Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:15:57 GMT

احزاب سیاسی ۴۸ کشور اخبار جعلی منتشر می کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۷۳۸۰

احزاب سیاسی ۴۸ کشور اخبار جعلی منتشر می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، اخبار و حساب های کاربری تقلبی به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش دهند.

درهمین راستا تحقیق جدید دانشگاه اکسفورد نشان می دهد این روندها در شبکه های اجتماعی به طور گسترده ترویج یافته اند. محققان تخمین می زنند سال گذشته در ۴۸ کشور دولت ها و احزاب سیاسی کمپین های دستکاری و گمراه کردن کاربران اینترنتی را اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال آنکه  محققان در بررسی اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ متوجه شدند ۲۸ کشور چنین روندی را در پیش گرفته بودند.

سامانتا بردشاو یکی از مولفان تحقیق در این باره می گوید: بخش اعظم این رشد فعالیت مربوط به احزاب سیاسی است که اطلاعات تقلبی و اخبار دروغین را در بازه زمانی انتخابات منتشر می کنند. اکنون احزاب سیاسی بیشتری از استراتژی های به کارگرفته شده طی برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)  و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده  می کنند. به عبارت دیگر استفاده از بات ها، اخبار تقلبی و ترویج اطلاعات دروغین برای دستکاری فرایندها و گمراه کردن رای دهندگان بیشتر شده است.

محققان دستکاری در رسانه های اجتماعی را یک تهدید مهم برای زندگی عموم مردم نامیده اند که از اعتبار رسانه ها، موسسات عمومی و علمی می کاهد.

این در حالی است که تحقیق نشان داد روسیه یکی از کشورهایی است که برنامه های گسترده و هماهنگ شده دستکاری شبکه های اجتماعی را انجام می دهد. همچنین این برنامه ها انتشار اخبار و اطلاعات دروغین از پلتفرم هایی مانند فیس بوک و توئیتر فراتر رفته است.

 محققان متوجه شدند در یک پنجم ۴۸ کشور مورد مطالعه، کمپین های ترویج اطلاعات دروغ ازطریق اپلیکیشن هایی مانند واتس اپ، تلگرام و وی چت  انجام شده است.

همچنین طبق نتایج این پژوهش عملیات های سایبری در برزیل، آلمان، مکزیک، تایوان و ایالت متحده آمریکا روش هایی برای اجتناب از ردیابی شدن و متوقف کردن حساب های کاربری ربات یافته اند.

کد خبر 4352215 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: احزاب سیاسی اخبار جعلی تلگرام تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی محمد جواد آذری جهرمی امنیت اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری نانو اینترنت انگلیس سلول بنیادی زیست فناوری امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اجتماعی ایکس، یک دانشجوی فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری در شهر لیل از اطلاعات نادرستی که رسانه‌های اصلی این کشور در مورد مبارزات دانشجویی منتشر می‌کنند انتقاد کرد و گفت: ما اینجا هستیم تا حرف دل خودمان رو بزنیم و حامل پیام فلسطینی‌ها باشیم؛ چرا که ما می‌دانیم که امروز رسانه‌های فرانسوی به دنبال انتشار اطلاعات نادرست هستند؛ اطلاعات نادرستی که در جهت استفاده ابزاری در راستای اسلام هراسی و یهودی ستیزی بکار می‌روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ما اینجا هستیم تا از آرمان‌های فلسطینی‌ها دفاع کنیم. این تنها کاری هست که می‌توانیم در برابر رسانه‌های (طرفدار اسرائیل) انجام بدیم. ما از صحبت با رسانه‌ها امتناع نمی‌کنیم. ما فقط آمدیم حرف خودمان رو بزنیم و اجازه ندهیم (رسانه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی) از ما استفاده ابزاری کنن.

در خصوص سئوالات دیگه‌ای که مطرح شد؛ باید بگم که ما بیانیه‌ای رو تنظیم کردیم که اون را منتشر می‌کنیم و برای شما می‌خونیم. بجای آنکه از طرف ما حرفی زده بشه، خودمان حرفمان و همچنین حرف مردم فلسطین رو بیان می کنیم.

دیگر خبرها

  • پیامی که پلیس روی صحفه اینستاگرام این بلاگر منتشر کرد
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • بنوش و بمیر!
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات