Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: دو روز پس از انتشار خبر تعرض به کودک ۹ ساله از سوی مربی ورزشی در یک باشگاه در شیراز، دادستان عمومی و انقلاب این شهر دستور پلمب باشگاه را صادر کرد.​

27 خرداد امسال یک مربی رزمی کار در یکی از باشگاه‌های ورزشی شیراز بــــــــــــــه شاگرد 9 ساله‌اش تعرض کرد. پس از آنکه پسر کوچولو موضوع را به مادرش خبر داد او را به پزشکی قانونی برده و پس از انجام معاینات لازم موضوع تعرض تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیگیری‌هایی که مادر این کودک انجام داده بود، متهم پس از 6 روز فرار Escape دستگیر شد و پرونده به دادسرا و سپس به شعبه یک دادگاه کیفری یک شیراز ارسال شد. علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز که پیشتر از صدور کیفرخواست، لغو مجوز فعالیت ورزشی و مربیگری متهم 40 ساله خبر داده بود، حدود یک ماه پس از این اتفاق تکان دهنده حکم پلمب باشگاه محل فعالیت متهم را صادر کرد و این حکم با حضور مأموران کلانتری و اماکن به اجرا درآمد.مادر پسر 9 ساله به خبرنگار «ایران» گفت: «امیدوارم با این کار خانواده‌های دیگری هم که فرزندانشان طعمه این مربی شده‌اند پا پیش گذاشته و شکایت کنند تا متهم به سزای اعمال بی‌شرمانه‌اش برسد.»مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس تصریح کرد که نباید و نمی‌توان فردی که جرمی را خارج از فضاهای ورزشی انجام داده به جامعه‌ی ورزش و مکان‌های ورزشی نسبت داد.

به گزارش گروه جنایی رکنا، حیدرعلی کامیاب در خصوص خبر تجاوز Rape مربی دفاع شخصی به نوجوان 10 ساله در شیراز، گفت: جامعه‌ی ورزش Sportایران، فارس از چنین جرائم و بی‌اخلاقی‌هایی مبرا بوده است.
وی گفت: فردی در منزل شخصی و به اسم ورزش، جرمی را مرتکب شده است؛ نسبت دادن این موضوع به ورزش و فضای ورزشی به‌دور از انصاف است.
کامیاب تاکید کرد: تمام مربیان و حتی مدیران باشگاههای ورزشی تحت مدیریت و نظارت ورزش و جوانان دارای مجوز فعالیت هستند و برای دریافت مجوز فعالیت مراحل مختلف گزینش را طی کرده‌اند؛ تا امروز هم هیچ مشکل اخلاقی را در باشگاه‌ها و مکان‌های ورزشی شاهد نبوده‌ایم.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: سال‌های زیادی است که مجوز فرد متهم در پرونده‌ی تجاوز به نوجوان شیرازی باطل شده و بدون مجوز در منزل شخصی‌اش فعالیت می‌کرده که اقدامی غیرقانونی بوده است.
کامیاب گفت: اشتباه اول در این اتفاق از سوی خانواده رخ داده که بدون انجام تحقیق فرزند خود را به فردی بدون مجوز آن هم در منزل شخصی می‌سپارند؛ لازم است حریم خانواده مورد مراقبت جدی باشد و برای آموزش‌های ورزشی تنها به باشگاه‌های دارای مجوز مراجعه شود.
وی همچنین گفت: فردی که این خبر را در فضای مجازی پخش کرده بدون در نظر گرفتن همه جوانب و حقایق ماجرا بوده که این امرباعث تشویش اذهان عمومی و جامعه ورزش شده است و قطعا موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.
فردی که با عنوان مربی ورزشی به یک نوجوان در شیراز آزار و اذیت رسانده بود دستگیر و روانه‌ی زندان Prison شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / مرگ فجیع پسر جوان در سینما آزادی تهران / همه شوکه شدند

عزیزه دخترش را اجاره می داد! + عکس

راز تابوت سنگی اسکندریه گشوده شد+عکس

کشف مهمات تروریست‌ها در یک روستا + تصویر

این زن آدم خوار نوزادش را با قیچی باغبانی تکه تکه کرد/ نوزادم گوشت بد مزه ای داشت !+عکس

پدر بی رحم در مخالفت با سومین ازدواج دخترش سفارش تیرباران او را به طالبان داد!

تنبیه مرگبار کودک 2 ساله به خاطر خیس کردن جای خوابش +عکس

تجاوز 5 مرد فامیل به زن شوهر دار!

مربی منحرف پسربچه ورزشکار در شیراز کیست؟ + عکس

تازه دامادی اسیر زن مطلقه بود / نوعروس به حجله نرفته طلاق گرفت

دستگیری رئیس شرکت نفت و گاز + عکس

این پزشک منحرف به بیماران مرد هم رحم نمی کرد! + عکس

اتفاق عجیب درباره صیغه‌خانه‌های مشهد + تصویر

مقام دولتی که در پوشش مبدل مردم را کتک می زند! + تصویر

سقوط وحشتناک و مرگ دلخراش مردی در آبشار + تصویر

5 ساعت تجاوز به زن 69 ساله توسط جوان 31 ساله + عکس

شوهرم معشوقه‌اش را به خانه آورد و در برابر چشمانم با او همخوابی کرد+ عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت پزشکی فرار Escape جنایی تجاوز Rape ورزش Sport منزل فضای مجازی زندان Prison اخبار حوادث جامعه عکس ورزش شیراز شیطان صفت حوادث شیراز اخبار شیراز عکس فیلم قتل من ویدیو ها دختر حوادث کودک ایران درگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود

ایسنا/فارس رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس می گوید: اگر زورخانه پولاد به عنوان قدیمی‌ترین زورخانه کشور ثبت ملی شود، دیگر تهدیدی مثل تغییر کاربری شامل آن نخواهد شد.

سید حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه زورخانه پولاد قدیمی‌ترین زورخانه جنوب کشور است، گفت: در سال ۱۳۹۸ مالک شخصی که ۳ دُنگ آن را در اختیار دارد، مراجعه کرد و این زورخانه را در اختیار گرفت.

وی افزود: مالک شخصی قصد تغییر کاربری مجموعه را داشت اما با پیگیری روسای قبلی هیئت‌های شیراز و فارس، این اتفاق نیفتاد و از زمانی که ما مسئولیت را به عهده گرفتیم هم از طریق اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و استانداری پیگیری کردیم تا این تغییر کاربری رخ ندهد.

حسینی با بیان اینکه هنوز این زورخانه ثبت یونسکو نشده اما اجازه تغییر کاربری هم به آن داده نشده است، گفت: از آنجایی که این زورخانه در بافت تاریخی شیراز واقع شده است، مالک شخصی به دنبال این است که آن را به فضایی تجاری مثل سفره‌خانه سنتی تغییر دهد. بنابراین از مدیرکل میراث فرهنگی استان که همواره هم پای کار هستند خواهش می‌کنیم که این میراث ناملموس که جزو فرهنگ تاریخی استان ماست را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه‌هایی در بافت تاریخی شیراز با قدمت ۷۰ و ۸۰ ساله داریم که چون ثبت ملی شده‌اند، خطر تغییر کاربری هم تهدیدشان نمی‌کند، گفت: زورخانه پولاد حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و جزو ۵ زورخانه قدیمی کشور است، پس باید با جدیت تمام در حفظ آن بکوشیم.

متولی ورزش زورخانه‌ای استان فارس با بیان اینکه در سطح شیراز ۲۶ و در استان فارس ۸۴ زورخانه وجود دارد، گفت: ۸ زورخانه نیاز به بازسازی دارند و برای ۱۷ زورخانه نیز جانمایی صورت گرفته و قرار است ساخته شوند.

حسینی با اشاره به اینکه هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای فاقد درآمد است، گفت: با توجه به اینکه خودم در رشته‌های متفاوت رزمی کار کرده‌ام  و حالا چندسالی است که در ورزش زورخانه‌ای خادمی می‌کنم، می‌دانم که در تمامی رشته‌ها درآمد زایی وجود دارد ولی در زورخانه‌های ما ورزشکاران هیچ شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند که این یکی از دشواری‌های ما در زمینه درآمدزایی است.

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای تنها ورزش ایرانی است که در یونسکو ثبت شده است، گفت: هر کشوری، هنر رزمی و ورزش رزمی قدیمی خودش را در یونسکو ثبت کرده است و چیزهایی که در یونسکو ثبت می‌شوند، به نوعی در ارتقای فرهنگ بشریت نقش داشته‌اند.

حسینی در پایان گفت: این ورزش جزو فرهنگ ناملموس ما و فرهنگ معنوی دنیاست. حالا تفاهم‌نامه‌ای را در حال پیگیری هستیم و با مدیرکل میراث فرهنگی هم هماهنگ کرده‌ایم که زورخانه پولاد به یکی از مقاصد گردشگری گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود تا هم درآمدزایی داشته باشد و هم گردشگران با میراث فرهنگی ناملموس ما آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • از دلبری بهارنارنج تا اردیبهشتِ عاشقی در بهارِ شیراز
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!
  • شیراز؛ اولین شهر ایرانی که صاحب یک روز در تقویم شد
  • خوشحال‌ترین مربی ایران در حافظیه! (عکس)