Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:14:46 GMT

265 تن مواد مخدر و روان ‌گردان کشف شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۱۹۴۲

265 تن مواد مخدر و روان ‌گردان کشف شد

تهران- ایرنا- معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 265 تن و ‏‏370 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسداله هادی‌نژاد افزود: میزان کشفیات امسال در مقایسه با کشفیات سال قبل به شکل غیررسمی (مجموع کشفیات رسمی سه ماهه به اضافه سه هفته تیرماه) که 249 تن بود، 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: هفت هزار و 668 کیلوگرم از مجموع کشفیات امسال، در هفته اخیر کشف شده که بیشترین حجم مواد کشف شده از نوع تریاک به میزان 6 هزار و 177 کیلوگرم است و 80.6 درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.
هادی نژاد اظهار داشت: همچنین از این میزان، 711 کیلوگرم حشیش، 450 کیلوگرم هروئین، 160 کیلوگرم مرفین،‏‏ 18 کیلوگرم شیشه، 200 کیلوگرم مواد پیش‌ساز، 35 هزار و 480 عدد قرص روانگردان و 150 کیلوگرم را سایر مواد شامل می شوند.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: 200 لیتر مواد پیش ساز کشف شده مربوط به استان البرز است همچنین از مجموع قرص‌های روانگردان کشف شده در این مقطع زمانی، بیشترین تعداد به ترتیب با 34 هزار و 876 عدد مربوط به استان آذربایجان شرقی، 210 عدد استان خراسان شمالی، 200 عدد استان آذربایجان غربی و مابقی مربوط به استان‌های هرمزگان و همدان است.
وی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی هزار و 276 فقره عملیات صورت گرفته است، افزود: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره 6 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.
مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بالغ بر 81 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به 6 استان کشور است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با 2 هزار و 192 کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که 28.6 درصد کشفیات کشور را شامل می شود.
هادی نژاد ادامه داد: استان کرمان با هزار و 308 کیلوگرم، خراسان رضوی با هزار و 68 کیلوگرم، هرمزگان با هزار و 19 کیلوگرم، چهارمحال و بختیاری با 354 کیلوگرم و تهران با 327 کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی یادآور شد: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته اخیر، 59 درصد است.
معان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طی این مدت 131 دستگاه خودرو، 23 دستگاه موتورسیکلت، هفت قبضه سلاح و 28 دستگاه موبایل توقیف شد.
اجتمام*3229*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كشفيات مواد مخدر روانگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

دیگر خبرها

  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند