Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@13:52:53 GMT

جشنواره ملي سيب در سلماس برگزار مي شود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۶۴۰۱

جشنواره ملي سيب در سلماس برگزار مي شود

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- شهردار تازه شهر سلماس گفت: جشنواره ملي سيب با هدف معرفي توانمندي هاي کشاورزي و گردشگري همزمان با فصل برداشت اين محصول، نيمه اول مهرماه امسال در اين شهر برگزار مي شود.

رضا مسلمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: معرفي محصول سيب شهرستان سلماس و فراهم سازي بسترهاي لازم براي افزايش صادرات، توسعه صنعت فرآوري اين محصول و معرفي جاذبه هاي گردشگري شهرستان از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در اين جشنواره بيش از 20 نوع سيب توليدي شهرستان سلماس معرفي و در کنار آن، بازي هاي بومي محلي، نمايش، موسيقي و نمايشگاه و کارگاه علمي برگزار مي شود.
وي بيان کرد: اين جشنواره با همت باغداران، توليدکنندگان و مسوولان محلي به مدت سه روز و با حضور توليدکنندگاني از سراسر کشور و نيز مقاماتي از وزارت جهاد کشاورزي در اين شهر برگزار مي شود.
وي افزود: در نظر داريم در حاشيه اين جشنواره، همايشي با موضوع سيب برگزار کنيم تا مقالات علمي در خصوص توليد، عرضه، صادرات و صنايع تبديلي ارائه شود.
شهردار تازه شهر سلماس با اشاره به اينکه مشکل اصلي مردم منطقه بيکاري و نبود شغل مناسب است، اضافه کرد: شغل بيشتر مردم منطقه کشاورزي بوده و نبود صادرات سيب تازه شهر، نبود کارخانه سورت وبسته بندي و گراني به اين مشکلات دامن زده است.
به گزارش ايرنا، شهرستان سلماس با حدود هشت هزار هکتار باغ سيب، يکي از قطب هاي مهم توليد اين محصول در آذربايجان غربي به شمار مي رود.
باغ هاي سيب اين شهرستان به لحاظ عملکرد در واحد سطح در رتبه نخست و به لحاظ حجم توليد در رتبه دوم بعد از شهرستان اروميه قرار دارد که نشان دهنده اهميت اين شهرستان در توليد اين محصول صنعتي و اقتصادي است.
7156/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد

به گزارش ایسنا، فیلم کوتاه «چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین المللی دریای سرخ عربستان را دریافت کرد.

امسال جایزه بهترین فیلم سینمایی بخش رقابتی به «در شعله ها» ساخته ضرار کهن محصول پاکستان و کانادا رسید که نماینده سینمای پاکستان در اسکار فیلم بین المللی است.

در سایر بخش‌ها، جایزه دوم بهترین فیلم به «جاسی عزیز» ساخته ترسم سینگ محصول مشترک هند/کانادا/آمریکا اعطا شد و فیلم «معلم» ساخته فرح نابولسی فلسطینی جایزه داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای صالح بکری دریافت کرد.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره هم به نصیب شوکیر خولیموف ازبکستانی برای فیلم «یکشنبه» رسید و مونا هوا جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم «انشاالله پسر» ساخته امجد ال رشید اردنی به خود اختصاص داد.

امسال فیلم سینمایی «رکسانا» ساخته جدید پرویز شهبازی نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی بود و «تایتانیک، نسخه مناسب خانواده های ایرانی» ساخته فرنوش صمدی و «چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور داشت.

همچنین فیلم سینمایی «کاپیتان» ساخته محمد حمزه ای و انیمیشن «سه بزغاله کونگپو» ساخته فرزاد دالوند و کیانوش دالوند محصول مشترک ایران و چین در بخش خانواده و کودکان و سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی هم در بخش سریال‌های این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شد. 

همچنین فیلم «آخرین برف» به کارگرانی امیرحسین عسگری نیز در بخش فیلم‌های محبوب جشنواره دریای سرخ به روی پرده رفت.

دیگر خبرها

  • آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • شرکت ۶۰ شاعر خارجی در جشنواره شعر رضوی ترکی آذری
  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود