Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:47:20 GMT

اسرائیل رژیمی نژادپرست و حامی تبعیض نژادی است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۱۸۳۰

اسرائیل رژیمی نژادپرست و حامی تبعیض نژادی است

کوالالامپور- ایرنا- جنبش جهانی تحریم اسرائیل 'بی دی اس' که یک شعبه از آن نیز در مالزی فعالیت دارد، در واکنش به اقدام اخیر پارلمان صهیونیست ها گفت: اسرائیل با تصویب قانون جدید به دنیا اثبات کرد که رژیمی نژاد پرست بوده و بر پایه تبعیض نژادی قرار دارد و باید تحت تحریم جهانی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) بامداد روز پنجشنبه لایحه تبعیض‌آمیز کشور یهود را به طور نهایی تصویب و به قانون تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


62 نفر از نمایندگان کنست به این قانون رای موافق، 55 نفر رای مخالف و 2 نفر هم رای ممتنع دادند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصویب این قانون را نقطه تحولی مهم در تاریخ رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
این قانون تبعیض‌آمیز که به نام «کشور یهود» نیز شهرت دارد، سرتاسر سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای صهیونیست‌ها دانسته و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی خود محروم می‌کند.
به موجب این قانون، زبان عبری زبان رسمی خواهد بود و دیگر عربی زبان رسمی نیست.
این اقدام تاکنون با مخالفت گسترده نهادها و سازمان های حقوق بشری و حامیان فلسطینی ها در سراسر جهان روبه رو شده است.
دکتر 'محمد نظری اسماعیل' رئیس جنبش تحریم اسرائیل در مالزی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا در این زمینه گفت: این رژیم به دنیا نشان داد که مبنای نژاد پرستی دارد و تنها راه حل پاسخگویی به آن ، تحریم اسرائیل توسط دولت ها و مردم مختلف جهان است و واژه ای بهتر از نژادپرست برای این رژیم نمی توان پیدا کرد.
وی افزود: آنگونه که رژیم نژاد پرست و طرفدارا آپارتاید در آفریقای جنوبی تحت تحریم ملت ها و دولت ها قرار گرفت ، اسرائیل نیز باید مورد تحریم در سراسر جهان قرار گیرد.
دکتر نظری از همه ملت های جهان خواست تا به این جنبش بپیوندند یا آن را مورد حمایت قرار دهند تا پاسخ مناسبی به اقدامات نژادپرستانه این رژیم و سرکوب ملت فلسطین توسط نظامیان صهیونیست داده شود.
بی دی اس در مالزی یک سازمان غیردولتی است که تاکنون در فعالیت هایش از مردم این کشور خواسته است تا کالاها و شرکت های اسرائیلی را تحریم کنند.
مالزی و اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند و مردم و دولت این کشور مانند مردم و دولت اندونزی از حامیان فلسطینی ها در جنوب شرق آسیا محسوب می شوند.
جنبش جهانی تحریم اسرائیل در یک دهه اخیر از حرکت های فرهنگی و اقتصادی فعال علیه اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست ها ضد فلسطینیان در سراسر جهان بوده است.
آساق **1599**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي تحريم اسرائيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 6086123 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • اگر کسی گمان می‌کند می‌تواند یکی از یگان‌های ارتش را تحریم کند، من با تمام قدرتم با او خواهم جنگید
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • رهبران حماس قطر را ترک می کنند یا نه؟
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل