Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از برگزاری دوره‌های آموزشی دفاتر مشاور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان در مشهد خبر داد.

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها نسبت به جامعه درحوزه آسیب های اجتماعی گفت: براساس آمار‌های اعلام شده،فضای کلی دانشگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی نسبت به جامعه بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این امرطبیعی است، چرا که دانشگاه‌ها فضای علمی است و همین مقدار کم هم به نظر ما بالاست حتی یک یا دو درصد هم باشد باید فکر جدی در مورد آن داشته باشیم.

وی افزود: دانشجویی که باید آینده ساز باشد و آینده کشور به آن‌ها بستگی دارد درصد پایین دانشجویانی نیز که اقدام به خودکشی داشته باشند هم برای ما بالاست به همین دلیل برنامه‌های پیشگیری از این آسیب‌ها پیش بینی کرده‌ایم و به طریق مختلف سعی شده دانشجویان را که با افسردگی مواجه شدند شناسایی کنیم.

صدیقی ادامه داد: یکی از اقدامات در این خصوص فعالیت کانون‌های همیار دفاتر مشاوره است که دانشجویان با همکاری یکدیگر به این مراکز معرفی می‌شوند،مشاوران دانشگاه‌ها مشکلات دانشجویان را اگر قابل حل باشد حل می‌کنند و در غیر این صورت به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در خصوص آمار ارائه شده در خصوص آسیب‌های اجتماعی و خودکشی در میان دانشجویان گفت: این آمار، آمار صحیحی نیست و تعداد خودکشی‌ها در دانشگاه‌ها بسیار پایین است و همین آمار‌های پایین باعث شده طرح‌های پیشگیری در دانشگاه‌ها اجرایی شود و جدی‌تر به این مسئله بپردازیم.

وی در خصوص طرح‌هایی در این زمینه در سال تحصیلی جدید گفت: چندین طرح توسط دفاتر مراکز مشاوره در حال اجراست که کارگاه‌های آموزشی این دفاتر در تابستان برگزار می‌شود ضمن اینکه اطلاع رسانی و نحوه مواجهه با این مسائل را دنبال می‌کنند و اوایل شهریور و قبل از شروع سال تحصیلی گردهمایی کانون‌های مشاوره در همین زمینه در مشهد برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدیقی آسیب اجتماعی مراکز مشاوره سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی سامانه نانینو ویژه نانوایان شهرستان خواف

دریافت 28 MB

تصویربردار: پوریا کاشانی راد

کد خبر 6099826

دیگر خبرها

  • آغاز طرح حامیم در دانشگاه علوم پزشکی تبریز
  • مشارکت دانشگاه‌های تهران در اجرای دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی
  • جزییات سومین دوره آموزشی حلقه‌های میانی «حامیم» در دانشگاه علامه اعلام شد
  • برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشهای فناورانه دانشجویی در دانشگاه بیرجند
  • چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • برگزاری دوره آموزشی سامانه نانینو ویژه نانوایان شهرستان خواف
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟