Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، حسین جلیلی از خادمان حرم امام رضا(ع) است که در غالب مبلغان کاروان «زیر سایه خورشید» در استان قزوین حضور دارد و در کنار دیگر خدام امام رئوف در شهرها و روستاهای استان به تبیین سیره رضوی می‌پردازد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قزوین، با ابراز امیدواری در خصوص مثمرثمر بودن هر چه بیشتر این سفر اظهار کرد: امیدوارم این سفر اسباب نزدیکی و مودت هر چه بیشتر به ساحت امام رضا(ع) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
حسین جلیلی در خصوص رموز نزدیک شدن هر چه بیشتر به سبک زندگی اهل‌بیت به‌ویژه سیره رضوی تصریح کرد: امام رضا(ع) در حدیثی تأکید دارند:«اگر مردم شیرینی و شیوایی و راه گشایی سخنان ما را بدانند به‌طور حتم از ما تبعیت می‌کنند.»
وی ادامه داد: این سخنان را حجت و نماینده خداوند در زمین بیان می‌کند لذا با استفاده از میراث گران‌بهای فقه شیعه و احادیث می‌توان ابزار لازم را برای استخراج ناب فرمایشات اهل‌بیت به‌ویژه امام رئوف به دور از هرگونه انحراف و ابراز نظر شخصی و سلیقه‌ای به کار برد. 
این مبلغ کاروان زیر سایه خورشید بیان کرد: رهنمودهای اهل‌بیت را با معیارهای موجود برای تشخیص صحیح بازآوری و استخراج کرده و آن را در شیوه ابراز و فرم و شکل انتقال بازآفرینی کنیم که به‌طور حتم مورد پذیرش نیز واقع خواهد شد. 
وی یادآور شد: فرمایشات اهل‌بیت کاملاً با عقل سازگار است و با فهم صحیح به دور از هرگونه انحراف و ابراز نظر شخصی و سلیقه‌ای کاملاً می‌توان آن را پس از استماع در زندگی به‌صورت کاربردی لمس کرد. 
این خادم حرم امام رضا(ع) بیان کرد: در طی تاریخ تشیع آنچه تدوین‌شده بسیار کمک‌کننده برای نزدیکی به سبک زندگی اهل‌بیت است چرا که لسان اهل‌بیت بسیار قابل‌فهمی است که با بهره‌مند شدن به آن می‌توان به آن سیره دست یافت.
وی با تأکید بر اینکه سازگار بودن با عقل و فطرت شاخصه‌های آموزه‌های دینی ما است، گفت: این موضوع به‌واسطه تحریفات صورت گرفته در ادیان دیگر دیده نمی‌شود لذا اگر اهتمامی از سوی کسانی که در این راستا وظیفه دارند برای ترویج این سیره انجام شود بی‌شک در این راه مثمر ثمر خواهد بود.
جلیلی تأکید کرد: سبک زندگی رضوی شاخصه‌های بارزی دارد که از جمله آن می‌توان به صفت رأفت در آن حضرت اشاره کرد. ازاین‌رو با نزدیک شدن به فرهنگ رضوی می‌توان در ترویج محبت و ابراز آن نسبت به یکدیگر کوشا بود. 
این مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در پایان با انتقاد از اینکه بسیاری از مواقع ما به دنبال دلیل برای ابراز محبت هستیم، عنوان کرد: این در حالی است که رأفت چیزی فراتر از این چیزها است و نباید برای داشتن آن و مهربانی نسبت به یکدیگر دنبال دلیل بود.
انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین خادمان رضوی زیرسایه خورشید حسین جلیلی سیره رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ پیش بینی ناامیدکننده کارشناسان: اتمام فاز ۲ فرودگاه امام در سال ۱۴۵۰

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی سال گذشته در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: این پروژه با ظرفیت جابه جایی ۳۵ میلیون مسافر در سال به نوعی یک فرودگاه جدید محسوب می شود و با تکمیل آن ظرفیت کل فرودگاه امام (ره) به ۵۰ میلیون مسافر در سال می رسد.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش افزود: ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی(ره) ظرفیت جابه جایی ۶ میلیون مسافر در سال را دارد و با توجه به برنامه توسعه فرودگاهی قرار است این ظرفیت به ۱۰ میلیون مسافر برسد.

 وزیر راه و شهرسازی سال همچنین عنوان کرد: با اجرای کلان پروژه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره)، این فرودگاه با اجرای پروژه ها به یکی از هاب های راهبردی و ترانزیتی فرودگاهی منطقه تبدیل می شود.

یک کارشناس در این زمینه در گروه تلگرامی مرتبط به حمل و نقل هوایی، نوشت: با در نظر گرفتن سرعت انجام کارها در ایران، وجود امضاهاى طلایی و اینکه قبل از خود پروژه باید حداکثر منفعت شخصى از آن کسب شود و نیز عدم انجام کارها به صورت استاندارد و بی توجهی به نیازهای یک هاب واقعى بر اساس استانداردهای بین المللی،  می توان گفت این پروژه احتمالا در سال ١٤٥٠ با مشخصات روز ١٤٠٣ به سر انجام می رسد.

وی افزود: البته می توان با حذف تمام موانع و به خصوص مدیریت، تیم و افراد ناکارامد و به کارگیرى افراد فوق تخصص و سالم با هدف انجام صحیح پروژه و تعیین استراتژی هاى لازم به طور موازى پروژه را به خوبی پیش برد.

این کارشناس تاکید کرد: هرچند در اجرای این پروژه فقط بحث عملیاتى مطرح نیست ، بلکه استراتژی هاى تجارى، منطقه اى و سیاسى و دیپلماتیک نیز بسیار مهم و لازم است و از همه مهمتر تضمین پایدارى پروژه بدون تاثیر از شرایط کشورى نیز ضروری است تا هیچ کس نتواند پروژه را منحرف کند.

وی افزود: این بدان معنی است که پروژه  از ورود هر نوع میکروب انسانى مصون بماند و تصمیمات فقط و فقط به عهده یک تیم مدیریتی باشد  نه چند ارگان ناکارآمد و اختصاص بودجه غیر مشروط که در این صورت احتمالا می توان حداقل تا سال 1410 کار مفید در دو یا  سه فاز انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ پیش بینی ناامیدکننده کارشناسان: اتمام فاز ۲ فرودگاه امام در سال ۱۴۵۰
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • سرمایه گذاری در حوزه‌ گندم‌ به یک فرهنگ اقتصادی در کردستان تبدیل شود
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران