Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

نعمت الله ترکی در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه اساس و پایه برنامه ریزی و توسعه، آمار است، افزود: داده‌ها در برنامه ریزی اساسی باید به روز باشد به ویژه در موضوع عدالت اجتماعی در جهت توسعه کشور که تحقق آن به این بحث وابسته است. قطعا میزان بهره مندی دستگاه‌ها از سیستم نوین آمار در شاخص های ارزیابی عملکرد آنها مد نظر قرار خواهد گرفت و اجرای آن در تهران الگوی کشوری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎وی افزود: بی تردید نظام آماری به شکل سنتی پاسخگوی نیازها نیست و برای برنامه ریزی ها نیاز به یک سیستم پاسخگوی آنلاین در آمار است. از سال ٩٥ موضوع ارائه آمارهای ثبتی به شکل نوین مطرح شد و اجرای آن عدد ٤٨ درصدی ثبت اطلاعات و آمار کشوری از طریق سیستم نوین را نشان داد و این درصد بیان کننده استقبال کشور از بهره مندی از طرح‌های نوین در ارائه آمار است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و الزام دستگاه‌ها به استفاده از آمار و ارائه داده‌های آماری به شکل نوین افزود: نیاز است در همه دستگاه‌های استان واحدهای آمار شکل بگیرد و اگر وجود دارد،تقویت شود و اجرای سنتی نظام آماری در دستگاه ها موجب موازی کاری و گاهی ارائه آماری غیر از مبنای واقعی شده است.

وی به شکل گیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان تهران اشاره کرد و افزود: این اقدام در حوزه بهره گیری از سیستم های نوین آمار بسیار اثرگذار خواهد بود. هریک از دستگاه‌های استان، نماینده واحد آمار خود را برای ارائه آموزش باید معرفی کنند و گام بعدی تقویت زیر ساخت‌ها و ابزارهای آمارگیری در دستگاه‌ها است.

ترکی با بیان اینکه آمار خیلی از واحدهای صنفی،بخش‌های خصوصی و انجمن‌ها، در برنامه ریزی‌های استان مؤثر است، ادامه داد: خدمات این بخش ها در فعالیت های اجرایی دولت اثرگذار است و بخش اعظمی از چالش‌های اقتصادی به نداشتن آمار دقیق از همین بخش‌ها مرتبط است.


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: استانداری تهران سازمان برنامه ریزی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه در استان اظهار کرد: برنامه‌ریزی نیازمند داشتن اطلاعات است و ادارات باید برنامه‌های خود را برای تحقق شعار سال ارائه دهند و برنامه‌ریزی کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از مسؤولان مطالبه کرده‌اند که در تولید جهش داشته باشیم، افزود: جهش کیفی مهمتر از کمی است و باید کیفیت خدمت رسانی و تولید بخوبی در اقدامات و تولیدات دیده شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: باید هر ارگان و نهادی متناسب با کار خودشان برنامه‌های تحقق شعار سال را ارائه دهند و ادارات خدمات خود به مردم را نیز افزایش دهند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: دستگاه‌ها و ادارات باید شاخص‌های قابل سنجش ارائه کنند و در هر جلسه دو دستگاه عملکرد خود را ارائه کنند.

وی عنوان کرد: تحقق شعار سال، تکلیف بزرگی بر عهده مسؤولان است که توسط ولی امر مسلمین را ابلاغ کرده‌اند و در حوزه اقتصادی جز با مشارکت مردم اتفاقی نمی‌افتد بنابراین در کنار جهش تولید مشارکت مردم مهم است.

وی یادآور شد: ظرفیت‌شناسی، ظرفیت‌سنجی، خلاقیت و ابتکار برای مشارکت دادن مردم در امر تولید باید مورد توجه باشد و فرمانداران و بخشداران براساس اقتضائات و ظرفیت‌های هر منطقه فعالیت کنند.

استاندار کردستان اضافه کرد: شاخص ارزیابی فرمانداران نیز پیشرفت خدمات همه ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌ها است و توفیق در این زمینه نیاز به مشارکت مردم و ارائه طرح و ایده دارد.

زارعی‌کوشا افزود: برنامه‌ها باید در معرض باشد و نخبگان و جامعه دانشگاهی و جامعه جوان کشور و استان باید به برنامه‌های مسؤولان دسترسی داشته باشند و روی فعالیت‌ها نظر و ایده دهند.

کد خبر 6090011

دیگر خبرها

  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود