Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نتایج یک تحقیق جدید، استفاده از هر نوع نیکوتین در دوره بارداری یا در زمان شیردهی ممکن است ریسک «سندروم مرگ ناگهانی نوزاد» را افزایش دهد.

سرویس سبک زندگی فردا: یافته‌ها نشان می‌دهد چسب‌های نیکوتین یا سیگار‌های الکترونیکی جایگزین مناسبی به جای سیگار در طول بارداری نیستند.

«استلا لی»، عضو تیم تحقیق از دانشکده پزشکی دارتموث نیوهمپشایر، در این باره می‌گوید: «سندروم مرگ ناگهانی نوزاد یک اتفاق ناگوار برای خانواده هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ما هنوز به طورکامل از علل بروز چنین اتفاقی آگاه نیستیم، اما این تحقیق می‌تواند در کمک به مادران برای کاهش این ریسک حائز اهمیت باشد.»

در طول مطالعات سالیان قبل مشخص شده است که سیگارکشیدن موجب افزایش بروز این ریسک می‌شود. برخی از زنانی که قصد ترک سیگار در طول بارداری را دارند به استفاده از چسب‌های نیکوتین یا سیگار الکترونیکی روی می‌آورند، اما تاثیر آن‌ها هم بر افزایش بروز این ریسک نامشخص است.

محققان با مطالعه بر روی موش‌ها دریافتند قرارگیری مادر در معرض نیکوتین در طول بارداری و شیردهی موجب بروز اختلال در واکنش خودکار در نوزاد موسوم به "احیاءخودکار" می‌شود. این توانایی موجب بهبود ضربان عادی قلب و نفس کشیدن بعد از نفس نفس زدن به دلیل کمبود اکسیژن می‌شود.

در نوزادان انسانی، مشکلاتی نظیر بیماری‌های جزئی یا انسداد در نفس کشیدن می‌تواند موجب تحریک فرایند احیاءخودکار شود. اختلال و نقص در این مکانیسم بقاء در نمونه‌های مربوط به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد قابل توجه بوده است.

نتایج مطالعات حیوانی غالبا در مورد انسان‌ها قابل تعمیم نیست. اما محققان همچنان به شناسایی نشانه‌های احتمالی این ریسک ادامه داده و در تلاش برای درمان نوزادانی هستند که دارای مکانیسم احیاءخودکار هستند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003YKi

منبع: فردا

کلیدواژه: سلامت سیگار مرگ سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد

به گزارش خبرآنلاین،این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

ایسنا در خبری نوشت:«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901432

دیگر خبرها

  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست