Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:33:39 GMT

کرمانشاه میزبان نمایشگاه سراسری صنایع دستی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۳۱۶۷

کرمانشاه میزبان نمایشگاه سراسری صنایع دستی شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری و تخصصی صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران از دوم تا هفتم مرداد در شهر کرمانشاه خبر داد.

پروانه حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه به مدت پنج روز و با حضور هنرمندان و صنعتگران 31 استان کشور در محل دائمی نمایشگاه های استان در بوستان شاهد کرمانشاه بر پا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تعداد غرفه های این نمایشگاه را 140 مورد اعلام کرد و گفت: امسال با توجه به افتتاح بازارچه صنایع دستی استان در جوار نمایشگاه بین المللی، 18 غرفه در محل این بازارچه برپا و مابقی در محل نمایشگاه دائمی می باشد.
وی اظهار داشت: در نمایشگاه امسال اغلب صنایع دستی هنرمندان کشور از جمله ارغوان بافی، گیوه بافی، میناکاری، البسه محلی، خراطی، قلم زنی، ملیله سازی، حصیربافی، تراش شیشه، زیورآلات، قلم زنی و دیگر هنرها در معرض دید عموم به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: در نمایشگاه امسال 70 غرفه به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه اختصاص یافته است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه ساعت بازدید از نمایشگاه را هر روز از ساعت 16 تا 22 اعلام کرد و گفت: در روز جمعه ساعت بازدید از 10 صبح تا 22 خواهد بود.
حیدری افزود: این نمایشگاه مراسم افتتاحیه و اختتامیه دارد و در طول برگزاری نیز کلاس های آموزشی مرتبط با صنایع دستی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه که هفتم مرداد برگزار می شود از غرفه برتر، فروش برتر و کلاس آموزشی برتر نیز تجلیل می شود.
براساس آمارهای غیررسمی اکنون حدود 70 هزار نفر هنرمند در بخش صنایع دستی در استان کرمانشاه در 250 رشته فعالیت دارند اما براساس آمارهای رسمی تعداد این افراد 10 هزار نفر است که زیرپوشش بیمه نیز هستند.
کرمانشاه یکی از مهدهای صنایع دستی کشور است و از جاجیم بافی، چاقوسازی و ابزارآلات فلزی قلمزنی منبت، معرق، پارچه دستباف، نازک کاری چوب و ریزه کاری چوب، نمد مالی، مصنوعات چرمی و ساخت زیور آلات محلی، چیخ بافی، فلزکاری، دوخت های سنتی (رودوزی)، گلیم گل برجسته، سفالگری، طراحی سنتی، سبد بافی، نساجی (موج بافی و اهرامی بافی ) تراش شیشه، رنگرزی سنتی، طراحی فرش، تذهیب، نگارگری، خراطی و مجسمه سازی می توان به عنوان تولیدات کنونی استان نام برد.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نمايشگاه صنايع دستي كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در بیش از ۱۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.
دکتر غلامعلی جاویدان افزود: این غرفه دو روز ادامه دارد.

بیشتربخوانید:  اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند