Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-03@03:10:24 GMT

نقد شوخی‌های جنسی «جناب‌خان»

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۱۶۹۷

روزنامه جوان: فصل پنجم خنداونه به گفته بسیاری از مخاطبین تلویزیون کم رونق‌تر از فصل‌های گذشته از کار در آمده و ظاهرا نشان می‌دهد رامبد جوان و تیمش دیگر ایده جدیدی نداشته و هر آنچه که در آستین خلاقیت خود داشته‌اند در فصل‌های پیش خرج کرده‌اند.

ظاهرا این کمبود ایده که حتی در شخصیت جناب خان، با وجود غیبت در فصل پیش، نیز نمود یافته است موجب گردیده نویسندگان برنامه برای خنداندن مردم و روشن نگه داشتن چراغ برنامه، به سمت شوخی‌های جنسی بروند که این از خندوانه و به ویژه رامبد جوان که همواره سعی داشته با زبان طنز در راستای ارتقاء فرهنگ تلاش کند بسیار بعید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قسمت‌های گذشته با آغاز مسابقه خنداننده شو و حضور شرکت کنندگانی که نیازمند جذب رای تماشاگران هستند، هیزم این آتش دو چندان شده است و بسیاری از آنان برای جلب توجه مردم و خنداندن خانواده‌ها از شوخی‌هایی که به هیچ عنوان مناسب فضای خانوادگی نیست، استفاده می‌کنند و با این وجود غالبا هم از سانسور‌ها گلایه‌مندند. این مسئله تا بدان حد رسید که «پانته‌آ بهرام»، یکی از مربیان و داوران خنداننده‌شو، خطاب به «محمدمتین نصیری»، شرکت کننده مرحله اول مسابقه خنداننده شو از گروه اشکان خطیبی، که در استند آپ خود به کرات از شوخی‌های جنسی استفاده می‌کرد این موضوع را تذکر داده و از نامتناسب بودن شوخی‌های او با سنش گلایه کند.

تقریبا شبی نیست که جناب خان باشد و شوخی‌های جنسی با طعنه و کنایه از زبان او بیان نشود. برای مثال همین چند شب پیش بود که جناب خان از باغ وحش می‌گفت و گروهی که می‌خواهند به کبوتران برای استفاده‌ای خاص روپایی زدن یاد بدهند.

عوامل خندوانه و ناظرین پخش قطعا می‌دانند مخاطب این برنامه خانواده‌هایی هستند که عموما با کودکان و نوجوانان خود به پای تلویزیون می‌نشینن. ظاهرا پر مخاطب بودن برنامه‌ای در صداوسیما مجوزی است برای هر لودگی به گونه‌ای که هر چقدر بر مخاطبان برنامه‌ای افزوده شود قدرت مجری و تهیه کننده برای جابه‌جا کردن خطوط قرمز و مرز‌های اخلاقی افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از مواردی که موجب اعتراض بسیاری از کاربران شد، ترانه‌ی گیلکی بود که سعید عزت اللهی، ملی پوش تیم ملی فوتبال کشورمان، در خندوانه اجرا کرد. یکی از کاربران توئیتر با نام کاربری «خوابالوی مدرسه موش‌ها» با اشاره به این ترانه می‌نویسد: «اگه آقای سانسورچی صدا و سیما ذره‌ای معنی ترانه‌ی گیلکی که سعید عزت الهی امشب تو خندوانه خوند رو میدونست، قطعا اجازه‌ی پخش نمی‌داد. رسما تمام خط قرمزای صداو سیما رو پودر کرد»

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گول خوردیم؛ این تصویر ترانه علیدوستی فیک از آب درآمد

هرچند وقت یک‌بار خبری جعلی یقه هنرمندان را می‌گیرد و در این میان استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، از ۱۴ دی ۱۴۰۱ که ترانه علیدوستی با قرار وثیقه آزاد شد، دیگر کمتر مثل سابق با جنجال سر زبان‌ها بود، تا اینکه این اواخر نادره حکیم الهی، مادر ترانه علیدوستی بدون اینکه نامی از بیماری دخترش ببرد، گفت که ترانه به بیماری سختی مبتلا شده، که اکنون حالش خوب است. او بدون اینکه نامی از بیماری ببرد، گفت: منشا بیماری دخترش مشخص نیست.

چند روز بعد تصاویری از ترانه علیدوستی و ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد، که مشخص شد این تصاویر متعلق به بستری شدن الناز شاکردوست است، که چند سال پیش سر صحنه فیلمبرداری دچار حادثه شده بود.

دیگر خبرها

  • شکست رکورد ایران توسط ترانه احمدی در مسابقات اسکیت فری استایل
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • یادداشت: پیغامی برای هاشم بیگ‌زاده!
  • محمود گبرلو بازیگر شد
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود + ویدئو
  • گول خوردیم؛ این تصویر ترانه علیدوستی فیک از آب درآمد
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • ببینید | واکنش شمسایی به شوخی با او در سریال نون خ
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!