Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:39:07 GMT

آمریکا بر تحریم کامل نفتی کره شمالی تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۲۴۰۶

آمریکا بر تحریم کامل نفتی کره شمالی تاکید کرد

تهران - ایرنا - پایگاه خبری سی بی اس نیوز آمریکا روز شنبه به نقل از نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که کره شمالی باید به طور کامل تحریم نفتی شود.

براساس این گزارش، نیکی هیلی دیروز در حاشیه جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالیکه در کنار مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مقابل دوربین خبرنگاران قرار گرفته بود، گفت: 'از آنجایی که هنوز برخی کشورها تا قبل از عاری سازی هسته ای کامل کره شمالی استثنائاتی را برای تحریم های این کشور قائل هستند و در مواردی به نقض این تحریم ها می پردازند، ما معتقدیم که تحریم نفتی این کشور باید به طور کامل رعایت شود'.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این خصوص گفت: 'با وجود اینکه از 18 ماه قبل موضوع کره شمالی ذهن همه را مشغول کرده است، من از موضع پمپئو دفاع می کنم اینکه تا زمانی که کره شمالی به وعده هایش برای عاری شدن از تسلیحات هسته ای عمل نکند، نمی توان در خصوص این کشور استثنائاتی قائل شد و تحریم ها به ویژه تحریم نفتی را کاهش داد'.
هیلی با تاکید بر اینکه برخی از دوستان آمریکا تصمیم گرفته اند تحریم ها علیه کره شمالی را دور بزنند اظهار داشت:'از آنجایی که مدتی است شاهد آن هستیم که تحریم نفتی کره شمالی نقض می شود و همانگونه که پمپئو گفت 80 تا 90 مورد از این نقض تحریم ها را شاهد بوده ایم. ما تصاویری از خدمه شناورهای چینی و روسی را داریم که در حال انتقال کشتی به کشتی محموله های نفتی هستند. ما به این جمع بندی رسیده ام که باید این روند متوقف شود'.
وی از اعمال فشار واشنگتن بر پکن و روسیه در این خصوص خبر داد و تاکید کرد: 'اگرچه آمریکا خواستار توقف کامل هرگونه انتقال نفت به کره شمالی است، اما چین و روسیه مانع اجرای این طرح و مدعی هستند که برای این منظور به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، اما ما (آمریکا) به اطلاعات بیشتر نیاز نداریم. چون کمیته تحریم ها همه اطلاعات موردنیازش را در اختیار دارد. ما می دانیم که اتفاقات جاری به چه صورت است'.
آساق**1378**1663 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آمريكا كره شمالي كره شمالي هسته اي تحريم نفتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا پروژه بلندپروازانه‌ای را با هدف تبدیل سکوهای نفتی مازاد به پایگاه‌های دفاع موشکی متحرک در اقیانوس ارام و برای مواجه با تهدیدات چین در دستور کار قرار داده است.

رسانه هندی تایمز آو ایندیا در گزارشی نوشته این ابتکار نوآورانه آمریکا در نمایشگاه دریایی-هوایی-فضایی ۲۰۲۴ در واشینگتن دی سی رونمایی شد و بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تقویت قابلیت‌های نظامی ایالات متحده در منطقه است. 

این سکوها قرار است در پاسخ به تهدیدات موشکی فزاینده چین در منطقه اقیانوس آرام مستقر شوند. انتظار می‌رود سکوهای تبدیل شده به پایگاه دفاع موشکی نقش مهمی در افزایش قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و کمک به ماموریت‌های ضربتی این کشور ایفا کنند. 

این سکوها با ظرفیت نگهداری ۱۰۰ پرتاب کننده موشک بزرگ افزایش قابل توجهی در قابلیت‌های نیروی دفاعی آمریکا در مقایسه با شناورهای نیروی دریایی این کشور ارائه می‌دهند. 

پلت‌فرم‌های دفاعی متحرک برای تبدیل سکوهای نفتی به پایگاه‌های جزیره‌ای شناور بزرگ طراحی شده که می‌توانند بیش از ۱۲ ماه به طور مستقل عمل کرده و در فاصله‌ای ایده‌آل از ساحل قرار گیرند. سکوهای تبدیل شده به طور بالقوه می‌توانند نقش دوگانه‌ای در تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و یا کمک به ماموریت‌های ضربتی داشته باشند.

 از دیگر قابلیت‌های این پلت‌فرم‌ها می‌توان به توانایی پشتیبانی از جنگنده‌هایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و همچنین زیردریایی‌های هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده اشاره کرد. همچنین این قابلیت جدید از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند با تنها ۱۰ درصد از قیمت دفاع موشکی بالستیک فواید قابل توجهی داشته باشد. 

با این حال امکان‌سنجی اجرای چنین پایگاه‌های شناوری همواره موضوع بحث بوده است. برخی از کارشناسان آسیب‌پذیری این پلت‌فرم‌ها در برابر حملات موشکی و همچنین ناکارآمدی نسبی آنها در مقایسه با قابلیت‌های متعارف را مورد بحث قرار داده‌اند. 

این پروژه بلندپروازانه نشان‌دهنده تغییر استراتژی نظامی است چرا که ایالات متحده با واقعیت‌های جدید ژئوپلتیکی و پیشرفت فن‌آوری در جنگ خود را تطبیق می‌دهد و تلاش می‌کند شکاف‌هایی که بین قابلیت‌های دفاع زمینی و دریایی وجود دارد را از این طریق برطرف سازد.

 

دیگر خبرها

  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند