Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-الماس به جرات باارزش ترین و زیباترین سنگ قیمتی است که خیلی ها آرزوی داشتنش را دارند. در سرتاسر دنیا معادن الماس مختلفی وجود دارد که این سنگ گرانبها را از آنجا استخراج می کنند و شاید خیلی ها به دنبال کشف و حفاری الماس هم رفته باشند.

اما جالب است بدانید که تحقیقات جدید نشان می دهد که داخل زمین کادریلیون ها تن (هزار تریلیون!)  الماس وجود دارد و در واقع داخل کره زمین مملو از این سنگ قیمتی و باارزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما، متاسفانه دانشمندان می گویند که هیچ وقت نمی توانیم به بزرگ ترین ذخایر الماس دست پیدا کنیم و این حجم انبوه الماس برای همیشه در اعماق زمین مدفون خواهند ماند! چرا؟

گروهی از دانشمندان و محققین از دانشگاه های مختلف دنیا گردهم جمع شدند و با بررسی امواج لرزه ای زیر زمین موفق به کشف حجم بسیار انبوهی از الماس در اعماق زمین شده اند. این ارتعاشات بسته به ترکیبات، دما و تراکم سنگ های مختلف می توانند تغییر کنند و به همین دلیل محققین با استفاده از این یافته ها توانسته اند تصویری از اعماق غیرقابل دسترس زمین داشته باشند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ارتعاشات زیرزمین که از پدیده های طبیعی مثل زمین لرزه و سونامی ایجاد می شود هنگام عبور از کراتون ها سرعت بیشتری پیدا می کنند.

دانشمندان پس از تحقیقات بسیار در نهایت به این نتیجه رسیدند که بهترین توضیح برای افزایش سرعت ارتعاشات این است که ۱ تا ۲ درصد ریشه های کراتون از الماس ساخته شده است و مابقی از پریدوتیت (peridotite) و کمی هم از سنگ های اکلوژیت (eclogite) تشکیل شده است. به این ترتیب دانشمندان به وجود بزرگ ترین ذخایر الماس در لایه های درونی و غیرقابل دسترس زمین پی برده اند!

جاشوا گاربر، دانشجوی پست دکترا در دانشگاه سانتا باربارا و نویسنده اصلی این مقاله در مورد بزرگ ترین گنجینه الماس می گوید:

امواجی که در داخل زمین حرکت می کنند وقتی به سنگ الماس می رسند سرعتشان بیشتر می شود. چون الماس سخت ترین ماده شناخته شده است این امواج را سریع تر از سنگ ها و مواد معدنی دیگر منتقل می کند و به همین دلیل سرعت امواج به طرز عجیبی افزایش پیدا می کند.

«به همین دلیل، تیم ما به این نتیجه رسید که بهترین توضیح برای افزایش سرعت امواج و ارتعاشات الماس است…البته نمی توانیم به طور قطعی و ۱۰۰% این موضوع را اثبات کنیم. زیرا دسترسی به این مناطق از زمین امکان پذیر نیست و نمی توانیم نمونه هایی را برای آزمایش و تحقیق در اختیار داشته باشیم. البته این موضوع غیرممکن هم نیست، چون گاهی بخش هایی از ریشه های کراتونی در فوران های ماگمایی به سطح و پوسته زمین می رسد و بالا می آید.»

به گفته گاربر: «درک ما از اعماق زمین روز به روز بیشتر می شود و می توانیم تحقیقات بیشتری انجام بدهیم و حتی از این مناطق نمونه برداری هم بکنیم. تا الان که بهترین و منطقی ترین توضیح و توجیه برای افزایش سرعت ارتعاشات وجود کادریلیون ها تن الماس در زیر زمین است که بزرگ ترین ذخایر الماس را تشکیل می دهد.»

امیدواریم امکان دسترسی به این مناطق و نمونه برداری از آن ها فراهم شود. مطمئنا همگی ما از آنچه که کشف خواهیم کرد شگفت زده خواهیم شد!

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به پرسپولیس در روزهای حساس لیگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیس در هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر رفته است و خیلی زود توانست با درخشش دانیال اسماعیلی‌فر و امید عالیشاه دروازه این تیم را باز کند.

با این حال امید عالیشاه چند دقیقه بعد از دادن پاس گل به دانیال اسماعیلی فر به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد و با باز کردن بازوبند کاپیتانی نشان داد دیگر نمی‌تواند به بازی ادامه دهد و بازیکنان پرسپولیس از نیمکت خواستند او را تعویض کنند.

به همین دلیل وحید امیری کاپیتان دوم پرسپولیس از دقیقه ۱۱ وارد زمین شد. باید دید میزان مصدومیت امید عالیشاه چقدر است. عالیشاه از زمین مسابقه با برانکارد بیرون برده شد و به نظر می‌رسد آسیب دیدگی جدی‌ای دارد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896819

دیگر خبرها

  • موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین
  • شوک بزرگ به پرسپولیس در روزهای حساس لیگ
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • اساتید دانشگاههای جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • نمایشگاهی که سکوت در برابر شهادت کودکان غزه را محکوم می‌کند