Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:35:19 GMT

هزاران گردشگر در جشنواره عشایر خلخال شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۵۸۵۴

هزاران گردشگر در جشنواره عشایر خلخال شرکت کردند

اردبیل - ایرنا - نخستین جشنواره ملی عشایر خلخال با حضور هزاران گردشگر و عشایری از استان های عشایر نشین کشور روز جمعه در ییلاق زره مور این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در این جشنواره برنامه های متنوعی از جمله موسیقی سنتی ، پخت غذاهای محلی ، بازی های بومی و سنتی ، مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی ، نمایش طنز ، حرکات موزون آذری اجرا و نمایشگاه توانمندی ها و قابلیت های عشایر نیز در 20 غرفه برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس در این جشنواره از عشایر کشور به عنوان جمعیت مولد یاد کرد و افزود: عشایر در تامین نیازهای غذایی جامعه به ویژه فرآورده های دامی و لبنی نقش اساسی داشته و در دفاع از میهن اسلامی در طول تاریخ نیز همواره درخشیده اند.
معرفت آذری ، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل نیز در این جشنواره با ارائه گزارشی از وضعیت عشایر گفت: اقتصاد مقاومتی در زندگی عشایر این استان نمود عینی داشته و این خواسته مقام معظم رهبری با افزایش تلاش عشایر در تولید و کار تحقق یافته است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم از عشایر به عنوان جمعیت کم توقع جامعه یاد کرد که با بیشترین سهم در تولید فرآورده های لبنی کمترین توقع را از مسئولان استان داشته و ساده زیستی را همواره سر لوحه زندگی خود قرار داده اند.
وی با بیان اهمیت برگزاری جشنواره ها در ایجاد نشاط اجتماعی گفت: جشنواره ملی عشایر خلخال فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری و نیز توانمندی های عشایر این شهرستان بود که به نحو شایسته ای برگزار و مورد استقبال و میهمانان قرار گرفت.
یکی از بخش های جذاب جشنواره عشایر خلخال برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی بود که با شرکت تیراندازانی از شهرستان خلخال و عشایر استان های میهمان برگزار شد که در پایان سید شایان نقی زاده ،رضا امیدی و داریوش سبحانی هر سه از شهرستان خلخال به ترتیب عناوین اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جشنواره خلخال عشاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است