Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حواشی داستان بازنشستگی اجباری و گفته بسیاری از دانشگاهیان سیاسی « مهدی گلشنی» استاد ممتاز دانشگاه شریف همچنان ادامه دارد و تصمیم ریاست دانشگاه واکنش‌های زیادی از طرف تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان انقلابی را در پی داشته است.

اخیرا جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه طی نامه‌ای به وزیر علوم و همچنین نامه اساتید و دانشجویان دانشگاه شریف به ریاست این دانشگاه اعتراض خود را به این موضوع اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* اخراج مهدی گلشنی به نفع دانشگاه شریف و جامعه دانشگاهی کشور نیست

اساتید، دانشجویان و اعضای برخی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شریف در قدم اول با ارسال نامه‌ای به رئیس و هیات امنای این دانشگاه خواستار رسیدگی به وضعیت استاد گلشنی شدند.

در قسمتی از این نامه آمده است: « اعضای محترم هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف
مطلع شدیم که در هفته گذشته، حکم بازنشستگی استاد فرزانه، جناب آقای دکتر مهدی گلشنی، استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف، چهره ماندگار فیزیک و موسس و رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف به وی ابلاغ شده است.

ما معتقدیم این اقدام نه تنها به نفع دانشگاه صنعتی شریف و جامعه دانشگاهی کشور نیست، بلکه خسارتی جبران ناپذیر برای دانشگاه محسوب می شود. دلایل این ادعا در چند محور عرضه می شود.
... از ایشان تقاضا خواهیم کرد که علیرغم تمام کارشکنی‌های موجود، همچنان مستحکم به فعالیت های ارزشمند علمی و پژوهشی خویش ادامه دهند و فرصت بهره مندی از دانش خویش را از دانشجویان و اساتید دریغ نفرمایند.

متن کامل این نامه را اینجا بخوانید

*  اعلام حمایت دانشگاهیان از مهدی گلشنی در نامه وزیر علوم

در نامه دانشگاهیان به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: « در روزهای اخیر شاهد ابلاغ حکم بازنشستگی استاد ممتاز و فرهیخته دانشگاه صنعتی شریف، جناب آقای دکتر مهدی گلشنی از طرف ریاست دانشگاه بودیم که این اتفاق برای بدنه دانشگاهی کشور بسیار ناگوار و ناراحت کننده بود.

استاد گلشنی به عنوان فیزیکدان برجسته، حکیم متأله، الگوی اخلاق، مدرسی توانمند و محققی ارزشمند با تفکر ناب اسلامی در جامعه علمی و فرهنگی کشور، جهان اسلام و فضای بین الملل شناخته می­‌شود. وی با نگاه ویژه خود در حوزه علم و توجه به معیارهای اسلامی همواره در تکاپو برای ارتقاء سطح علمی و فرهنگی فضای پیرامونی خود و جامعه اسلامی بوده‌اند. عنایت و نگاه ایشان در قضایای علمی و فرهنگی موجبات فراهم آمدن مکتب و جریانی در کشور بالاخص در دانشگاه­‌ها و مراکز علمی گوناگون گشته است.

آثار منتشر شده از ایشان، پرورش دانشجویان زبده و اساتید تاثیرگذار خود شاهدی بر این مدعا است. دکتر گلشنی در مورد فعالیت­‌های علمی و روشنگری در جامعه ایرانی و اسلامی هیچ‌گاه تلاش خود را متوقف به شرایط نکرده­‌اند و با تمام قوا در این مسیر گام برداشته‌اند. کلاس‌های درسی پربار، ارائه‌­ی مقالات و سخنرانی­های متنوع در داخل و خارج از کشور و انتشار کتاب­‌های ارزنده نشان از توانمندی‌­های این چهره‌ ماندگار فیزیک دارد، به طوری که در همه این سطوح، ایشان با روزآمدی خاصی در جریان اوضاع روز علم هستند.

گلشنی علی رغم این‌که در هشتادمین سال زندگی پربار خود هستند، فعالیت های علمی-آموزشی خود را با پویایی و نشاط ادامه می‌دهند و بسیار مورد مراجعه دانشجویان و حتی اساتید می‌باشند تا جایی که برای مثال در سالی که گذشت کلاس «علم و دین» ایشان، علی رغم اینکه جزو دروس اجباری نیست، با حضور پرشور بیش از صد نفر از علاقمندان به طور منظم تشکیل گردید. چگونه می‌­توان چنین استاد ممتازی را به بهانه سن بازنشسته کرد؟! در حالی که بزرگان علم در دنیا همواره مورد تکریم هستند و برای مثال استاد ایشان در دوره دانشجویی‌شان، همچنان در دانشگاه تگزاس به عنوان عضو هیئت علمی در حال تدریس است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر دانشگاه هیچ شخصی را که بتواند لااقل تا حدودی خلأ ایشان در حوزه های فلسفه فیزیک، فیزیک بنیادی و علم و دین را جبران کند، جذب نکرده است، و به نظر نیز نمی‌رسد علی الاصول قصد چنین کاری را داشته باشد. بنابراین این اقدام نسنجیده دانشگاه موجب ایجاد خلأ محسوس علمی در این حوزه‌ها خواهد شد که تاوان آن را دانشجویان و جامعه علمی ایران باید بدهند.

چه ظلم­‌ها و جفاهای بسیاری که در طی سال­‌های خدمت نسبت به این استاد فرهیخته در دانشگاه صنعتی شریف روا داشتند که بیان آن­‌ها در مجال این نامه نمی‌گنجد، بدون شک این امور نابخشودنی است. با وجود همه ظلم­‌ها و جفاها، و علی­رغم اینکه ایشان از مراکز علمی خارجی دعوت داشته‌اند اما هرگز جبهه جهاد علمی در داخل کشور را رها نکرده­‌اند.

آیا به دور از عقلانیت نیست در شرایطی که مراکز آموزشی-پژوهشی ما اعم از حوزه و دانشگاه نیازمند تحول و روحیه خودباوری و مرزشکنی هستند استاد و نظریه‌پردازی با این چنین توانایی و قوت علمی در ساحت‌های مختلف علم و دین را بدون دوراندیشی و درنظرگرفتن مصالح بازنشسته کنیم؟

اقدام هیات رئیسه دانشگاه پس از انتقادهای این استاد فرزانه نسبت به جریان جاری علم و مدیریت علمی دانشگاه‌های کشور، از جمله دانشگاه صنعتی شریف، در سال‌های اخیر اقدامی دور از اخلاق اسلامی و آزادمنشی بوده است.

جناب آقای دکتر غلامی، بازنشستگی این استاد معزز در شرایطی رخ می‌دهد که بنا به ادله بیان شده توسط روابط عمومی دانشگاه شریف؛ در جلسه کمیسیون دائم هیئت امنای دانشگاه یعنی کمتر از چهار ماه از انتقادات دکتر گلشنی، چنین آمده است که "پیشنهاد دانشگاه جهت افزایش سن بازنشستگی اعضای هیأت علمی فراتر از مؤعد مقرر، به دلیل رعایت وحدت رویه در بازنشستگی اعضای هیأت علمی، مورد موافقت قرار نگرفت". در حالی که مطالبه دانشجویان معطوف به اعضای هیئت علمی به طور عام نیست، بلکه خواستار تداوم بهره منده از یک "استاد ممتاز" و چهره ماندگار فیزیک هستند. جناب دکتر فتوحی اذعان می دارند که: "کمیسیون دائمی هیات امنا دانشگاه این مسئله را در حیطه وظایف خود ندانست و با تمدید بازنشسته نشدن این استاد مخالفت کرد" قاعدتا موردی که در حیطه وظایف نباشد نباید در جلسه ای طرح بشود که برای آن رای گیری موافق و مخالف بشود. آقای دکتر فتوحی آیا مساله‌ای که در حیطه وظایف شما نیست اصلا قابل طرح می باشد که شما رای به مخالفت آن داده‌اید؟!

حال پرسش اینجاست که چرا عده‌ای با توجه به موقعیت و ابزارهایی که دارند با ظاهری قانونی اقدام به حذف نخبگان می‌کنند؟ بسیار جای تعجب است که در دانشگاه شریف تیغ استاندارهای دوگانه به سمت دلسوزان است؛ چگونه است که ریاست دانشگاه همواره بر طبل استقلال دانشگاه‌ها می‌کوبد اما اکنون به بهانه‌ی حفظ وحدت رویه اقدام به حذف منتقدین خود می‌کند؟ اکنون انتظار آن می‌رود بر روی افرادی که ابزارهای قانونی در دستان‌شان است نظارت بیشتر وجود داشته باشد تا بیش از این نتوانند از خلاءهای قانونی سواستفاده کنند و با رنگ و لعاب قانون کار خودشان را موجه جلوه دهند.

ما به عنوان بدنه علمی کشور که همیشه از رهنمودهای این استاد فرزانه از طریق کتب، سخنرانی‌ها، درس‌ها و آثار ایشان بهره برده‌­ایم خواستار پیگیری موارد زیر هستیم:

الف. بازپس­‌گیری حکم بازنشستگی استاد گرامی جناب آقای دکتر مهدی گلشنی در وهله نخست، و اصلاح قانون بازنشستگی برای افرادی که دارای قابلیت­‌های فردی خاص و سطوح بالای علمی و فرهنگی و صاحب نفوذ فرهنگی و علمی در سطح ملی و بین المللی هستند همانند بسیاری از دانشگاه‌های معتبر بین المللی و همچون برخی دانشگاه‌های داخلی مثل دانشگاه تهران می‌توان برای چنین اساتید پرنشاط، فعال و با درجه ممتازی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت ایشان قانون محدودیت سنی مورد بازبینی قرار گیرد. فرآیند انسانی آن­ هم در حوزه دانش فرآیندی بسیار حساس است و قانون ساده فعلی بازنشستگی بدون توجه به قابلیت‌های افراد، باعث از دست دادن فرصت‌­ها و نیروهایی است که برای بدست آوردن آن، هزینه­‌های انسانی و مادی بسیاری پرداخت شده است.

ب. پیگیری مطالبات و تذکرات دلسوزانه استاد مهدی گلشنی در سخنرانی­‌ها و مصاحبه­‌های اخیر خود برای بهبود وضعیت علمی و روند رشد علمی کشور. پیگیری جدی مسئله مقاله­‌زدگی و بی­هدفی و بی­‌برنامگی در جریان پژوهشی و علمی کشور و وجود معیارهای غلط در فرآیند ارتقاء اساتید و داوری علمی در سطح اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها.

ج. همدلی و همکاری بیشتر با این استاد فرزانه در گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف. با توجه به صحبت­‌های ایشان و با توجه به شناختی که از این استاد دلسوز و متخصص داریم تذکرات و شکایت‌های ایشان از مدیریت دانشگاه صنعتی شریف نیازمند بررسی و بازرسی ویژه دارد. چگونه می­‌توان پذیرفت که در دانشگاهی مثل شریف شاهد عدم قبول داوری و قضاوت علمی این استاد شناخته شده به عنوان رئیس گروه فلسفه علم در جذب اعضای هیأت علمی و دانشجو و مدیریت آن مرکز باشیم درحالی که داوری ایشان در آن حوزه در سطح بین المللی و در سطح سایر دانشگاه‌های جهان مورد پذیرش است!

د. خبرهای متعدد در رسانه‌ها و اقوال دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر عدم شفافیت‌های مالی و مدیریتی در آن دانشگاه و حضور برخی افراد با افکار متعصبانه در برخی از مناصب و وضعیت مشابه در برخی از سایر دانشگاه‌­های کشور حاکی از عدم نظارت، عدم پاسخگویی و عدم شفافیت در حوزه تحصیلات عالیه کشور است، که نتیجه آن اعمال سلیقه­‌های شخصی و حزبی در جریان مدیریتی است. این مهم می‌طلبد که پس از پیگیری وضعیت موارد ذکر شده با تشکیل کارگروهی از افراد دلسوز وضعیت نابسامان موجود مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

پیگیری موارد ذکر شده در بالا بدون شک در دوره­ وزارت جناب­عالی موجب تحولاتی راه­گشا و قابل تحسین در جریان پژوهشی و علمی کشور خواهد شد، امیدواریم با پشتوانه­ انگیزه­ ها و حمایت­‌های خالصانه­‌ تک‌تک امضا کنندگان این نامه جنابعالی بتوانید در مقابل این جریانات، اقداماتی موثر انجام دهید.»

* خیلی‌ها تاب صراحت لهجه استاد گلشنی را نداشته و ندارند

یکی از دانشجویان دانشگاه شریف در رابطه با اخراج گلشنی گفت: کسانی که دکتر گلشنی را می شناسند خوب می‌دانند که ایشان دلسوزانه و بدون ملاحظه ی این و آن، آنچه را حق می یابند بیان می کنند و همین نکته شاید ریشه نامهربانی هایی است که ایشان در سال های طولانی حیات علمی و فرهنگی شان متحمل شده و می شوند؛ چرا که خیلی‌ها شاید تاب صراحت لهجه ایشان را نداشته و ندارند.

* اعلام خبر اخراج گلشنی بعد از انتشار وصیت‌نامه

چند ماه قبل در سخنرانی مهدی گلشنی در دانشگاه شریف که خودش از آن به « وصیت‌نامه » تعبیر کرده؛ شاهد انتقادات وی درباره وضعیت علم در کشور و همچنین انتقاداتی صریح از وضعیت دانشگاه شریف و مقایسه آن با دوره‌های قبل بودیم. 

فیلم سخنرانی انتقادی گلشنی را در ادامه ببینید:

 

 

* اخراج به دلیل انتقاد از رئیس دانشگاه!

یکی از دانشجویان دانشگاه شریف می‌گوید: خبری که بعد از این اتفاقات شنیده شد، ناگهانی و ناگوار اما قابل پیش بینی بود. بازنشستگی دکتر گلشنی!

وی افزود: 90 درصد شریفی‌های شرکت کننده در نظر سنجی معتقدند که « حکم بازنشستگی دکتر گلشنی به انتقادات وی از دکتر فتوحی مربوط است». شاید به این دلیل که دانشکده فیزیک با این استدلال که شاید دکتر گلشنی بازنشست شود در ترم گذشته درس های پیشنهادی استاد را به ایشان نداد!

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: رئیس دانشگاه شریف در مصاحبه‌ای گفته بود: « دکتر گلشنی به صورت قانونی 4 سال بیش از سن تعیین شده برای اعضای هیات علمی به کار خود ادامه داده است.» اولا دکتر فتوحی باید پاسخ دهد که چرا در این 4 سال حکم بازنشستگی را به استاد ابلاغ نکرده است و 4 ماه بعد از انتقادات استاد از نحوه مدیریت ایشان، به یاد قوانین افتاده اند؟ ثانیا دانشکده فیزیک باید پاسخ دهد که چرا در مدت این 4 سال  احتمال بازنشستگی استاد را نمی دادند؟ از کجا خبر داشتند که حکم بازنشستگی در حال تدوین است؟

وی تصریح می‌کند:‌ اینها به کنار، مگر دانشکده از قانونی که دکتر فتوحی بیان کرد خبر نداشت: « اساتید بازنشسته می توانند به عنوان استاد مشاور و راهنمای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فعالیت کنند»؟ پس چرا  دانشکده فیزیک با گرفتن دانشجوی دکتری توسط ایشان هرچند با اصرار فراوان از طرف دانشجویان بوده است مخالفت کرده و استدلالشان برای مخالفت این بود که شاید دکتر گلشنی بازنشست شود!

این فعال دانشجویی گفت: جفاهای دانشکده فیزیک در حق استاد بسیار است، یک نمونه دیگر آن، محدودیت استاد در استفاده از اتاقشان است! دانشکده فیزیک باید پاسخ دهد که چرا همه اساتید دانشکده، حتی اساتید تازه جذب شده حق دارند از اتاقشان هرطور می‌خواهند استفاده کنند ولی استاد گلشنی توسط رئیس دانشکده ی فیزیک از حق استفاده ی قانونی خود محروم می‌شود، تا آنجا که طی نامه ای رسمی به ایشان گفته می‌شود که حق دادن کلید به دانشجویان خود را نداری؟!  این در حالی است که کلید بسیاری از اساتید در اختیار دانشجویانشان و حتی غیر آنان است. این در حالی است که دکتر فتوحی بیان کرد: « قطعا اساتیدی که بازنشسته می‌شوند اتاقشان حفظ می‌شود و می‌توانند به کار خود ادامه دهند و دانشگاه از ادامه فعالیت‌ آنان نیز استقبال می‌کند.»

* چرا رئیس دانشگاه شریف دعوت مناظره گلشنی را نپذیرفت؟ 

یکی از دانشجویان هم در این رابطه گفت: آقای فتوحی باید پاسخ دهد که در مورد این جفاهایی که در حق دکتر روا شده است چه کرده؟ به راستی اینان که اکنون چنین محدودیت هایی را علیه استاد اعمال می کنند، بعد از بازنشسته شدن ایشان آیا حرمت استاد را نگه می دارند؟

وی افزود: دکتر فتوحی بارها گفته اند: « در دانشگاه شریف اساتید یا حتی دانشجویان می‌توانند انتقاد و پیشنهاد کنند و ما آن را پذیرفته و برای عمل به آن می‌کوشیم.» اما چرا یکبار هم دعوت های مکرر استاد گلشنی را برای مناظره درباره وضعیت علمی و فرهنگی دانشگاه شریف نپذیرفته است؟ آخرین مورد دعوت برنامه زاویه از دکتر فتوحی و دکتر گلشنی به مناظره تلویزیونی بود که ایشان نپذیرفت و استاد گلشنی با حضور در برنامه در اوج کرامت انسانی بدون اینکه از ایشان نامی ببرد دوباره نکات خود را نسبت به سقوط دانشگاه و علم در ایران تکرار کرد.

وی تاکید کرد: فتوحی می گوید: «بازنشستگی گلشنی ربطی به سخنرانی‌های وی ندارد و  کاملا مطابق با قانون است». پاسخ این پرسش که چرا به قول خودشان 4 سال قبل که موعد قانونی بازنشستگی استاد فرارسیده بود کاری نکردند و دقیقا بعد از انتقادات ایشان به یاد قوانین افتادند؟ و پرسش های دیگر را به وجدان ریاست دانشگاه واگذار می کنیم و از آن می گذریم. اما آیا واقعا بازنشسته کردن دکتر گلشنی تنها راه پیش روی دکتر فتوحی بود؟!

* گلشنی فردا بر اساس حکم رئیس دانشگاه شریف بازنشته می‌شود!

بازنشسته نکردن و حفظ اساتید برجسته در دانشگاه به عنوان هیئت علمی برای تداوم بهره مندی حداکثری از ایشان در دنیا امری مرسوم و معمول است. به عنوان نمونه  استاد گلشنی در «استیون واینبرگ» هنوز بازنشسته نشده و به عنوان عضو هیئت علمی مشغول به فعالیت است. نمونه های دیگری هم وجود دارد. در ایران هم این قضیه بی سابقه نیست برای مثال هیئت امنای دانشگاه تهران با اختیارات قانونی تصمیم گرفتند که با برداشتن محدودیت سن برای اساتید ممتاز، امکان بازنشسته نشدن را برای آنها فراهم کنند. آیا قوانین حاکم بر دانشگاه تهران متفاوت با صنعتی شریف است!؟

به هر حال طبق حکم فتوحی 31 تیرماه گلشنی بازنشسته خواهد شد اما در این آخرین لحظات بسیاری از دانشگاهیان از وزیر علوم و رئیس دانشگاه خواسته‌اند تا در تصمیمشان تجدید نظر کنند و بدانند که با این تصمیم بزرگ، مورد قضاوت آیندگان قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 حمایت قانون دانش بنیان‌ها از دانش آموزان نخبه علمی و المپیادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در شانزدهمین همایش تجلیل ازنخبگان علمی و المپیاد دانش آموزی آمل گفت، درهمین راستا، چندی قبل رییس جمهوری، ساختمان باشگاه دانش پژوهان جوان را افتتاح کرد که بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان نخبه کشوری با بهره مندی از امکانات کامل دراین مجموعه حضور دارند و در دوره‌های مختلف وتخصصی مورد علاقه آموزش‌های تکمیلی می‌بینند.
قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه وزارت آموزش وپرورش با همه توان برای حمایت از نخبگان علمی والمپیادی کشور پای کار هست و پیگیری برخورداری این دانش آموزان از قانون حمایتی مربوط به دانش بنیان‌ها است، افزود: این دانش آموزان تا بعد از حوزه تحصیلی دراختیار آموزش وپرورش هستند که پس ازآن نیز مجموعه‌های دیگری باید پای کار باشند وپشتیبانی‌های بعدی را انجام دهند.
او با اشاره به اینکه مجلس یازدهم با تصویب قانون دانش بنیان‌ها کار بزرگی را انجام داده است، گفت: باید با تصویب قانون‌های حمایتی وانگیزشی، زمینه برای پرورش دانش آموزان بااستعداد ونخبه درهمه زمینه‌ها در کشور فراهم شود.
احمدی لاشکی در بخش دیگری با بیان اینکه با اشاره به اینکه امروزه تعابیر ومعانی از باسوادی افراد تغییرکرده و صرف خواندن ونوشتن ساده نیست، گفت: آنچه که مهم است، آموزش دیدن تنها کافی نیست، تخصص داشتن فقط یک بخش است وبخش یگر تعهد است.
معاون حقوقی وامورجلس وزارت آموزش وپرورش افزود: با سوادی امروز درداشتن تخصص‌های چندگانه ازآشنایی به چند زبان دنیا، مهارت‌های کامپیوتری و حرفه داشتن است که افراد را با بقیه متمایز می‌کند.
او گفت: با بررسی دستاورد‌های پژوهشی تمام کشور‌های توسعه یافته در جهان می‌توان دریافت که این کشور‌ها بر مسایل آموزشی علی الخصوص پژوهشی حساسیت خاصی دارند و همواره در تلاش هستند که این مسایل را تقویت کنند.
احمدی لاشکی به افتخارآفرینی‌های دانش آموزان المپیادی ایران درسال‌های اخیر درسطح جهانی اشاره کرد وگفت، در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست شناسی، نجوم، ریاضی ودیگر رشته‌ها رشد خوبی درمیان کشور‌های دنیا داشتیم و به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم.
معاون حقوقی وامورجلس وزارت آموزش وپرورش خطاب به دانش آموزان نخبه والمپیادی شهرستان آمل توصیه کرد، آینده این کشور باید به دست شما جوانان متعهد ونخبه ساخته شود و هر چند کمبود‌هایی شاید در مسیر رسیدن به موفقیت‌ها وجود داشته باشد، اما سیاه نمایی‌ها نباید مانع پیشرفت‌ها شود..

دیگر خبرها

  • استاد دانشگاه صنعتی شریف، نماینده ایران در بانک جهانی شد
  • استاد دانشگاه صنعتی شریف نماینده ایران در بانک جهانی شد
  • در جلسه مناظره بین رییس دانشگاه تهران با یک هیات علمی مدعی اخراج چه گذشت؟
  • مناظره برای واکاوی ذهنیت «اخراج اساتید»/ لیست رسانه‌ای ۲۵ استاد اخراجی بی‌اعتبار شد
  • ۹ اپیزود از مناظره برای واکاوی ذهنیت «اخراج اساتید»/ لیست رسانه‌ای ۲۵ استاد اخراجی بی‌اعتبار شد
  • ببینید | مناظره جنجالی در دانشگاه تهران/ مقیمی: شما به‌دلیل ضعف علمی اخراج شدید/ بای سلامی: اخراج آذین موحد، برهانی و رضا امیدی هم بخاطر ضعف علمی بود؟
  • سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد
  • مناظره رییس دانشگاه تهران با یک استاد مدعی اخراج
  • از حکم لغو تحریم دانشگاه شریف تا ورود غول‌های رسانه‌ای به دشمنی‌های علمی
  •  حمایت قانون دانش بنیان‌ها از دانش آموزان نخبه علمی و المپیادی