Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ اهداف و چشم‌اندازهای برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت به علت کمبود اعتبارات و نبود زیرساخت‌های لازم محقق نشده است. ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ استانها گیلان نظرات

منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت تاکنون به درستی محقق نشده است زیرا اجرای کامل این اهداف به مؤلفه‌های ‌مهمی نظیر اعتبارات کافی و ایجاد زیرساخت‌های لازم نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجموع اعتباراتی که برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده را بسیار ناکافی دانست و بیان داشت:‌ در حال حاضر سهم بهداشت و درمان کشورمان از تولید ناخالص داخلی(‌GDP) در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بسیار ناچیز است.

جمالی ضمن تأکید بر این مسئله که وضعیت کشورمان در حوزه اعتبارات بهداشت و درمان از بسیاری از کشورهای همسایه نیز بدتر است افزود: به طور مثال‌ اعتبارات حوزه سلامت در کشوری مانند ژاپن حدود 19 برابر بودجه‌ای است که ما به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می‌دهیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس در مورد اظهار نظر برخی از افراد که از زیاد بودن بودجه حوزه سلامت سخن می‌گویند بیان داشت:‌ به اعتقاد بنده نه‌تنها این سهم از اعتبارات به شدت ناکافی است بلکه باید با استفاده از روش‌های مختلف و مدیریت مصارف در جهت افزایش آن نیز تلاش کنیم. 

وی از هدر رفت بسیاری از منابع در دسترس به علت عدم مدیریت صحیح سخن گفت و عنوان کرد:‌ در چنین شرایطی که کشور در یک جنگ اقتصادی نابرابر قرار داشته و فعلاً امکان افزایش بودجه وجود ندارد باید به طرق مختلف از اسراف و هدر رفت منابع در دسترس، جلوگیری کنیم.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس‌ جایگاه حوزه سلامت را مطابق با چشم‌اندازهای برنامه ششم توسعه ندانست و ابراز داشت:‌ به اعتقاد بنده مسیری را که در خلال برنامه‌های پنجم و ششم توسعه برای حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته شده بود به خوبی طی نشده است.

جمالی از کمبود اعتبارات برای اجرای کامل اهداف برنامه ششم توسعه خبر داد‌ و تصریح کرد: تحقق تمامی اهداف و مؤلفه‌هایی را که در برنامه پنجم و سپس ششم توسعه برای حوزه سلامت کشور تعیین شده بدون در نظر گرفتن اعتبارات کافی بودجه لازم آن عملاً قابل اجرا نیست.

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به این نکته که اجرای تمامی اهداف سند چشم‌انداز به یکسری زیرساخت‌ها نیازمند است عنوان کرد:‌ اجرای کامل طرح تحول سلامت در تمام نقاط کشور حتی در روستاهای دور دست بدون وجود امکانات ویژه‌ به درستی قابلیت اجرا ندارد.

وی برخی از این زیرساخت‌های لازمه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ بدون در نظر گرفتن عناصری نظیر پزشک خانواده،‌ سیستم ارجاع،‌ راهنماهای بالینی،‌ پرونده الکترونیک سلامت،‌ در دسترس بودن اینترنت و مواردی از این قبیل دستیابی به اهداف عالیه امکان‌پذیر نیست.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پرهیز از اضافه کاری و هدر رفت منابع را ضروری خواند و ابراز داشت:‌ در چنین شرایطی وزارت بهداشت و درمان باید نظارت‌های خود را دقیق‌تر کرده و در این راستا از هرگونه اسراف منابع در دسترس جلوگیری به عمل آورد.

جمالی از مشکلات بسیار زیاد شرکت‌های بیمه‌ای و عدم توانایی آن‌ها در پوشش برخی از خدمات و داروها را متذکر شد و گفت‌:‌ به علت اوضاع اقتصادی نابه‌سامان داخلی، شرکت‌های بیمه‌ای داخلی برای اینکه بتوانند خود را اداره کنند بسته‌های ارائه خدمتشان را کوچک کرده‌اند.

نماینده مردم رودبار در مجلس‌ مهم‌ترین راه‌های برون رفت از این شرایط را برشمرد و افزود:‌ واگذاری اصولی طرح‌های نیمه کاره به بخش خصوصی،‌ جلوگیری از هدر رفت منابع،‌ ایجاد ارتباط صحیح بین منابع و مصارف و نظارت‌های دقیق باید در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی نژاد ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات سپاه ناحیه تربت‌حیدریه اظهار کرد: انسان‌های بزرگ با مجاهدت و استقامتی که دارند موانع رشد و تکامل را برمی‌دارند و هیچ گاه این موانع آنها را متوقف نمی‌کند و در جهت اهداف بلند و ارزش‌های اسلامی قدم بر می‌دادند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: بر همین اساس شهید مطهری عمر خود را در مبارزه با انحرافات و رژیم طاغوت سپری کرد.

وی به ویژگی‌های شهید مطهری اشاره کرد و افزود: اخلاص شهید مطهری باعث ماندگاری این شهید عزیز شد و همه عمر خود را در راه خدا صرف و در کنار غیرت دینی در برابر جریانات انحرافی نیز حساس بود و به هر وسیله‌ای که می‌توانست در برابر انحرافات ایستادگی می‌کرد.

چهکندی نژاد تاکید کرد: امروز که دانشجویان و اساتید بیش از ۲۰۰ دانشگاه در اروپا و آمریکا علیه جنایات رژیم جعلی صهیونیستی به پا خواستند، متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی بیان که اهداف استبدادی و استکباری دارند در مقابل این خیزش ایستادند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: امروز بر دست دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا و اروپا دستبند می‌زنند و افرادی که به دنبال آزادی بیان هستند مهر سکوت بر لبان خود دوختند.

وی از برگزاری ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی سپاه خبر داد و افزود: تمام برنامه‌ها اعم از نشست‌های بصیرتی و سیاسی و یادواره شهدا با رویکرد جهاد تبیین و آثار شهید مطهری در سطح حوزه‌ها و جایگاه‌های بسیج با مشارکت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کد خبر 6091306

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد