Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، در بدترین سرقت اطلاعاتی در سنگاپور، هکر‌ها اطلاعات پزشکی یک و نیم میلیون نفر از جمله نخست وزیر این کشور را ربودند.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، دولت سنگاپور جمعه اعلام کرد: هکر‌ها در بدترین دزدی اطلاعات شخصی به پایگاه اطلاعات پزشکی دولت سنگاپور رخنه کردند و اطلاعات یک و نیم میلیون بیمار از جمله نسخه‌های شخصی نخست وزیر را سرقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات دولت سنگاپور اعلام نکرده اند احتمالا چه کسی پس پرده این سرقت اطلاعاتی قرار دارد، اما در بیانیه مشترک وزرای بهداشت و ارتباطات سنگاپور به روند بسیار پیچیده‌ای که هکر‌ها استفاده کرده اند، اشاره شده است.
در این بیانیه آمده است: هکر‌ها اطلاعات شخصی و سوابق بیماری افرادی را که بین اول مه ۲۰۱۵ تا چهارم ژوئیه امسال به درمانگاه‌های سنگاپور مراجعه کرده اند، دزدیده اند.
گان کیم یانگ وزیر سلامت سنگاپور در کنفرانس خبری جمعه شب از همه بیمارانی که اطلاعات بهداشتی آن‌ها به سرقت رفته است، عذرخواهی کرد.
لی کو ان یو نخست وزیر سنگاپور هم در فیس بوک اعلام کرد هنوز مشخص نیست هکر‌ها به امید پیدا کردن چه مطالبی این اطلاعات پزشکی را به سرقت برده اند.
یک مقام وزارت بهداشت سنگاپور که خواست نامش فاش نشود، گفت: احتمالا در آینده شاهد برخی مزاحمت‌ها در نتیجه این حمله هکری خواهیم بود، اما به این زودی دامنه تاثیرات منفی آن مشخص نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اطلاعات پزشکي سنگاپور سرقت نخست وزير فيس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۹۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج روز نخست مسابقات اسکواش قطر جونیور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم تا ششم اردیبهشت برگزار می‌شود. نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سری‌لانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

نتایج کامل روز اول تیم نوجوانان ایران به شرح زیر است:

دیدار محمد صالح آخانی با مروان حسین، نماینده کشور میزبان با پیروزی ورزشکار ایرانی با نتیجه ۳-۱ به پایان رسید. فرزاد حق‌خواه با علی نیاما از قطر روبه‌رو شد که او نیز توانست با نتیجه ۳ بر صفر پیروز میدان باشد. باربد چاوشی رشتی با نتیجه مشابه از سد آناند کالرا از سنگاپور گذشت.

امیرعطا محجل فرید، امیرمهدی خراشادی‌زاده، امیررضا الوان‌ساز، فرزاد کشفی، ارشک احمدآبادی، سامیار صفری و مصطفی احراری با نتیجه مشابه ۳ بر صفر نمایندگان قطر را پشت سر گذاشتند.

یوسف قریشی و علی رحیمی نیز موفق شدند نمایندگان اردن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند.

متاسفانه عرفان تاجور نتوانست از عبدالله علی، حریف کویتی خود عبور کند و بازی را با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کرد. آریا عمودی‌نژاد و رادین عبدالهی نیز با همین نتیجه برابر نماینده پاکستان شکست خوردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898658

دیگر خبرها

  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • نتایج روز نخست مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن