Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:19:24 GMT

پیگیری افزایش ضریب زیست‌پذیری شهری

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۶۲۷۶

پیگیری افزایش ضریب زیست‌پذیری شهری

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد افشار با اشاره به این که اقتصاد شهری جز الزامات حیات هر شهر محسوب می‌شود، گفت: قسمت عمده ای از این موضوع به فعالیت صنایع و مشاغل در شهر بستگی دارد.

 وی با اشاره به تاریخچه اقتصادی شهرها در مورد سامانده صنایع و مشاغل در سه رویکرد اقتصاد صرف، شهرسازانه و توسعه پایدار و  قابل تشخیص و تقسیم، اظهار کرد: در رویکرد اول تنها عامل مهم کسب درآمد بیشتر است و اثرات اجتماعی زیست محیطی فعالیت ها مد نظر قرار نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دومین رویکرد به دلیل پرداخت به مسائل زیست محیطی طرح منطقه بندی شهر و کاربری زمین شکل گرفت که این رویکرد نیز مشکلات اجتماعی  و اقتصادی را به دنبال داشت و باعث تغییر پارادایم و حرکت به سمت رویکرد سوم یعنی رویکرد توسعه پایدار شهر شد و با ایجاد بیش ترین سازگاری و هماهنگی میان صنایع و مشاغل شهری با شهر و شهروندان علاوه بر رشد اقتصادی رفاه و آسایش، مباحث مرتبط با حفاظت محیط زیست را در بر گرفت.

 مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل عنوان کرد: براساس برنامه، این شرکت بنادارد  با تأکید بر رویکرد توسعه پایدار و تدوین الزامات فعالیت های خود پویایی اقتصادی و دسترسی آسان شهروندان به خدمات در شهر را ارتقا بخشیده و ضریب زیست پذیری شهری را افزایش ‌دهد.

 وی با تاکید بر رزومه تدوین برنامه استراتژیک برای احقاق اهداف این سازمان خاطرنشان کرد: بازنگری مجدد چشم انداز شرکت و لحاظ مأموریت‌ها و اهداف راهبردی سند و برنامه عملیاتی سال جاری این تعهد، حرکت در راستای رسیدن به چشم انداز مسیر و تحول عمل در سال ۹۷ است.

کد خبر 4352231

منبع: مهر

کلیدواژه: ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سازمان تامین اجتماعی سازمان حج و زیارت بیمه ترافیک مترو نیروی انتظامی مجلس شورای اسلامی سازمان بیمه سلامت پلیس راهور معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی مهر صبح در اولین نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین و کسب و کار پایدار بانوان گفت: بانوان همدان در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی ومشاغل خانگی جایگاه ویژه ای دارند و استقبال خوب بانوان از کسب و کارها در سال های اخیر در حوزه تولید و کارآفرینی امیدوارکننده است و باید سعی شود بانک اطلاعانی از بانوان کارآفرین همدان تشکیل دهیم تا بهتر بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: توسعه کسب و کار بانوان باعث توانمندسازی بانوان و رونق تولید خواهد شد و باید زمینه فعالیت بیشتر بانوان در حوزه کسب و کارها را فراهم کنیم.

ربانی مهر گفت: در اکثر روستاهای همدان شاهد فعالیت بانوان کارآفرین هستیم که هم پای مردان در حوزه اقتصادی فعال هستند و این فرصت بزرگی برای استفاده از ظرفیت بانوان است.

وی اضافه کرد: از امامزاده محسن تا انصارالامام و ابرو و قهاوند شاهد فعالیت بانوان در حوزه تولید هستیم و انتظار است رسانه ها در معرفی بانوان کمک کنند تا برای همه بانوان جامعه فرهنگ سازی شود و در حوزه اقتصادی ورود فعالی داشته باشند.

ربانی‌مهر افزود: تلاش جهت راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی بایددر اولویت برنامه ها قرارگیرد

کد خبر 6092294

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود