Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@14:09:48 GMT

صید آزمایشی ماهی از سد سلمان فارسی جهرم انجام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۰۱۸۶

صید آزمایشی ماهی از سد سلمان فارسی جهرم انجام شد

سعید رمضانی، کارشناس شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی جهرم، شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:ذخایر کپور ماهیان چینی مانند گونه‌های کپور معمولی و گونه‌های بومی در منابع آبی نیمه طبیعی متمرکز است که با توجه به جمع‌آوری هر ساله خصوصیات زیستی این گونه آبزیان، میزان مجاز بهره ‌برداری آن‌ها مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ذخایر آبزیان منابع آبی نیمه طبیعی فارس، در تیرماه هر سال توسط کمیته نظام نامه آبزی‌ پروری استان ارزیابی می‌‌شود.
رمضانی از دیگر اهداف صید آزمایشی به تعیین فصول آزادسازی و ممنوعیت صید گونه‌های مهم تجاری و اقتصادی، مشخص‌ کردن گونه‌های در معرض خطر و ارائه راهکار‌های لازم برای حفظ و بازسازی ذخایر اشاره کرد.
وی ادامه داد: تعیین صیدگاه و مناطق صید، تحقیق در زمینه ارزیابی و چگونگی بازسازی ذخایر آبزیان اقتصادی و پیشنهاد مقدار، محل و زمان رهاسازی آبزیان، تعیین زمان‌های شروع و خاتمه دوره صید آبزیان، تعداد مجوز صادره جهت هر منبع آبی به تفکیک، تحقیق درباره حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آب‌های داخلی طبق ضوابط و مقررات مربوطه از دیگر اهداف است.
این کارشناس به صیادان توصیه کرد: برای حفظ منابع موجود، از صید غیرمجاز به خصوص درفصل تکثیر ماهی خودداری کنند و برای هرگونه رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی و صید ماهی با مجوز کمیته نظام نامه آبزی پروری استان اقدام و هنگام صید از ادوات صیادی استاندارد شامل قایق صیادی، تور، قلاب و... با چشمه مناسب استفاده کنند.
صید آزمایشی در سد سلمان فارسی واقع در شهرستان‌های جهرم و قیر و کارزین همزمان با سه شهرستان دیگر فارس، انجام شد.
با توجه به 10تن برداشت ماهی در سال گذشته و صید آزمایشی، انتظار می‌رود میزان برداشت ماهیان در سال جاری بیشتر باشد.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
9873/ 1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استاندارد جنوب شرقی جهاد کشاورزی صید چینی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟