Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، از آغاز برداشت غوره از سطح چهار هزار و ۸۰۰ هکتار تاکستان این استان خبر داد.

ابراهیم شیرانی گفت: ۲۰ درصد از این میزان به صورت غوره و مابقی به صورت انگور برداشت می‌شود.

وی پیش بینی کرد: امسال از باغات بارور انگور چهارمحال و بختیاری، ۶۰ هزار تن محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیرانی اضافه کرد: غوره برداشت شده برای مصرف داخلی و ارسال به استان‌های همجوار جهت تازه خوری و تولید آبغوره و گرد غوره استفاده می‌شود.

به گفته وی؛ ۹۰ درصد ارقام انگور استان عسگری و مابقی سیاه، قرمز، قزوینی، بی دانه، مهره و یاقوتی است.

چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای ۴۰ هزار هکتار باغ شامل ۳۲ هزار هکتار باغ بارور و ۸ هزار هکتار نهال می‌باشد که بیشترین آن در حاشیه رودخانه زاینده رود و در شهرستان‎های سامان و بن قرار دارد.

انتهای پیام/خ

آغاز برداشت غوره در تاکستان‌های چهارمحال و بختیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برداشت انواع ارقام گندم بذری از مزارع آبی استان در سطح چهار هزار و ۶۰۰ هکتار آغاز شد.

وی اضافه کرد: تهیه و تدارک بذور اصلاح شده در طبقات مختلف پرورشی، مادری و گواهی شده با ۱۲ رقم آبی و دیم توسط ۵ شرکت تولید کننده بذر در استان انجام می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار به اراضی دیم اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: استفاده از ارقام اصلاح شده مناسب اقلیم استان باعث افزایش عملکرد و مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و کاهش علف‌های هرز مزارع می‌شود.

توکلی خاطرنشان کرد: در این راستا پنج شرکت تولید کننده بذر برابر نیاز استان بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن بذر برای استفاده بهره برداران در سال زراعی آتی تولید می‌کند.

وی بیان کرد: ضریب نفوذ بذر در مزارع آبی استان ۱۰۰ درصد و در مزارع دیم بالای ۸۰ درصد است.

کد خبر 6084841

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد
  • آغاز برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • آغاز طرح افزایش سواد سلامت عشایر کشور + تصاویر