Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:58:47 GMT

شهید رضایی: ننگ است که دشمن وارد سرزمین مان شود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۵۶۳۱

شهید رضایی: ننگ است که دشمن وارد سرزمین مان شود

بندرعباس - ایرنا - شهید عبدالحمید رضایی از شهیدان دوران دفاع مقدس در بخشی از وصیت نامه اش آورده است: مادر بدان که برای من و تمام ملت ایران ننگ است که دشمن وارد خاک ما شود و ما دست روی دست بگذاریم، پایان گرفتن جنگ، خون می خواهد.

به گزارش ایرنا، شهید عبدالحمید رضایی نهم اردیبهشت ماه 64 در روستای بنوبند در 30 کیلومتری بندرعباس به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوران ابتدایی را در همان روستا گذاراند و برای تحصیل در مقطع راهنمایی به مدرسه «شهید عباسپور» بندرعباس آمد.
وی علاقه زیادی به فوتبال داشت و در باشگاه«خورشید» و «قائم» بندرعباس فعالیت ورزشی داشت. اخلاق زیاد خوبش باعث شده بود دوستان زیادی داشته باشد و با او با احترام رفتار کنند.
شهید عبدالحمید رضایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج درآمد.
وی دوران متوسطه را در دبیرستان «شهید زاکری» در رشته «الکترونیک» آغاز کرد؛ اما عشق به انقلاب و اسلام باعث شد سال دوم دبیرستان برای حضور در جبهه نام نویسی کرد.
این شهید دوران دفاع مقدس دوران آموزشی را نظامی را در شهر «فسا» گذراند و به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد و در جبهه ابتدا به «گردان 413» و مدتی به «گردان 422» لشکر41 ثارالله پیوست.
شهید رضایی پس از شرکت در عملیات «ایذایی فاو» و عملیات «کربلای1» به گروهان غواص پیوست و پس از گذراندن دوره های سخت غواصی در منطقه «چوبده» و «اروندکنار» به عنوان «غواص خط شکن» در عملیات «کربلای 4» شرکت کرد و با رشادت و صلابت بی نظیرش حماسه آفرین شد.
این شهید غواص که همراه 2 تن از دایی های شهید خود در یک جبهه می جنگید، سرانجام هفتم بهمن 65 در عملیات «کربلای 5» شلمچه به شهادت رسید.
وی سوم دی ماه سال 65 در وصیت نامه خود پس از سلام به حضرت بقیه الله مهدی(عجل) و شهیدان کربلا آورده است: بنده حقیر از خداوند و ملت شهید پرور می خواهم که به رهنمودهای امام خمینی گوش دهند و به آن عمل کنند و از برادران تیپ جوان می خواهم که جلوی این انحراف ها را بگیرند و به کسانی که سر کوچه ها می ایستند درس مردانه زیستن را بیاموزند و بگویند که آخرتی در کار هست.
شهید رضایی در ادامه این وصیت نامه خطاب به پدر و مادرش می افزاید: پدر و مادر عزیزم! جنگ، بین اسلام و کفر است و باید خون داد تا اسلام زنده بماند؛ هم اکنون که ساعتی به عملیات نمانده از شما می خواهم که خود را آماده کنید تا اگر اتفاقی افتاد شما خود را آماده کرده باشید.
وی در ادامه به مادرش اظهار کرده است: مادر بدان که برای من و تمام ملت ایران ننگ است که دشمن وارد خاک ما شود و ما دست روی دست بگذاریم، ما باید ترتیب این جنگ را بدهیم و پایان گرفتن جنگ، خون می خواهد.
شهید عبدالحمید رضایی در بخش دیگری از این وصیت نامه خطاب به کارمندان دولتی افزوده است: چند کلمه با کارمندان دولتی به خصوص کسانی که با مردم در ارتباط هستند؛ از آن ها می خواهم که جواب مردم را به خوبی بدهند و کارهای آنان را انجام دهند، نکند خدای ناکرده کارهای آنان را به فردا بگذارند.
وی در ادامه این وصیت نامه تاکیده کرده است: باید بدانید که شهدا خون دادند و رزمندگان جبهه ها را محکم نگه داشته اند تا شماها بتوانید به راحتی زندگی کنید و جوابگوی مردم باشید، اگر روزی جوابی تندی به خانواده شهدا یا رزمندگان که برای انجام کاری پیش شما آمدند دادید، بدانید که خداوند از کار شما به خشم خواهد آمد و در آخرت این سوال را از شما خواهد کرد.
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ما و شهدا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس

وضعیت در شمال سرزمین های اشغالی برای صهیونیست ها پیچیده تر شده و حزب الله هم اعلام کرده نه تنها عملیات ها کاهش نمی یابد بلکه گسترده تر خواهد شد.

سرویس جهان مشرق - تبادل آتش در نوار مرزی جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی ادامه دارد و جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی در تازه ترین حملات، مناطق شبعا، عیتا الشعب و مرکبا و یگان توپخانه هم مناطق الطیری، حانین و الخیام را هدف قرار داد.

یگان توپخانه حزب الله هم در پاسخ به این حملات، مواضع صهیونیست ها را در حومه شرقی شهرک عکا، زیون و جرموق و همچنین پایگاه زبدین در مزارع شعبا هدف قرار داد؛ پایگاه السماقه هدف بعدی بود که رزمندگان مقاومت با موشک های ضد زره و دقت بالا هدف قرار دادند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

یگان موشکی مقاومت پس از رصد و دریافت اطلاعات دقیق، مقر فرماندهی لشکر ۹۱ (الجلیل) را در پایگاه بیرانت هدف قرار داد و خسارت های سنگینی را به صهیونیست ها وارد آورد؛ این پایگاه از شمال به مرزهای لبنان و از محور جنوب به جاده راهبردی نهاریا-روش بینا متصل می‌شود.

یک منبع میدانی که تحولات را در جنوب لبنان از نزدیک دنبال می کند به افزایش و گسترده شدن عملیات های حزب الله علیه صهیونیست ها در شمال سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: نیروهای مقاومت بدون توجه به تهدیدهای توخالی رژیم صهیونیستی، عملیات های خود را با قدرت بیشتری افزایش داده اند.

این منبع میدانی افزود: صهیونیست ها پس از به بن بست رسیدن مذاکرات نمایندگان آمریکا و فرانسه با لبنان، تهدید کرده بود حزب الله را از مرزهای شمالی عقب می کشاند اما بار دیگر فرانسوی ها را به بیروت فرستاده تا با مذاکره و دادن امتیاز مقاومت را از ادامه درگیری در شمال سرزمین های اشغالی منصرف کند.

این منبع میدانی با تاکید بر این که تهدیدهای صهیونیست ها هیچ تاثیری بر تحولات ندارد، اضافه کرد: موضع حزب الله ثابت و غیرقابل تغییر است و زمانی که جنگ در نوار غزه متوقف و آوارگان به مناطق خود بازگردند، عملیات نیروهای مقاومت در نوار مرزی و شمال سرزمین های اشغالی پایان می یابد.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گفته این منبع میدانی، صهیونیست ها تا زمانی که جنگ را علیه مردم غزه ادامه دهند باید با چالش بزرگ در شمال سرزمین های اشغالی دست و پنجه نرم کنند و بیشتر در این باتلاق فرو می روند چرا که حزب الله هر روز دامنه و تعداد عملیات های خود را افزایش می دهد.

به گزارش مشرق، در هفت ماه گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر از شهرک نشین های صهیونیست از شمال سرزمین های اشغالی به سمت مناطق مرکزی و حتی خارج از مرزهای رژیم جعلی متواری شده اند و اعلام کردند در صورت توقف جنگ هم بازگشتی در کار نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • حمله پهپادی مقاومت بحرین به سرزمین‌های اشغالی
  • نظامیان صهیونیست، پیکر‌های ۳ شهید را آتش زدند
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی