مراسم اختتامیه سیودومین دوره ختم قرآن/ خوشبینی از نشانههای اهل شکر است + عکس
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۰۶۸۰
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم اختتامیه حزبخوانی دوره سیودوم و آغاز دور سیوسوم طرح جهانی ختم قرآن روز گذشته، جمعه، ۲۹ تیرماه در مصلای امام خمینی(ره) کرج با حضور قاریان و جمعیت هزار نفری قرآندوستان برگزار شد.
این مراسم با قرائت قرآن توسط «مجید بخشی» آغاز شد. در ادامه برنامه حجتالاسلام والمسلمین داود کمالدهقان، سخنران جلسه در رابطه با تعقل و تدبر در قرآن، چند آیه را که در رابطه با رزق طیب بود، تفسیر کرد و گفت: قرآن در رابطه با تعقل میفرماید: مردم عقل دارند، ولی از قرآن استفاده نمیکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: در آیه ۱۷۲ همین سوره میفرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ»، خطاب این آیه با مؤمنین است که میفرماید: «ای اهل ایمان، روزی حلال و پاکیزهای که ما نصیب شما کردهایم، بخورید و شکر خدا به جای آورید، اگر شما خالص خدا را میپرستید» یعنی مهیا کردن رزق مؤمن با تمام هستی است و علاوه بر خدا همه ائمه(ع) دخیل هستند، تا مؤمن رزق طیب به دست آورد.
حجتالاسلام کمالدهقان تصریح کرد: اگر مال طیب بخوریم، اهل شکر میشویم که رمز عبودیت و عبد خدا شدن همین شکر کردن است که در گرو رزق طیب خوردن است. مردم باید دنبال رزق حلال بدوند، اما اگر مؤمن شدیم، خدا و اهل بیت(ع) رزق طیب برایمان میآورند.
این کارشناس مذهبی با اشاره به سوره مبارکه اعراف گفت: آیات ۱۶ تا ۱۸ سوره مبارکه اعراف در رابطه با اینکه اگر اهل شکر نباشیم، چه میشود، میفرماید: شیطان با مایی که ادعای مؤمنی و شیعه بودن داریم، کار دارد از هر چهار طرف بر سر راه ما مینشیند تا ما را در لشکر خود جا دهد که تنها راه اینکه وارد این لشکر نشدن و اهل شکر شدن، طیب خوردن است.
خوشبینی از نشانههای اهل شکر است
کمالدهقان اظهار کرد: یکی از نشانههای اهل شکر و عبد خدا بودن خوشبینی است، یعنی اینکه زبانشان همیشه خوب بیان میکند و برداشت خوب میکند، اگر چیزی را خوب ببیند؛ اتفاق خوب هم برایش میافتد. پس در زندگی و برای حل شدن مشکلات، بهترین درمان، توکل و خوشبینی است.
وی در پایان گفت: فقط ختم قرآن نداشته باشیم، بلکه فتح قرآن داشته باشیم. درست است که مشکلات خانوادههای قرآنی کمتر از بقیه هست، ولی باز هم مشکل وجود دارد و دلیلش این است که فقط قرآن را میخوانیم و به آن عمل نمیکنیم.
مولودیخوانی، پرچمگردانی حرم مطهر امام رضا(ع) توسط گروه زیر سایه خورشید رضوی، قرعهکشی و اهداء جوایز از دیگر برنامههای این مراسم بود.
علاقهمندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر و دریافت اطلاعات برای نحوه شرکت در این طرح جهانی اینجا را کلیک کنند.
منبع: ایکنا
کلیدواژه: گروه فعالیت های قرآنی ایکنا طرح جهانی ختم قرآن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازیآرا رسید/ معرفی ظرفیتهای خوب بازیهای رایانهای به سبد خانوار
حجتالاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازیآرا گفت: بازیهای رایانهای رسانههای بسیار قدرتمندی هستند و همه آنچه رسانههای دیگر دارند را دارا هستند. این بازیها مانند آنتن صدا و سیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام را دارند. امروز بازیهایی وجود دارند که میتوانند تاریخ را روایت کنند و پیامهای مختلف را به مخاطبان انتقال دهند. بازیهایی هستند که درمانگر انسانها هستند و به لحاظ ظرفیتهای انتقال پیام از رسانههای دیگر کم ندارند.
وی افزود:رویداد بازیآرا در راستای شناخت این ظرفیت محتوایی ایجاد شده است. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس محتواهای ایرانی، اسلامی بازیها را طراحی کرده و از دغدغه خانوادهها ور این زمینه بکاهیم.
عبداللهی عنوان کرد:رویداد بازیآرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را مد نظر دارد. از ابتدای ثبت نام تاکنون ۵۲ تیم آثار خود را در رویداد ثبت کردهاند.
وی افزود: از بین آثار ارسالی، ۲۰ اثر به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کردند. تنوع آثار در محورهای مختلف رویداد نشان میدهد که ظرفیت بازیسازی کشور خیلی خوب است. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازیهای رایانهای هستند که این مسئله نیازمند حمایت است.
دبیر ابن رویداد اظهار کرد: پس از انتخاب آثار برتر جلسات آموزش و رهیاری آغاز شد که هر تیم تاکنون چهار جلسه رهیاری در هفت محور داشتهاند که در این جلسات تجربیات تیمهای مختلف به یکدیگر منتقل شد.
وی بیان کرد: تیمهایی از استانهای مختلف کشور در رویداد بازیآرا اثر ارائه کردند و جا دارد از تمامی بازیسازان خوب کشور که زمینه برگزاری رویداد فاخر بازیآرا را فراهم کردند، قدردانی کنم. امیدوارم این رویداد در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیتهای خوبی برای ورود بازیهای رایانهای به سبد خانوار را ایجاد کند.
حاجیهاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت:در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بیسابقهای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسلکشی شده و طی ماههای اخیر از سمت دیگر نوعی بیداری وسیعی در دنیا علیه این ظلم اتفاق افتاده است. مردم کشورهای غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت میکنند.
وی ادامه داد: این حرکت تازه شروع ماجرا است و حتما ادامه پیدا خواهد کرد. نخبگان و دولتها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. نخبگان پس از مردم به عرصه آمدند و امروز رژیم کودککش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند.
وی عنوان کرد: تصمیم نخبگان در غرب به ویژه در آمریکا تاثیر فراوانی در جهان دارد. به زودی فعالان رسانهای و سلبریتیها و بازیسازان نیز وارد میدان خواهند شد و محصولاتی در این زمینه منتشر میکنند.
مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای اظهار کرد:فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال شده و شاهد خیزشهای رسانهای در این حوزه خواهیم بود. رویداد بازیآرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایهگذاری آغاز به کار کرد و از طراحان این عرصه درخواست شد تا آثار خود را در رویداد ثبت کنند.
حاجیهاشمی تصریح کرد: خانواده امروز دغدغههای زیادی در حوزه محتوا و بازیها برای فرزندان خود دارند. به همین مناسبت فراخوان رویداد بازیآرا اعلام شد و در بخش مقاومت رویداد در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشدن دهنده توجه فعالان صنعت بازیسازی کشور به موضوع غزه است.
گفتنی است نخستین دوره رویداد بازیآرا از اسفند ۱۴۰۲ با انتشار فراخوان مبنی بر ارسال اثر در ۵ محور اصلی محتوایی، کار خود را آغاز کرده است. با پایان مهلت ارسال اثر، ۵۲ اثر به دبیرخانه رویداد «بازیآرا» ارسال شد و نهایتا ۲۰ تیم یا اثر به این رویداد راه یافتند.
آثار دریافتی در هفت محور «محتوایی»، «فنی و برنامه نویسی»، «هنری»، «طراحی بازی»، «ارائه»، «بازاریابی»، «مدیریت تولید» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها