Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،؛ محمد حیدرآبادی، قاضی رسیدگی کننده به دعاوی خانواده گفت:در سه ماهه‌ اول سال جاری طلاق به درخواست زوجه ۱۳ درصد افزایش یافته و همچنین صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج ۸ درصد کاهش یافته است.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه بطور معمول کارشناسان، اعتیاد و مشکلات اقتصادی را علت طلاق می‌دانند، افزود: عدم آموزش صحیح و کافی زوج‌های جوان پیش از ازدواج مهم‌ترین علت طلاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدرآبادی با اشاره به اینکه دخالت خانواده‌ها بعد از عدم آموزش صحیح وکافی زوج‌های جوان از دلایل عمده طلاق است، اظهار داشت: بعضی از زوج‌های جوان در ابتدای زندگی اجازه‌ دخالت خانواده‌ها را می‌دهند و والدین از جزئیات زندگی مشترک آن‌ها اطلاع دارند و این مسئله موجب مداخله غیر منطقی و حمایت‌های ناصحیح والدین در زندگی زوج‌های جوان می‌شود.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان بیان کرد: زوج‌های جوان باید وابستگی خود را از خانواده‌ها کم کنند تا به استقلال برسند و زندگی خودشان را مدیریت کنند.

حیدرآبادی با اشاره به اینکه در آمد ناکافی، اعتیاد، خیانت همسران و عدم توانایی موثر زوج‌های جوان با همسران خود از علت‌های دیگر طلاق در بین زوج‌های جوان است، افزود: عدم استفاده صحیح از فضای مجازی از جدیدترین علت‌های طلاق است که متاسفانه در افزایش این آمار موثر بوده است.

وی گفت:: در فضای مجازی با انتشار مطالبی در خصوص استقلال زن و مرد، افراد تشویق و ترغیب به طلاق می‌شوند و اگر سطح سواد رسانه‌ای درافراد پایین باشد بدون شک تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

قاضی دادگاه تجدید نظر استان کرمان افزود:یکی از ضروریات جامعه امروز ما هماهنگی بین دستگاهی به ویژه نهاد‌هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای آموزش‌های پیش از ازدواج فرزندان است.

حیدرآبادی با اعلام اینکه متاسفانه قبح طلاق از بین رفته است، تصریح کرد: بعضی از زوج‌ها جوان در ابتدای زندگی به شوخی یا جدی حرف طلاق را می‌زنند و حتی صحبت از جشن طلاق به بهانه استقلال بیشتر، در فضای مجازی موج می‌زند و می‌تواند نگران کننده باشد.

وی گفت: نقش مشکلات اقتصادی را نمی‌توان در کاهش آمار ازدواج و به عنوان یکی از عوامل طلاق نادیده گرفت و امیدواریم مسئولین در جهت تسهیل ازدواج جوانان و امرار معاش جوانان بیکار راه کار‌های مناسبی پیش بینی کنند و به مرحله اجرا برسانند.

قاضی دادگاه تجدید نظر استان کرمان اظهار کرد: نباید اجازه داد اشتغال، مانع ازدواج که امری طبیعی است شود چرا که تعلل در آن سبب ترویج بیماری‌های روانی متعدد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

حیدرآبادی در پاسخ به این مطلب که مسئولین از علت کاهش آمار ازدواج در کشور سوال می‌کنند؟ گفت: چه قدر به جوانان بگوییم سطح توقع خود را پایین بیاورند در صورتیکه نمی‌توانند حداقل‌های زندگی را در جامعه امروزی داشته باشند و باید خود مسئولین پاسخ دهند که چه اقداماتی برای تسهیل ازدواج جوانان انجام شده است؟

وی تاکید کرد: توجه فوری مسئولین به امر ازدواج، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

افزایش نگران کننده طلاق های توافقی وموثراز فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طلاق توافقی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق

 ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات هر فردی در زندگی است. اگر یک ازدواج اصولی باشد، می‌تواند فرد را به سمت آرامش و خوشبختی در کنار همسر خود هدایت کند، اما در غیراین صورت، مشکلات وی را دوچندان و آرامش وی را سلب می‌کند.

 یکی از عوامل لازم برای یک ازدواج موفق شناخت فرد از خود یا به عبارتی رسیدن به خودشناسی و آمادگی وی برای ازدواج موفق است. در ادامه نکاتی درباره انواع بلوغ که پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق به حساب می‌آیند، مطرح خواهد شد.

۱. بلوغ جنسی
بلوغ جنسی در دختران و پسران با ترشح هورمون‌های خاص به وجود می‌آید. با توجه به این‎که انگیزه جنسی یکی از دلایل ازدواج است، فرد باید نسبت به این غریزه و آگاهی به کارکرد و چگونگی کنترل آن اطلاعات داشته باشد چراکه یکی از رایج‌ترین دلایل طلاق‌های امروزی، اختلالات زناشویی است.

۲. بلوغ اقتصادی
یکی از پیش‌نیاز‌های ازدواج برای هر فردی، رسیدن به بلوغ اقتصادی است؛ به این معنی که تا حدی به استقلال مالی رسیده باشد و توانایی برنامه‌ریزی مالی برای زندگی‌مشترک و پس‌انداز برای پیشرفت مالی را داشته باشد. به عبارت دیگر، فرد برای زندگی‌مشترک به دیگران وابستگی مالی نداشته باشد و بتواند حتی با قناعت و برنامه زندگی رو به رشدی را رقم بزند.

۳. بلوغ فرهنگی
کسی که به بلوغ فرهنگی رسیده باشد، به شناخت و درک اخلاقیات، قوانین و اعتقادات و باور‌هایی دست پیدا کرده است که این خصوصیات در رفتار و کردار وی نمود پیدا می‌کند. او می‌داند چگونه با ادب و احترام با همسر خود برخورد کند. دیدگاه، افکار و رفتار او مثبت بوده و در وی قابل مشاهده است. برای مثال فردی که مدام در حال بدگویی و انتقال انرژی منفی به خود و دیگران است، به بلوغ فرهنگی لازم نرسیده است.

۴. بلوغ اجتماعی
احساس مسئولیت‌پذیری و شرکت در کار‌های گروهی، برخورد و رفتار مناسب و پخته در روابط اجتماعی و... همگی جزو بلوغ اجتماعی محسوب می‌شوند که برای شروع زندگی‌مشترک دختر و پسر هر دو باید به این بلوغ رسیده باشند.

۵. بلوغ روانی
بلوغ روانی یکی دیگر از پیش‌نیاز‌های ازدواج است که مربوط به رشد اخلاقی و معنوی فرد است که در چنین حالتی فرد توانایی اداره کردن یک زندگی را دارد و برخی خصوصیات در فرد وجود خواهد داشت: ۱- احترام به دیدگاه دیگران و خود را برتر از دیگران ندیدن؛ ۲- فردی که به بلوغ روانی رسیده باشد قدرت آن را دارد که بتواند رها کند و بگذرد. همچنین فردی که به بلوغ روانی نرسیده باشد رفتار‌هایی خواهد داشت مانند: ۱- همیشه تمایل دارد عشق و خدمات و توجه دیگران را دریافت کند و از طرفی عزت نفس بالایی ندارد. ۲- تحمل شکست را ندارد و با هر شکستی امید خود را ازدست می‌دهد. ۳- از تغییر کردن و تجربه موارد جدید می‌ترسد و مقاومت می‌کند. ۴- ثبات کافی در برنامه‌های کاری و عاطفی یا شغلی ندارد.

۶. بلوغ اخلاقی
بلوغ اخلاقی در فرد نوع رفتار طرفین با یکدیگر را بهتر خواهد کرد. فردی که به بلوغ اخلاقی رسیده باشد، در ارتباط با دیگران توانایی بخشیدن اشتباهات دیگران را دارد و در گفتار و رفتار خود صداقت دارد. همچنین رفتار و کردار خود را مدیریت می‌کند. همدلی و مهربانی در روابط خود را خواهد داشت و به طور کلی رفتارهایش در چهارچوب و تحت کنترل است.

۷. بلوغ فکری
پسر یا دختر دم‌بختی که به بلوغ فکری رسیده، نقاط ضعف و قوت خود را می‌شناسد و به شناخت مناسبی از شخصیت خود رسیده است. این فرد برنامه معلومی در زندگی خود دارد و برای رسیدن به آن کوشش می‌کند. وی در برابر تصمیم‌های خود احساس مسئولیت و تعهد دارد و بدون وابستگی به حرف دیگران تصمیم می‌گیرد. قدرت سازش پذیری با محیط و شرایط از دیگر خصوصیات افرادی است که به این بلوغ رسیده‌اند.

۸. بلوغ عاطفی
این نوع از بلوغ وقتی اتفاق می‌افتد که فرد بتواند یک رابطه دوستانه همراه با صمیمیت را در روند ارتباط با طرف‌مقابل برقرار کند. این نیاز به داشتن توانایی برای برقراری ارتباط مفید و همدلی دارد که این اتفاق با یادگیری و رشد در یک بستر صحیح تربیتی به دست می‌آید.

منبع: روزناممه خراسان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • ۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند
  • عشق دوران جنگ؛ مراسم ازدواج زوج جوان فلسطینی در غزه+ تصاویر
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق