Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@14:12:45 GMT

احزاب جایگاه نخبگان

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۴۵۴۲

احزاب جایگاه نخبگان

احزاب محل تجمع نیروهای خوشفکر و نخبه کشور است. با اندک جست وجویی درخواهید یافت که درصد زیادی از نخبگان کشور و شخصیت‎های سیاسی و انسان‎های باتجربه و صاحب‏نظر در میان احزاب مختلف از هر دو جریان سیاسی کشور توزیع شده‎اند و به تبع همین حضور بحث‎های خیلی خوبی نیز در اتاق‎های فکر و دفاتر سیاسی آنان صورت می‎گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی

ایران آنلاین /احزاب با تبیین شرایط در هر دوره، پیشنهادات خوب و سازنده‎ای برای عبور از مشکلات و بحران‎ها داشته و هیچ گاه برای ارائه آن از هیچ کمکی دریغ نکرده و نخواهند کرد. حداقل آنچه که با حضورم در یک حزب اصلاح‎طلب اطلاع دارم، احزاب متعدد جریان اصلاح‎طلب و همچنین اصولگرا همه علاقه‌مند هستند که مباحث خود و نتیجه جلسات را در اختیار دولت قرار داده و به آنها مشورت دهند. من مطمئن هستم که در بین همه احزاب این اشتیاق وجود دارد که بحث‎های شکل گرفته در جلسات داخلی خود را در مورد مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و در حوزه‎های بین‎المللی و داخلی دسته‎بندی کرده و رایگان در اختیار دولت قرار دهند. اما متأسفانه واقعیت این است که دولت‌های ایران در تمام ادوار آنچنان در چرخه معیوب اجرایی گرفتار می‌شوند که احزاب را به فراموشی می‌سپرند  یا براثر باور نداشتن توانایی آنان، میدان زیادی برای مانور احزاب ایجاد نمی‎کنند. به این ترتیب هیچ کدام از دولت‌ها نمی‎توانند از مشورت احزاب کمک بگیرند و در این میان دولت فعلی هم از این امر مستثنی نبوده و نیست. آقای روحانی در سال اول ریاست‎ جمهوری خود یکبار با اصولگرایان و یک بار هم با اصلاح‎طلبان نشستی برگزار کرد و در این نشست از هر حزبی هم یک نفر انتخاب شده بودند و به این دیدار دعوت شدند. اما این کار دیگر تداوم نداشت. بارها از طرف احزاب مختلف اظهار تمایل شد و حتی نامه‎نگاری‎هایی انجام شد تا این جلسات ادامه یابد اما هیچ حاصلی نداشت. حتی فراکسیون‎های وابسته به احزاب در مجلس هم خواهان ملاقات با رئیس‎ جمهور بودند که جواب مثبتی دریافت نکردند. به عنوان نمونه از فراکسیون امیدی که خود در آن حضور دارم نام می‏‌برم. بارها در این فراکسیون به آقای روحانی نامه نوشتیم تا وقت ملاقاتی به اعضای این فراکسیون اختصاص دهند. گفتیم که می‎خواهیم صحبت کنیم و ایده خود را ارائه دهیم اما تاکنون از طرف دولت هیچ توجهی صورت نگرفته است. متأسفانه با این برخوردها این گونه به نظر می‌‏رسد که دولت خود را مستغنی از مشورت دادن و مشورت گرفتن احزاب و شخصیت های سیاسی می‎داند و قصد ندارد هیچ اتصالی را در این میان صورت دهد در حالی که از طرف احزاب مطمئن هستم چنین درخواستی وجود دارد. امیدوارم روزی دولت به این نتیجه برسد که بتواند از ظرفیت توانمند مجموعه احزاب استفاده کند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مجارستان چه خبر است؟

به گزارش جماران، یورونیوز در گزارشی نوشت: یکی از اعضای پیشین دولت مجارستان که اکنون به منتقد دولت تبدیل شده، روز سه‌شنبه یک فایل صوتی را منتشر کرد که به گفته او ثابت می‌کند مقامات ارشد دولت برای سرپوش گذاشتن بر فساد توطئه کرده‌اند.

این فایل صوتی یکی از آخرین تلاش‌ها برای برملا کردن فساد حاکم بر دولت ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان است.

پیش از این بزرگ‌ترین اعتراضات سال‌های اخیر این کشور در اوایل ماه فوریه روی داده بود؛ یعنی زمانی که فاش شد که رئیس‌جمهور مجارستان مردی را که به دلیل سرپوش گذاشتن بر آزار جنسی کودکان توسط مدیر یک یتیم‌خانه دولتی زندانی شده بود، عفو کرده است.

خشم عمومی در قبال این فساد سرانجام باعث شد که شماری از متحدان نزدیک ویکتور اوربان، از جمله رئیس‌جمهور و جودیت وارگا، وزیر دادگستری او مجبور به استعفا شوند.

فایل صوتی اخیر نیز از سوی پیتر مگیار، همسر پیشین جودیت وارگا منتشر شده است. او که یک کارشناس سیاسی است می‌گوید برای افشای سطح فساد در دولت اوربان، تنها راه باقی‌مانده افشاگری است.

پیتر مگیار روز سه‌شنبه این فایل صوتی را در فیس‌بوک و یوتیوب منتشر کرد. در این فایل به نظر می‌رسد صدای خانم وارگا شنیده می‌شود که توضیح می‌دهد چگونه مقامات دولت اوربان، مقامات قضایی را مجبور به حذف شواهد از سوابق دادگاه با هدف پنهان کردن نقش آنها در معاملات تجاری فاسد می‌کنند.

پیتر مگیار می‌گوید که این فایل صوتی، بخشی از گفتگوی این زوج در زمانی است که هنوز با یکدیگر در یک آپارتمان زندگی می‌کردند.

در این نوار ضبط شده جودیت وارگا می‌گوید: «آنها به دادستان‌ها پیشنهاد کردند که چه چیزی باید حذف شود.»

او همچنین می‌افزاید که یکی از مقامات ارشد دولت به یکی از کارمندان او خبر داده بود که موضوع تحقیقات فساد قرار گرفته است.

پیتر مگیار روز سه‌شنبه این فایل صوتی را در اختیار دادستان عمومی شهر بوداپست قرار داد تا به عنوان مدرک استفاده شود.

خانم وارگا نیز روز سه‌شنبه در یک پست فیس‌بوکی، پیتر مگیار را به خشونت خانگی در دوران ازدواجشان متهم کرد و مدعی شد که این اظهارات را «تحت فشار» بیان کرده است؛ با این وجود این موضوع را که واقعا صدای او در این فایل صوتی بوده، انکار نکرد.

وزیر دادگستری پیشین مجارستان در این پست فیسبوکی نوشت: «من چیزی را گفتم که او می‌خواست بشنود تا بتوانم هرچه زودتر فرار کنم. در وضعیت ترس و ارعاب، هر شخصی ممکن است چیزهایی را بگوید که منظورش نیست.»

پیتر مگیار نیز در پست جداگانه‌ای در فیسبوک، ادعاهای همسر سابقش را رد کرد.

پیتر مگیار که زمانی یکی از اعضای ارشد اما کمتر شناخته شده حلقه سیاسی اوربان بود، در مصاحبه‌ای در ماه فوریه با یک کانال یوتیوب، دولت اوربان را به فساد گسترده و استفاده از کمپین‌ها برای بدنام کردن مخالفانش متهم کرد.

او همچنین در ۱۵ مارس در جمع ده‌ها هزار نفر در بوداپست سخنرانی کرد و برنامه‌های خود را برای تشکیل یک حزب سیاسی جدید برای به چالش کشیدن قدرت ۱۴ ساله حزب حاکم و به عنوان جایگزینی برای اپوزیسیون چندپاره مجارستان اعلام کرد.

رسوایی انتشار این فایل صوتی باعث ایجاد یک بحران سیاسی بی‌سابقه در دولت اوربان شده است که از سال ۲۰۱۰ میلادی مجارستان را رهبری می‌کند.

پیروان پیتر مگیار امیدوارند که موقعیت او به عنوان یکی از «خودی‌های سابق» بتواند به برهم زدن نظام سیاسی حاکم بر مجارستان کمک کند؛ نظامی که از نظر بسیاری یک خودکامگی «عمیقاً ریشه‌دار» است.

پیتر مگیار همچنین آنتال روگان، متحد نزدیک اوربان و مسئول ارتباطات دولت همچنین مسئول سرویس‌های مخفی این کشور را هدف قرار داده است. فایل صوتی که روز سه‌شنبه منتشر شد همچنین نشان می داد که آنتال روگان تلاش برای تغییر اسناد و شواهد دادگاه را رهبری کرده است.

دولت مجارستان برای تضعیف چهره پیتر مگیار در میان افکار عمومی، ادعا می‌کند که او یک فرصت‌طلب است که پس از جدایی از جودیت وارگا و از دست دادن موقعیت‌هایش در چندین شرکت دولتی، به دنبال یک کسب و کار جدید برای خود است.

اما با وجود چنین ادعاهایی، ظهور پیتر مگیار در مقابل دولت اوربان دردسرهای سیاسی جدیدی برای اوربان بوجود آورده که استعفای اعضای دولت او و یک بحران اقتصادی بخشی از آنهاست.

پیتر مگیار روز سه‌شنبه حدود چهار ساعت را در دفتر دادستانی گذراند و سپس مقابل خبرنگاران خواستار اعتراض خودجوش مردمی در اواخر همان روز شد.

به این ترتیب عصر سه‌شنبه هزاران تظاهرکننده مقابل دفتر دادستان عمومی بوداپست تجمع کردند. او در جمع تظاهرکنندگان، دادستان کل را به اقدام در راستای منافع حزب حاکم اوربان متهم کرد و خواستار استعفای او شد.

او اعلام کرد: «اجازه نخواهیم داد روی بزرگترین رسوایی حقوقی و سیاسی ۳۰ سال اخیر کشور سرپوش بگذارند! اجازه نمی دهیم!»

 

دیگر خبرها

  • تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است
  • جامعه نخبگان کار و تولید به کمک مردمی سازی اقتصاد بیایند
  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • در مجارستان چه خبر است؟
  • اشتیاق هانسی فلیک برای هدایت بارسلونا؛ از مشورت با گواردیولا تا تحقیقات گسترده میدانی!
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند