Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@08:27:26 GMT

عکس/ سایه کم آبی بر شالیزارهای گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۲۱۶۰

بحران کم آبی در استان گلستان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی ایران چند سالی است گریبان گیر کشاورزان این استان شده است.

به گزارش مشرق، به نقل از میزان؛ برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی و حفر چاه‌های غیرمجاز به حدی رسید؛ که دیگر به بحران خشکسالی، رانش زمین و تغییرات آب و هوایی منجر شده است. ممنوعیت کشت شالی و توصیه به کشاورزان جهت کشت محصول جایگزین خیلی توسط کشاورزان جدی گرفته نشده است و همچنان شاهد کشت شالی از نوع غرقابی در این استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به بارش کم باران و کمبود منابع آبی احتمال زیان کشاورزان و آسیب جدی این محصول پیش بینی می‌شد و علی رغم توصیه‌ها و ممنوعیت کاشت بازهم کشاورزان گلستانی به علت نداشتن کشت جایگزین و مدیریت آبیاری؛ قمار بزرگی بر سر محصول خود کرده اند؛ و حال چشم به آسمان دوخته اند که همچون سال‌های گذشته باران به دادشان برسد. رونق کشاورزی در استان گلستان که یکی از استان‌های حاصل خیز کشور می‌باشد می‌تواند بار بزرگی در تولید و اشتغال کشور را بر دوش بگیرد. حال می‌طلبد همه تلاش کنیم تا کشاورزی رونق پیدا کند و مزارع استان در بخش مکانیزاسیون و مدیریت آبیاری و اصلاح بذر گامی بزرگ بردارد. شاید ایجاد کارگروه‌های کارآمد و آموزش و تسهیلات بانکی با سود بهره مناسب راه گشای این بحران باشد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی استان گلستان برنج خشکسالی شالیزار کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • شناسنامه دار شدن بیش از ۱۴ هزار هکتار از باغ‌های مازندران
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی درچهارمحال و بختیاری
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی