحریم‌های ایران و نیز وزارتخانه‌های دارایی و خارجه دیدار خواهد داشت.

یکی از سخنگویان سفارت آمریکا در ترکیه نیز مذاکرات میان طرفین در روز جمعه و تمرکز آن بر تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را تائید کرده است.

این وضعیت درحالی است که اوایل تیرماه سال جاری، وزیر خارجه ترکیه در واکنش به اقدام مقامات آمریکا که از دیگر کشورها خواسته‌اند واردات نفت از ایران را قطع کنند، گفت آنکارا همچنان به روابط تجاری خود با ایران ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم اقتصادی آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه همکاری طالبان و ترکیه

به نقل از خبرگزاری باختر، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روز‌های آتی پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه