Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، شبکه المیادین گزارشی از استقبال گسترده مردم لبنان از شش مبارز حزب الله پس از بازگشت از دو شهرک کفریا و الفوعه در استان ادلب سوریه پخش کردند.
علی مرتضی خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در لبنان، درباره بازگشت شش نفر از مبارزان حزب الله از کفریا و الفوعه گفت: شش مبارز حزب الله که در کنار اهالی کفریا و الفوعه، نبرد دفاع از این دو شهرک را در استان ادلب فرماندهی می‌کردند، با استقبال گسترده مردمی به لبنان بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صفی الدین یکی از فرماندهان حزب الله پس از بازگشت از کفریا و الفوعه فاش کرد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تا چه اندازه اهمیت فوق العاده‌ای برای نبرد‌ها در این دو شهرک قائل بود.
محمد رعد نماینده حزب الله در مراسم استقبال از یکی از این مبارزان گفت: «نبرد در کفریا و الفوعه با صبر، پایداری و تحمل و دفاع شرافتمندانه از مظلومان و مستضعفان به نتیجه رسید.»
در ادامه این گزارش آمده است: ماه ژوئیه برای لبنانی‌ها همواره با بشارت پیروزی همراه بوده است. بازگشت این شش مبارز از کفریا و الفوعه پیروزی دیگری است که برای مقاومت لبنان ثبت شد. مبارزان حزب الله و اهالی کفریا و الفوعه، معادله قتل و محاصره را به معادله پایداری و پیروزی تبدیل کردند.
گزارشگر شبکه المیادین خاطر نشان کرد: آخرین گروه از اهالی کفریا و الفوعه به حلب رسیدند. شش هزار و نهصد نفر از اهالی این دو شهرک، به مرکز اسکان جبرین در شرق حلب منتقل شدند. بیش از ۱۰۰ نفر از آن‌ها در نتیجه حملات گروه‌های مسلح به اتوبوس‌ها در زمان انتقال آن‌ها به گذرگاه العیس زخمی شدند. ۴۳۰ از جمله ۱۶۰ کودک از اهالی کفریا و الفوعه از سوء تغذیه و کمبود دارو رنج می‌برند. افراد مسلح به دشنام دادن، پرتاب سنگ و تهدید به قتل، علیه اهالی کفریا و الفوعه متوسل شدند. افراد مسلح با وجود گرمای هوا شماری از اهالی کفریا و الفوعه را ۲۸ ساعت در داخل اتوبوس‌ها نگه داشتند که یکی از آن‌ها یک نوزاد هشت روزه بود. افراد مسلح اجازه ندادند این نوزاد که دچار تنگی نفس شده بود به بیرون اتوبوس منتقل شود. اهالی کفریا و الفوعه اکنون باید محل زندگی آینده خود را در لاذقیه، حمص یا حلب انتخاب کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استقبال گسترده مردم لبنان شش مبارزه حزب الله کفريا الفوعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گستردگی آتش سوزی شامگاه چهارشنبه شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: گستردگی آتش سوزی شامگاه چهارشنبه در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم (ع) سبب شد تا قسمتی از بازار به صورت کامل در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه در حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوختند، افزود: آتش نشانی‌های شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، شهرک صنعتی، فومن و رشت برای اطفای حریق به محل اعزام شدند اما به دلیل چوبی بودن واحدهای تجاری و مسکونی مهار کردن آتش غیر ممکن بود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه خوشبختانه این حریق تلفات جانی نداشته است، تصریح کرد: علت حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 6094808

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • تصاویری از حریق گسترده در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ