Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@02:22:21 GMT

استان قنیطره در آستانه پاکسازی از لوث تروریسم

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۴۶۲۶

به گزارش اکوفارس به نقل از روسیا الیوم، ارتش سوریه در آستانه بازپس‌گیری کنترل مناطق مجاور بلندی‌های جولان اشغالی، و آزادسازی استان قنیطره از اشغال عناصر مسلح است.

«همام دیبات» استاندار قنیطره اعلام کرد، در نتیجه عملیات نظامی موفقیت‌آمیز ارتش در جنوب غربی کشور، انتظار می‌رود عملیات خارج کردن جنگجویان معارض از قنیطره، امروز- جمعه- انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معارضان مسلح در قنیطره، روز گذشته موافقت کردند اوضاع آن‌ها از سوی ارتش ساماندهی شود یا این‌که به استان ادلب، که بخش اعظمی از آن در اشغال «جبهه النصره» - شاخه القاعده در سوریه- منتقل شوند.

دیبات گفت: «ما آماده تامین امنیت عملیات انتقال عناصر مسلح از این منطقه هستیم و در صورتی‌که امور طبق برنامه پیش رود بلافاصله خدمات لازم از جمله آب و برق را در اختیار عناصر باقی‌مانده خواهیم گذاشت.»

استاندار قنیطره با اشاره به این‌که دولت ۴۵ اتوبوس را برای انتقال شورشیان تخصیص داده است، خاطرنشان کرد تاکنون آمار دقیق عناصری که قصد خروج دارند، مشخص نشده است.

تلویزیون سوریه گزارش داد که عصر پنجشنبه ۱۰ دستگاه اتوبوس وارد یکی از روستا‌های قنیطره برای خارج کردن شورشیان شده‌اند که ترجیح داده‌اند به جای ساماندهی وضعیشان از سوی دولت، به مناطق تحت سیطره معارضان در شمال بروند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که از ساعاتی پیش روند آماده‌سازی اتوبوس‌ها در روستای «ام باطنه» برای خارج کردن تروریست‌ها و خانواده‌های‌شان به شمال سوریه، آغاز شده است.

به گزارش سانا، تمام شورشیان در روستا‌های حومه قنیطره که تمایلی به ساماندهی اوضاعشان از سوی ارتش نداشته‌اند در روستای ام باطنه گرد آوری شده اند و قرار است به زودی در قالب یک کاروانی به سمت روستای «نبع الصخر» و سپس شمال سوریه حرکت کنند.

بر این اساس، نیرو‌های ارتش سوریه صبح امروز وارد روستا‌های «عین التینه» و «قرقس» در حومه قنیطره شده‌اند.

پایگاه خبری «العهد» گزارش کرد که ارتش سوریه کنترل روستا‌های ام باطنه، «نبع الصخر»، «مربعات»، «رسم الخوالد»، «المطیحات» و «ممتنه» در حومه قنیطره را به دست گرفته است.

از سوی دیگر، در حالی‌که منابع میدانی از پیشروی ارتش در بیش از ۹۰ درصد استان درعا خبر می‌دهند ساکنان شهرک «دیر البخیت» در حومه شمال غربی این استان راهپیمایی برای اعلام حمایت از پیروزی‌های نیرو‌های دولتی سوریه در جنگ علیه تروریسم برگزار کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: گروه‌های مهندسی برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

وی افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.

وی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

دیگر خبرها

  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت