Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:26:30 GMT

۹۵ درصد خانواده های ایرانی اینترنت پر سرعت دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۱۷۸۰

۹۵ درصد خانواده های ایرانی اینترنت پر سرعت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جعفری در نشست شنبه های انقلاب با محوریت آزادی و حقوق بشر پس از انقلاب،گفت: اصل توازن بین آزادی و استقلال یکی از گفتمان های اصلی در جمهوری اسلامی ایران است. با این حال گفتمان هایی که به آزادی ضربه زدند، از این آزادی طوری استفاده کردند که به استقلال ملی خدشه وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌افزود: به عنوان مثال در داستان ۸۸ از آزادی که در جمهوری اسلامی وجود دارد پیرامون اینکه جمهوری اسلامی یکی از آزادترین کشورها برای ثبت نام در انتخابات است، افرادی آمدند و سوءاستفاده کردند و نتیجه همان خدشه در استقلال ملی شد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلام اظهارداشت: به دنبال این بودند که از فضای آزاد انتخابات سوءاستفاده کنند و خدشه به اصل توازن بزنند.

وی افزود: به عنوان مثال در قضیه کوی دانشگاه، کسانی که به نظام حمله می کردند می خواستند از آزادی دانشگاه حمایت کنند حتی بعدها در مجلس، اعلام کردند که پلیس حق ورود به دانشگاه را ندارد و امروز همان حزب نسبت به بازرسی آژانس انرژی اتمی در اتاق اساتید دانشگاه سکوت کردند. این جریان بیست سال پیش در برابر نظام به اسم حق آزادی ایستادند.

جعفری با بیان اینکه با این حال هیچ گاه جمهوری اسلامی توازن استقلال و آزادی را برهم نزده است، گفت: کسانی که با تابلوی آزادی این توازن را برهم زدند، در ادامه مواضع اصلی خود را نشان دادند.

وی افزود: امروز بدون اطلاع استاد دانشگاه، از رایانه شخصی استاد بازدید می کنند و همان حزب از این جریان و اتفاق دفاع می کند.

جعفری به فعالیت های سیاسی پس از انقلاب اشاره و تصریح  کرد: جمهوری اسلامی یک نظام تک حزبی را به نظامی با ۲۵۱حزب رسمی و ۵۱۵ انحمن صنفی تبدیل کرد.

وی از افزایش عناوین کتاب های منتشر شده خبر داد و گفت: افزایش تعداد از ۱۵۰۰ عنوان سال ۵۷ به ۱۰۷ هزار عنوان در سال ۹۶، نشانه این است که جمهوری اسلامی بر مبنای سانسور، حوزه فرهنگ ملی را اداره نمی کند.

جعفری با اشاره به دسترسی آزاد به اطلاعات و ارتباطات در ایران، افزود: بیش از ۹۵ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

دبیر کمیته آزادی و حقوق بشر شنبه های انقلاب  با بیان اینکه سرانه فضای عبادی اقلیت های مذهبی در ایران دو برابر سرانه مسلمانان ایران است، گفت: بهایی ها هم در ایران حقوق شهروندی دارند. به رغم اینکه در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته نشدند، اما ۲۴حق شهروندی از جمله داشتن قبرستان و...، دارند.

کد خبر 4352595 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: شنبه های انقلاب علی جعفری قوه قضاییه شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سازمان تامین اجتماعی سازمان حج و زیارت بیمه ترافیک مجلس شورای اسلامی مترو نیروی انتظامی حیات وحش سازمان بیمه سلامت سرهنگ نادر رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شما نظر بدهید / با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت مناسب اینترنت موافقید؟

به نظر شما سرعت اینترنتی که استفاده می‌کنید با صحبت‌های آقای وزیر سازگار است؟ پاسخ خود را می‌توانید در انتهای همین صفحه در بخش نظرات بفرستید.

برای آن‌که سرعت اینترنت مصرفی خود را مشاهده کنید، به سایت speedtest.net بروید و دکه Go را کلیک کنید. پس از اندک‌زمانی (بسته به سرعت اینترنت شما ممکن است کمی طول بکشد) آزمون سرعت اجرا می‌شود و سرعت خط ارتباطی شما را می‌نویسد.

شما می‌توانید عدد نهایی ارائه‌شده (Download Mbps) و زمان انتظار برای اجرا شدن تست سرعت را در بخش نظرات در پایین همین صفحه بنویسید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904359 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • شما نظر بدهید / با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت مناسب اینترنت موافقید؟
  • شما نظر بدهید / آیا با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت موافقید؟
  • وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • الحاق شناورها و تجهیزات جدید به نیروی دریایی
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می شود
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی