Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا مهدوی معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به محدودیت بودجه‌ای و منابع مالی، اقتصاد سلامت یکی از موضوعات مهم در حوزه بهداشت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت پیشگیری نسبت به مقوله درمان بیشتر است،‌ افزود: هزینه‌های پیشگیری در بیماری‌های مختلف بسیار کمتر از درمان است و نتایج و آثار مقوله پیشگیری  در طولانی مدت دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر باید فعالیت‌های بدنی در سطح ایده‌آلی باشد و افراد از یک الگوی غذایی مناسبی استفاده کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و انجام مداخلات موثر در حوزه پیشگیری سبب کاهش هزینه‌های حوزه سلامت می‌شود، تاکید کرد: نتایج مداخلات موثر در حوزه بهداشت و پیشگیری در دراز مدت پدید می‌آید ولی اثر اقدامات درمانی بیشتر به چشم می‌آید.

وی با اشاره به اینکه همه گروه‌های مختلف در حوزه سلامت باید برنامه واحدی را در راستای حفظ منافع  حوزه‌های بهداشت و درمان اجرایی کنند، ادامه داد: در سال‌های گذشته هزینه آتا‌پاکت‌ها هر لحظه افزایش پیدا می‌کرد ولی با شروع طرح تحول نظام سلامت هزینه آنهاکاهش پیدا کرده است.

معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر باید هزینه‌های حوزه سلامت و به خصوص بهداشت مدیریت شود تا منابع طرح تحول نظام سلامت حفظ شود و این کار در قالب اقتصاد سلامت امکان پذیر است.

انتهای پیام/

اهمیت توجه به  حوزه پیشگیری در کاهش هزینه‌های سلامت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، به مناسبت روز آزمایشگاه، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز با حضور در آزمایشگاه مرکز بهداشت از کارکنان زحمتکش این مرکز با اهدای شاخه گل قدردانی کرد.

مختاری گفت: تلاشگران علوم آزمایشگاهی با تشخیص به موقع عوامل بیماری زا و با فداکاری و گذشت، سلامت و آسایش خود را در راه اعتلای ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و سلامت جامعه صرف کرده اند. 

وی افزود: توجه به نقش و اهمیت دادن به جایگاه فعالان آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقای خدمات این حوزه بسیار موثر و اثربخش است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز اظهار داشت: بدون شک روز آزمایشگاه، روز سپاس از جان‌ها و اندیشه‌های والایی است که در پویایی نظام سلامت خالصانه تلاش می‌کنند و جامعه بزرگ آزمایشگاهیان، دیده بانان گمنام عرصه‌های سلامت کشور هستند که در راه اعتلای سلامت جامعه همواره می‌کوشند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۱ توصیه‌ مهم درباره بهداشت دندان
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن