Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@23:16:31 GMT

انتقاد آلمان از مخالفت مالک یهودی فیسبوک

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۴۷۷۵

فارس نوشت: دولت آلمان با صدور بیانیه‌ای، به گفته‌های اخیر «مارک زوکربرگ» موسس فیسبوک در حمایت از شنیده شدن صدای مخالفان هلوکاست واکنش نشان داد و اعلام کرد که ضدیت با هلوکاست در قوانین آلمان جایی ندارد.

کشور‌های پیروز جنگ جهانی دوم ادعا دارند که آلمان نازی بنا به باور‌های نژادپرستانه، دو سوم از یهودیان اروپا را که عددی بالغ بر ۶ میلیون نفر می‌شود، در خلال جنگ راهی اردوگاه‌های کار اجباری کرد و نهایتاً پس از رسیدن به تصمیمی که به «راه‌حل نهایی» مشهور است، همه آن‌ها را راهی کوره‌های آدم‌سوزی کرد؛ واژه هلوکاست یونانی است و معنی «همه‌سوزی» دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که برخی تحقیقات نشان می‌دهند این تعداد یهودی اصلا در آن دوره در کل قاره اروپا حضور نداشته‌اند.

آلمان هنوز هم به بازماندگان هلوکاست غرامت می‌دهد؛ فقط بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، دولت آلمان مبلغ ۷۷۲ میلیون یورو به بازماندگان هلوکاست در ۴۶ کشور جهان پرداخت کرد. علاوه بر این غرامت‌دهی، دولت آلمان در کنار دولت‌های اتریش و فرانسه، هرگونه اظهارنظر در مخالفت با هلوکاست یا طرح سوال در خصوص صحت روایت‌های موجود از این واقعه را «جرم» می‌دانند.

درگیری اخیر وزارت دادگستری آلمان با مالک فیسبوک هم بر سر همین مسئله است. زوکربرگ که اتفاقا خودش هم یهودی است، اخیراً در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی گفته بود که در فیسبوک، اجازه ابراز عقیده را به همه می‌دهد «حتی اگر برخی، مسائل را اشتباه متوجه شده باشند.»

زوکربرگ گفته: «من خودم یهودی‌ام و می‌دانم که بسیاری از مردم، اصل وقوع حادثه هلوکاست را نفی می‌کنند. من این امر را عمیقاً آزاردهنده می‌دانم، ولی نهایتاً اعتقاد من این نیست که شبکه اجتماعی ما باید چنین محتوا‌هایی را حذف کند، چون مسائلی هستند که برخی مردم، آن‌ها را اشتباه متوجه می‌شوند، اما من باورم این نیست که آن‌ها از روی عمد این اشتباه را مرتکب می‌شوند.»

آنطور که رویترز خبر داده، «کاتارینا بارلی» وزیر دادگستری آلمان امروز به این گفته‌ها واکنش نشان داده و گفته که «در آلمان جایی برای یهودی‌ستیزی نیست. یهودی‌ستیزی شامل هرگونه حمله کلامی یا فیزیکی و همچنین نفی هلوکاست می‌شود. نفی هلوکاست می‌تواند به تنبیه قانونی منجر شود و پیگیری قضایی جدی را در پی دارد.»

جبران زیان‌هایی که در اروپای مسیحی به یهودیان تحمیل شده، یکی از بهانه‌های غرب برای حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های مسلمانان است.

این فقط نفی هلوکاست نیست که در اروپا جرم دانسته می‌شود؛ اخیراً «ماتئوس موراویکچی» نخست‌وزیر لهستان به دلیل اشاره به این موضوع که برخی یهودیان هم در هلوکاست نقش داشته‌اند، با انتقادات گسترده‌ای در بین سران کشور‌های غربی مواجه شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • نائومی کلاین: صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • اعتراض تندروهای یهودی به سربازی اجباری با آتش‌زدن پرچم اسرائیل (فیلم)
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)