Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعضای ائتلاف انتخاباتی فتح عراق، شروط احزاب سیاسی منطقه کردستان این کشور برای تشکیل فراکسیون بزرگ در پارلمان را مردود دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ائتلاف الفتح عراق می‌گوید درخواست و شروط احزاب کردی برای تشکیل فراکسیون بزرگ در پارلمان این کشور غیر قابل قبول است.

به گزارش وبگاه خبری «اباء» عراق، «عامر الفایز»، از اعضای ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» جمعه با بیان اینکه شروط کردهای عراق برای تشکیل فراکسیون بزرگتر «مردود» است، گفت که «ائتلاف الفتح با هیچ شرطی که به ضرر منافع ملی باشد، موافقت نمی‌کند؛ کما اینکه این ائتلاف با هرگونه پیش‌شرطی برای تشکیل فراکسیون بزرگتر مخالف است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایز افزود: «الفتح موافق این است که برنامه مشخصی [برای تشکیل فراکسیون] باشد؛ به ویژه اینکه این برنامه دولتی باشد و بعد از تدوین آن به سار ائتلاف‌ها ارائه شود تا از این طریق، هرکسی موافق فراکسیون بزرگتر بود، به آن ملحق شود و مخالفان نیز به سمت [ائتلاف] مخالف بروند».

این عضو ائتلاف الفتح که بعد از ائتلاف سائرون، بیشترین کرسی پارلمان را به دست آورده، در مورد شروط کردها گفت که پیش‌ شرط کردها مبنی بر بازگشت پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه از طرف بسیاری از ائتلاف‌های سیاسی عراق مردود است.

عامر الفایز افزود: «دیگر کردها وزنه مهمی [در تشکیل فراکسیون پارلمانی] نیستند، به ویژه اینکه نتایج انتخابات پارلمانی ائتلاف‌های متعددی را ایجاد کرد؛ از طرفی ائتلاف‌های کردی از اختلافات بین خود رنج می‌برند و این مسئله برخلاف سابق منجر به دو دستگی‌ آن‌ها شده است».

عضو ائتلاف الفتح پیش‌بینی کرد که سایر ائتلاف‌های شیعیان مانند النصر، دولة القانون و سائرون در مخالفت با شروط کردها در خصوص بازگشت پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه هم رأی باشند.

بعد از همه‌پرسی غیر قانونی جدایی منطقه کردستان عراق در مهر ماه سال گذشته، اوضاع مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد از جمله استان کرکوک که نیروهای پیشمرگه از سال ۲۰۰۳ آن را به اشغال خود درآورده بودند، متشنج شد؛ چرا که ترکمن‌ها و عرب‌های این استان مخالف این همه‌پرسی بودند.

نیروهای فدرال عراق برای بازگرداندن امنیت به این مناطق وارد صحنه شد و در بیست و چهارم مهر ماه توانستند وارد شهر کرکوک شده و اوضاع این شهر را به دست بگیرند. دولت فدرال عراق پیشمرگه‌ را مجبور کرد به مرزهای قبل از اشغال عراق به دست آمریکا در برگردند.

چهارمین انتخابات پارلمانی عراق ۲۲ اردیبهشت برگزرا شد و به رغم گذشت بیش از دو ماه، احزاب سیاسی و ائتلاف‌های انتخاباتی موفق به تشکیل دولت نشده‌اند.

ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی الصدر با کسب ۵۴، الفتح به ریاست هادی العامری ۴۷ و النصر به ریاست حیدر العبادی ۴۲ بیشترین کرسی‌های پارلمان عراق را کسب کرده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراق احزاب کرد هادی العامری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه عبری: اسرائیل با استفاده از هواپیما‌های F۳۵ حملاتی را در عراق، سوریه و ایران انجام داد و در این حمله از حریم هوایی اردن استفاده کرد.

سناتور مارکو روبیو: اسرائیل این توانایی را دارد که بدون ورود به حریم هوایی ایران، از حریم هوایی سوریه و عراق به اهدافی در داخل ایران حمله کند.

زیرنویس شبکه خبر: منابع خبری از شنیده‌شدن صدای قوی در برخی مناطق مرکزی کشور خبر دادند.

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی:

پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

این پرواز‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

اورشلیم پست: یک حمله موشکی اسرائیل بامداد روز جمعه یک سایت در ایران را هدف قرار داد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

منابع خبری به فارس می‌گویند صدای سه انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال شرق اصفهان شنیده شده است.

 پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است.

گفته شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است؛ و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. 

 فارس نوشته است گزارش از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.

خبرنگار المیادین در تهران: اطلاعاتی مبنی بر رهگیری ۵ هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است.

الون بن دیوید تحلیلگر اسرائیلی

بر اساس گزارش‌های ایران و آمریکا، این حمله محدود و هدفمند به یک پایگاه نیروی هوایی در نزدیکی اصفهان است.

یک هواپیمای آمریکایی در صحرای سماوه در جنوب عراق در حال سوخت رسانی به یک هواپیمای جنگنده ناشناس است.

ادعای abc: اسرائیل به 9 هدف در ایران حمله کرد!

گفته شده شورای عالی امنیت ملی در پی وقوع حوادث امشب جلسه تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴