Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر دفاع آمریکا در جدیدترین سخنانش ضمن حمله شدید اللحن به روسیه، درخواست کرد که تمدید تحریمهای روسیه و ایران و کره شمالی در دست وزیر خارجه آمریکا باشد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جیمز ماتیس به روسیه هشدار داد تاوان آنچه تجاوزگری اشغالگری غیرقانونی و برهم زدن ثبات اوکراین خواند، پس خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماتیس گفت: این مسئله مستلزم آن است که اختیارات مربوط به تمدید تحریم های روسیه، ایران و کره شمالی به وزیر امور خارجه واگذار شود.
وی افزود: این تحریم ها باعث خواهد شد بعضی کشورها به جای تکیه کردن به تجهیزات نظامی روسیه، روابط امنیتی خود را با آمریکا تقویت کنند. واشنگتن باید روابط خود را با شرکای خود تقویت کند و اگر کوتاهی در این باره صورت گیرد، آنها مجبور خواهند شد به طرف روسیه بروند که این مسئله فرصت کمیابی را از آمریکا برای بسیج کردن متحدانی که از دیدگاه آمریکا برای ثبات و امنیت جهان حمایت می کنند، از بین خواهد برد.
از سوی دیگر‍، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا از کنگره خواست برای اجرای قرارداد فروش جنگنده های اف 35 به ترکیه در واکنش به برنامه آنکارا برای خرید سامانه پدافند هوایی اس چهارصد از روسیه، مانع تراشی نکند.
ماتیس افزود: دلایل نگرانی قانونگذاران درباره ترکیه را درک می کنم، اما مجازات ترکیه در این باره تاثیر منفی بر برنامه ساخت این هواپیماها خواهد داشت و روند تولید آن را برهم خواهد شد و هزینه تولید آن را بالا خواهد برد.
وی این مسئله را به کنگره یادآوری کرد که ترکیه یکی از هشت شریک بین المللی طرح ساخت جنگنده های اف 35 است و یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون دلار در مرحله توسعه این طرح سرمایه گذاری کرد و شرکت های ترکیه ای در ساخت قطعاتی از این هواپیما مشارکت دارند.
وزیر دفاع آمریکا هشدار داد یافتن جایگزین برای شرکت های ترکیه ای ممکن است دو سال طول بکشد و تحویل دهها هواپیما را به تأخیر بیاندازد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمریکا تحریم بین الملل ایران روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اشغالگران قدس) در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: در دیدارهایی که در راستای سفرش به شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام داد، برخی کشورها درباره پرونده نسل‌ کشی آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل اعلام کردند که آماده موضع‌ گیری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها کشورهای نیکاراگوئه و کلمبیا درباره این پرونده موضع ملموسی اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: ما نیز امروز نتایج ارزیابی‌ های خود را به رئیس جمهورمان ارائه کردیم و مایلم برای اولین بار مطابق با تصمیم سیاسی اتخاذ شده در اینجا اعلام کنم. ما به عنوان کشور ترکیه تصمیم گرفتیم به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، بپیوندیم.

هاکان فیدان افزود: امیدواریم با این گام، روند پیش روی دیوان بین المللی دادگستری در مسیر درست پیش برود. همانطور که قبلا بیان کردم، کار ما روی این برنامه برای مدت بسیار طولانی ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم سیاسی توسط رئیس جمهور و پس از اعلام آن به تمام دنیا، کار حقوقی خود را تکمیل خواهیم کرد. در همین حال، ما به همکاری با همه کشورهای دوست و متحد ادامه خواهیم داد تا در مورد این موضوع چه کارهای بیشتری می‌ توان انجام داد و کدام کشورها می‌ توانند بیشتر مراجعه کنند.

کد خبر 6094525

دیگر خبرها

  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است