Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@23:22:23 GMT

هکرها اطلاعات ۱.۵ میلیون نفر را سرقت کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۵۸۹۹

هکرها اطلاعات ۱.۵ میلیون نفر را سرقت کردند

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، هکرها با اقداماتی هدفمند و برنامه ریزی شده موفق به هک اطلاعات مرتبط با سلامت افرادی که طی سال های 2015 تا 4 ماه جاری به مراکز بهداشتی و بیمارستانی این کشورمراجعه کرده بودند، شدند.
وزارت بهداشت سنگاپور با صدور بیانیه ای دراین زمینه گزارش داد به نظر می رسد این حمله به منظور دریافت اطلاعات مرتبط با شخصیت ها و مقام های عالی رتبه این کشور از جمله لی هسین لونگ نخست وزیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت بهداشت سنگاپور اشاره به شناسایی هکرهای این عملیات نشده است.

سنگاپور یکی از کشورهای جنوب شرق آسیاست که تقریبا تمام اطلاعات سیستم های عمومی این کشور در شبکه های اطلاعاتی قراردارد.طبق این گزارش اطلاعات مرتبط با سلامت تقریبا کمتراز یک سوم جمعیت این دولت - شهر جنوب شرق آسیا به دست هکرها افتاده که تعداد زیادی از مقام های این کشور نیز در میان آن هاهستند.

وزارت بهداشت سنگاپور با عذرخواهی از مردم این کشور در بیانیه خود تاکید کرد به تمام افرادی که اطلاعات آنها مورد سرقت مجازی قرار گرفته، اطلاع رسانی خواهد شد.براساس این گزارش یک کمیته ملی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.این کشور در سال گذشته نیز هدف حملات گسترده مهم هکرها قرار گرفت.

وزارت دفاع سنگاپور نیز سال 2017 هدف حملات هکری قرار گرفت و اطلاعات مرتبط با 850 نفر از کارکنان این وزراتخانه به سرقت رفت.وزارت دفاع سنگاپور پس از این حمله در ابتکاری جدید اعلام کرد که از 300 هکر داخلی و بین المللی برای شناسایی و غلبه بر تهدیدات و آسیب های سایبری این کشور دعوت کرده است.

این هکرهای منتخب قرار است تا هشت سیستم اینترنتی وابسته به وزارت دفاع این کشور ، پورتال ملی ان اس و یک پورتال آموزشی را هک کنند تا راه های نفوذ به این شبکه ها شناسایی و مسدود شود.

طبق این گزارش قرار است به هکرهای ثبت نام شده از 15 تا 20 هزار دلار براساس میزان موثر بودن اقدامات نفوذی خود ارائه شود تا راه های نقص سیستم های امنیتی و ملی وابسته به اینترنت در سنگاپور مورد شناسایی قرار گیرد.

سنگاپور با مساحت 718 کیلومتر مربع کمی کوچکتر از بحرین است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از قوی ترین اقتصادهای این منطقه را به خود اختصاص داده است.این دولت شهر کوچک به عنوان یکی ازمهمترین مراکز بزرگ تجاری داد و ستد در جهان و همچنین رایزنی های سیاسی شهرت یافته است.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقامیرزایی برنز گرفت/ کانوی ۲ نفره پنجم شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،   مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک امروز در توکیو ژاپن دنبال می شود. تیم قایقرانی آبهای آرام با ۶ ورزشکار و ۴ مربی در مسابقات قهرمانی آسیا و ‌انتخابی المپیک حضور دارد علی آقامیرزایی در فینال کایاک ۲۰۰ متر مردان در رقابت با حریفانی از هنگ‌کنگ، قزاقستان، کره، عراق، ازبکستان، قرقزستان، سنگاپور و تایلند با زمان ۳۹.۰۵۳ ثانیه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و به مدال برنز ۲۰۰ متر کایاک دست یافت.

در این رقابت نمایندگان کره و ازبکستان اول و دوم شدند.شرایط جوی و آب‌هوایی پیست مسابقات، امروز باد شدید بود.

عادل مجللی و کیا اسکندانی در فینال کانوی ۵۰۰ متر مردان در رقابت با حریفانی از فیلیپین، ژاپن، تایلند، ازبکستان، قزاقستان، هند،چین‌تایپه و کره با زمان ۱:۴۹.۰۷۶ دقیقه به عنوان قایق پنجم از خط عبور کردند. در این رقابت نمایندگان قزاقستان، ژاپن و ازبکستان اول تا سوم شدند.

فاطمه مجلل در روئینگ تکنفره یانوان در گروه سوم مقدماتی در رقابت با حریفانی از سنگاپور، فیلیپین، تایلند و قزاقستان با زمان ۸:۰۲۰۶۹ دقیقه به عنوان قایق اول از خط عبور کرد و به دور نیمه نهایی مسابقات راه یافت. در این رقابت نمایندگان فیلیپین و سنگاپور دوم و سوم شدند. نیمه نهایی این ماده فردا صبح برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرقت داده‌های بیماران Change توسط هکرها
  • سرقت بیش از ۲۳۳ هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی
  • سرقت ۲۵۰ هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی
  • آقامیرزایی برنز گرفت/ کانوی ۲ نفره پنجم شد
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!