Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

جملاتي که والدين در هنگام صحبت کردن با کودک استفاده مي کنند بر روحيه و روان کودک بسيار مهم و تاثيرگذارند پس سعي کنيد از گفتن برخي جملات مخرب و ناراحت کننده به آنان پيشگيري کنيد!
تربيت کودک کار ساده اي نيست. شما بايد در رفتار با کودکتان محتاط باشيد. ما در اينجا 10 جمله‌اي را که نبايد به بچه‌هايتان بگوييد، برايتان آورده‌ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1. «بگذار من خودم اين کار را انجام مي‌دهم»
طبيعي است که مي‌خواهيد کنترل کارهاي کودکتان را به عهده بگيريد. به عنوان مثال رختخواب او را جمع کنيد يا اتاق‌اش را مرتب کنيد اما با اين کار او هيچ گاه نمي تواند(يا نمي‌خواهد) کارهايش را خودش انجام دهد.
2. «گريه نکن»
کودکان بايد در بيان احساسات‌شان آزاد باشند. زماني که به کودکتان مي گوييد: «گريه نکن» در واقع به او مي‌فهمانيد که گريه کردن اشتباه است، در صورتي که اين کار طبيعي است.
3. «چرا نمي‌تواني شبيه… باشي؟»
هيچ چيز براي کودک دردناک‌تر از اين نيست که بشنود برادر، خواهر يا دوستش بهتر از او است. به جاي اين کار، نقاط مثبت و منحصر به فرد او را تاييد کنيد.
4. «آيا مطمئني که مي‌‌خواهي آن را بخوري؟»
به جاي قضاوت درباره کودک بهتر است درباره تغذيه و عادات غذا خوردن و ورزش کردن با او به گفتگو بنشينيد.
5. «صبر کن تا… به خانه بيايد»
گفتن اين جمله، 2 اشتباه به همراه دارد. اول اين که تنبيه او تا زماني که فرد مورد نظر به خانه بيايد، به تاخير مي‌افتد و او قادر است در اين زمان به کار اشتباه خود ادامه دهد. دوم اين که شما با گفتن اين جمله نشان مي‌‌دهيد که بر کودکتان تسلطي نداريد.
6. «اتفاقي نيافتاده، حال تو خوب است»
شايد براي ما يک خراش چيز بزرگي نباشد اما براي کودکتان اين طور نيست. يک خراش کوچک مي‌تواند بدترين اتفاقي باشد که براي او مي‌افتد. به ناراحتي کودکتان اهميت دهيد اما آن را بزرگ جلوه نکنيد.
7. «من قول مي‌دهم»
زماني که شما زير قول‌تان مي‌زنيد، در واقع اعتماد کودکتان را از بين مي‌بريد. بنابراين درباره مسائلي که احتمال مي‌دهيد ممکن است از توان شما خارج باشد، به جاي کلمه «قول مي‌دهم» از «سعي خودم را مي‌کنم» استفاده کنيد.
8. «او… ديوانه است»
اگر شما نمي‌خواهيد فرزندتان، خواهر يا برادر خود را ديوانه بخواند، شما نيز نبايد ديگران را به اين نام بخوانيد.
9. «دليلي براي ترس وجود ندارد»
گفتن اين جمله حقيقت ترس را براي کودکتان تغيير نمي‌دهد. بهتر است به جاي اين جمله با فرزندتان درباره ترس اش صحبت و به او در حل اين مشکل کمک کنيد.
10. «منم از تو متنفرم»
ممکن است گاهي کودکتان از روي عصبانيت اين جمله را به شما بگويد. در اين شرايط به جاي اين که مانند او رفتار کنيد، بهتر است به او بگوييد که بر خلاف او، دوستش داريد
منبع:hidoctor.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رفع تشنگی کودک فلسطینی با قطرات آب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رفع تشنگی کودک فلسطینی با قطرات آب
  • این مرد با شکنجه ۲ کودک را وادار به گدایی می‌کرد!
  • ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • پیام یامال به ژاوی: دلم رو خون کردی بی‌وفا! (عکس)‏
  • عکس‌| تنش در رختکن بارسلونا پس از حذف تلخ مقابل پاریس
  • تنش در بارسا بالا گرفت: پاسخ کنده به گوندوگان
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم