Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-03@08:46:53 GMT

هرگز کودکان خود را با سایر همسالان مقایسه نکنید

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۵۵۹۸

یک متخصص و روانشناس بیان کرد: مقایسه کردن کودکان و نوجوانان با همسالان رفتاری غیر منطقی و تحقیر کننده برای کودک است‌.


به گزارش شریان نیوز،سمیرا اسماعیلی متخصص و روانشناس مطرح کرد: برای کودک و نوجوان بسیار دردناک است هنگامیکه توسط خانواده اش مقایسه شود. گفتن جملاتی چون "به او نگاه کن او خیلی بهتر از تو است"، "چرا نمی توانی شبیه او باشی؟"، "وقتی من همسن تو بودم نمراتم بهتر از تو بود" و مشابه این جملات که موجب احساس بدبینی و نفرت به دیگران و حس کینه میان خواهر و برادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: خانواده ها باید این موضوع را بپذیرند که فرزندشان موجودی مستقل و آزاد است که راه و روش زندگی خودش را خواهد داشت و او قرار نیست همه ی خواسته های خانواده اش را برآورده کند.

اسماعیلی تاکید کرد: خانواده ها باید به فرزند خود اعتماد به نفس دهند، زیرا بزرگترین سرمایه ای که یک مادر می تواند به فرزندش دهد، ایجاد اعتماد به نفس است؛ بنابراین خانواده ها باید  فرزند خود را باور کنند.

 


این روانشناس تصریح کرد: مقایسه فرزند با دوستان و همسالانش همچنین انتظار و توقع زیاد از فرزند در زمینه های گوناگون، دروغ گویی را در فرزندان ایجاد می کند. خانواده ها باید توجه داشته باشند که مقایسه کردن بچه ها در هر سنی، کار اشتباهی است که سبب خود کم بینیو سرخوردگی کودک می شود.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: والدین باید در نظر داشته باشند توانایی ها و خصوصیات افراد متفاوت از هم است و آنها موظف هستند شرایطی و محیطی  را فراهم کنند تا استعداد های کودکان شکوفا و پرورش یابد.

وی با اشاره به آسیب ها و صدمات حاصل از مقایسه کردن فرزندان با دیگران  گفت: مقایسه کودک با همسالانش آسیب و صدماتی برای کودک همچون عدم اعتماد به نفس، ایجاد حسادت و تنفر، پرخاشگری به دیگران، منفی گرایی، تخریب رابطه والدین فرزند و تبدیل به بزرگسلانی عصبانی و تند خو را به همراه خواهد داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دسته بندیاجتماعي

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک‌های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی افزود: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به منظور کاهش فشار‌های ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می‌شود که اجرای آن طبق بخشنامه‌های مربوطه است.

خدابنده لو گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • باید الگوی یک خانواده کامل را ترسیم کنیم
  • این نشانه ها می گوید فرزند شما استعدادی استثنایی دارد
  • کودکان را از آغوش محروم نکنید/ رابطه بغل کردن با سلامت جسم و روان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق