Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا رنجبر در گفت و گو با  خبرنگار ایلنا از محمودآباد ، با بیان این که بررسی تمام وضعیت های مالی دهیاری ها باید طبق قانون و با سیستم یکپارچه با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور شفاف سازی شود، اظهار کرد: با توجه به جمعیت کم روستاها نیاز به حسابدار در هر دهیاری به صورت جداگانه نبوده و با راه اندازی این سیستم در بخش مرکزی می توان از هزینه های جانبی کاسته و آن را صرف روستا ها کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیت المال حق مردم بوده و باید برای دفاع از مردم مطابق قانون عمل کنیم تا درصدد شفاف سازی وضعیت مالی دهیاری ها باشیم؛ در این صورت اعتماد کامل مردم را به نظام اسلامی حفظ و از۸۰ درصد از تخلفات مالی کاسته می شود.

بخشدار مرکزی محمودآباد با اشاره به این که اجرای قانون جزء الویت های مهم و اول من در انجام امور کاری بخشداری است، بیان کرد: دهیاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولان بوده و باید در راستای شرح وظایف خود حرکت کنند؛ نظارت مستقیم بخشدار در امور مالی دهیاری می تواند از تخلفات مالی و عمرانی جلوگیری کرده و بر اساس قوانین حوزه روستایی استانداری در خصوص تجمیع مسئولین مالی و فنی دهیاری ها عمل کرد.

رنجبربا تاکید بر این که دهیاران باید انظباط مالی و شفاف سازی را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: اجرای قانون به نفع دهیاران بوده و باعث عمران و آبادانی بیشتر روستاها در راستای پیشرفت خواهد بود؛ جلوگیری از تفکیک اراضی و ساخت و ساز ها بی رویه در روستاها می تواند زیر ساخت های سنتی روستاها را حفظ و از آسیب رسیدن به منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری کند.

بخشدار مرکزی یادآور شد: انظباط مالی، اهتمام در نگهداری اموال، شفاف سازی مالی، الویت بندی پروژه های آموزش باید در راس امور دهیاری های شهرستان باشد چرا که محمودآباد دارای ظرفیت ها و پتانسیل بالا در تمامی بخش ها و روستاهای خود است.

وی با بیان این که فعال کردن شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی محمودآباد از جمله دغدغه های ما برای پیشبرد الویت های قانونی در روستاها است، گفت: با فعال کردن تعاونی دهیاران منافع مالی روستاها برای عمران روستایی به کار رفته و سود حاصله از کار شرکت تعاونی فعال بخشداری ها می تواند کمک شایانی برای روستا باشد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دولت ساخت و ساز نظام اسلامی تخلفات شرکت تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ