Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن میرزایی گفت: تا زمانی که این قوانین متناسب با زمان مورد بازنگری قرار نگیرند، چالش‌های موجود در بازار و عرضه کالای قاچاق نیز برطرف نخواهد شد.

تشکیل ۲۷ پرونده عرضه کالای قاچاق در کرمان

میرزایی همچنین گفت: طی چندماهه سال جاری، ۲۷ پرونده در زمینه عرضه کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این سازمان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بمنظور شناسایی متخلفان و جلوگیری از هر گونه کم فروشی بازدید‌های تیم نظارتی این سازمان روز به روز افزایش یافته اظهار داشت: طوری که فروردین ماه سال جاری یکهزار و ۸۵۳ مورد بازرسی، اردیبهشت ماه ۲ هزار و ۱۷۵ مورد، خرداد سه هزار و ۴۰۲ و در تیرماه سه هزار و ۵۳۳ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و صنفی انجام گرفته است.

به گفته میرزایی اینک حدود ۲۵ هزار واحد صنفی در شهرستان کرمان وجود دارد گفت: نظارت و رصد این واحد‌ها با ۷۴ بازرس انجام می‌گیرد.

وی با اعلام شماره تلفن ۱۲۴ که روزانه آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه تخلفات واحد‌های صنفی، کنترل و نظارت بر بازار است تصریح کرد: همچنین در این مدت تعداد گزارشات و شکایات کتبی و حضوری مردم از طریق سامانه ۱۲۴، به تعداد یکهزار و ۱۷۴ مورد بوده است.

میرزایی افزود: برای جلوگیری از گرانفروشی، تمامی واحد‌های صنفی استان کرمان موظفند برای فروش اجناس با قیمت بیش از ۱۰ هزار تومان فاکتور صادر کنند.

وی گفت: ۲۰۰ انبار سردخانه موجود در استان کرمان هر ماه به طور اتفاقی بازرسی می‌شوند و در صورت کشف کالا‌های مشمول عرضه در این انبارها، مشمول احتکار و با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ز

نظام صنفی بازدارندگی ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان