Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:04:38 GMT

کشف راز نورافشانی زشت ترین ماهی دنیا

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۰۲۸۶

کشف راز نورافشانی زشت ترین ماهی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، قلابچه ماهی به علت وجود یک محفظه لامپ مانند در بالای سرش که از آن نور متصاعد می شود، شهرت زیادی دارد.

پژوهشگران از سال ها قبل در تلاش برای پی بردن به این موضوع بوده اند که این ماهی عجیب و غریب که توسط برخی صاحب نظران زشت ترین ماهی دنیا لقب گرفته، چگونه از سر خود نور ساطع کرده و فضای بسیار تاریک موجود در عمق دریاها و اقیانوس ها را روشن می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه کورنل در آمریکا بعد از بررسی های بسیار در این زمینه موفق به کشف ژن باکتری خاصی شده اند که در بدن این ماهی و در درون حباب یادشده زندگی می کند و عامل اصلی نورافشانی آن محسوب می شود.

قلابچه ماهی ها مخلوقات زیبایی نیستند و از نورافشانی برای مسیریابی و جفت گیری استفاده می کنند. باکتری تولیدکننده نور و خود این ماهی با هم رابطه مکمل دارند. باکتری با تولید نور باعث می شود ماهی بتواند غذاهای مورد نیاز خود را بیابد و از گرسنگی نجات پیدا کند و در مقابل ماهی هم مواد غذایی مورد نیاز باکتری را برای وی فراهم می آورد.

بررسی های انجام شده بر روی یک نمونه از این ماهی در خلیج مکزیک نشان می دهد که باکتری نورافشان به بدن میزبان خود قفل نشده و قادر به جابجایی و همین طور ایجاد تغییراتی در خود است. لازم به ذکر است که تاریخچه زندگی این ماهی به ۱۰۰ میلیون سال قبل بازمی گردد و طی این مدت ماهی یادشده بارها دچار تحولاتی جدی شده است.

کد خبر 4352312

منبع: مهر

کلیدواژه: باکتری ژنتیک ماهی تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی محمد جواد آذری جهرمی امنیت اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری نانو گوگل انگلیس اینترنت سلول بنیادی زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ماهی قاچاق در سیریک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ فرمانده انتظامی شهرستان سیریک گفت: ماهی‌های قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از خودرو‌های عبوری محور جاسک –سیریک از یک دستگاه نیسان کشف شد.

سرهنگ محمدرضا رستمی افزود: در این رابطه یک متهم و راننده خودرو دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید؛  توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • ماهی دودی
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • (تصاویر) ماهی دودی
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • کشف ماهی قاچاق در سیریک
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود