Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی به ضرورت حفظ وحدت در مقابله با تحریم های ظالمانه اشاره و تاکید کردند :جمهوری اسلامی که در صف مبارزه به تروریسم است و همانگونه که امنیت ملی در کشور اعمال می‌شود باید شرایط اقتصادی داخلی هم مورد نظر و توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، درباره لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم، اظهار کرد: الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در دستور کار مجلس قرار گرفت و بنا به پیشنهاد مطرح این لایحه برای دو ماه مسکوت ماند، از سه منظر پیوستن به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از منظر کنوانسیون بین‌المللی حقوق معاهدات؛ هر کشوری در الحاق به یک معاهده یا کنوانسیون بین‌المللی می‌تواند حق شرط اعمال یا اعلامیه تفسیری ارایه کند و نظرات و ملاحظات داخلی را در رابطه با مفاد سند اعمال کند.

وی افزود: از سوی دیگر ترتیبات خروج در کنوانسیون مذکور پیش‌بینی شده است؛ ایران با فرض الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم در هر شرایطی که احساس کند اقدامی خلاف منافع ملی جمهوری اسلامی صورت گرفته، می‌تواند طبق ماده 27 از کنوانسیون خارج شود.

نجفی خوشرودی ادامه داد: از منظر دیگر در لایحه کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تروریسم عبارات و تعابیری به کار رفته که به ساز و کارهای داخلی کشور ملحق شونده موکول کرده است، در حقیقت در این کنوانسیون آمده که سازو کارها در صورت لزوم و در صورت اقتضا و وفق شرایط داخلی و غیره انجام گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تعابیر و اصول بنیادین بین‌المللی نیز در این معاهده به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است، اصل برابری حاکمیت‌ها، احترام ارضی، عدم مداخله در امور داخلی کشورها و غیره از جمله موارد است.

نجفی خوشرودی معتقد است: از نظر شرایط سیاسی بین‌المللی نیز دشمنان جمهوری اسلامی و در رأس آنها آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به دنبال بهانه هستند تا ایران را در لیست سیاه قرار دهند و فضای بین‌المللی را علیه جمهوری اسلامی تحریک کنند. لذا در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده و شاهد شکاف بین اروپا و آمریکا هستیم نباید با چنین تصمیماتی مواضع آنها را به یکدیگر نزدیک کنیم تا اجماعی علیه ما ایجاد شود.

وی ادامه داد: همچنین از منظر دیگر 24، 25 خرداد ماه فرصت زمانی تمدید تعلیق قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF تمام می‌شود و مسکوت ماندن از نظر بین‌المللی به نوعی عدم الحاق به کنوانسیون تلقی می‌شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم پیوستند، گفت: کشوهایی چون لبنان، سوریه و روسیه به این کنوانسیون پیوستند و جمهوری اسلامی که در صف مبارزه به تروریسم است باید از فرصت و شرایط برای توسعه کشور استفاده کند. لذا همانگونه که امنیت ملی در کشور اعمال می‌شود باید شرایط اقتصادی داخلی هم مورد نظر و توجه قرار گیرد.

نجفی خوشرودی با بیان اینکه شرایط صادرات، وضعیت پولی و مالی بین‌المللی و مراودات اقتصادی بر اقتصاد داخل فشار می‌آورد بنابراین با تدبیر باید از این ساز و کارها استفاده شود، تاکید کرد: ایران در سطح دنیا نقش پررنگی در مقابله و مبارزه با تروریسم دارد لذا در قبال هزینه‌های بسیار باید منفعتی را هم کسب کنیم. نقش ایران در مبازره با داعش و تروریسم بسیار در منطقه تاثیرگذار بوده است، در چنین شرایطی بهتر است به جای بهانه دادن به دیگران از منافع حاصله استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: الحاق به کنوانسیون ارتباطی با برجام ندارد، برجام از سوی آمریکایی‌ها نقض شده و مسئولیت نقض عهد با خود آنها است زیرا نقض وفای عهد، نقض حقوق بین‌الملل و نقض منشور سازمان ملل متحد صورت گرفته است، بنابرای ایران در مورد برجام بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب باید عمل کند، لذا این دو موضوع ساز و کار جداگانه‌ای دارند.

تعهدات غربی‌ها در توافقنامه باید گویا و شفاف باشد/ضرورت حفظ وحدت برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص تعهدات ذکر شده در بیانیه پایانی نشست وزیران خارجی ایران و ۱+۴، اظهار کرد: برجام به منظور رفع تحریم ها انعقاد شد از این رو تعهدات غربی ها در توافقنامه باید گویا باشد و همچنین در این بین باید راهکارهای دقیقی در خصوص رفع مشکلات مباحث مالی، اقتصادی و غیره ارائه شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس تعهدات غربی ها باید به طور شفاف بیان شود تا توسط مسئولان داخلی ارزیابی شود که آیا منافع ایران اسلامی تامین می‌شود یا خیر؟.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این بین باید یادآور شد که اجرای تعهدات هسته ای از سوی کشورمان و رفع تحریم ها باید همزمان باشد و نمی توان روند کنونی را مناسب ارزیابی کرد از این رو باید زمانبندی نیز برای اجرای تعهدات غرب درنظر گرفته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که قواعد کارشناسی در بررسی محتویات برجام در گذشته به خوبی رعایت نشده و این امر سبب بروز آسیب برای کشورمان شد از این رو باید در مذاکرات کنونی از ذکر محتویات پرابهام و دوپهلو جلوگیری شود.

نانواکناری در خصوص بسته اروپایی‌ها برای تامین منافع ایران در برجام، اظهار داشت: امیدواریم که بسته اروپایی‌ها برای ادامه برجام منجر به ارائه تضمین کتبی آن ها برای تامین خواسته های برجامی ایران شود.

وی بیان کرد: اگر اروپایی‎ها به اظهارات خود عمل کنند، می‌توان به آینده امیدوار بود در غیر اینصورت باید به شیوه دیگری عمل کنیم و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران در برجام به همه تعهدات خود عمل کرد و اروپایی‌ها نیز به دنبال آن بودند که از برجام حمایت کنند ولی ترامپ رئیس جمهور آمریکا بدعهدی کرده و به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

نانواکناری ادامه داد: خروج آمریکا از برجام برای اروپا به عنوان یکی از طرف‌های اصلی توافق هسته‌ای ضربه‌ای سیاسی بود و این سه کشور باید از حیثیت سیاسی خود دفاع کنند و اگر این کار را نکنند، اروپایی‌ها زیر سوال هستند مطمئنا اروپایی‎‌ها برده آمریکا شناخته می‌‎شوند.

وی گفت: از آنجایی که در بُعد اقتصادی، اروپایی‌ها در همکاری با آمریکا منافعی دارند، اما دفاع از حیثیت سیاسی برای اروپا از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا نمی‌‎خواهند در افکار جهانیان به عنوان مطیع آمریکا شناخته شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اعمال نخستین دور تحریم های آمریکا علیه ایران بیشتر جنبه عملیات و جنگ روانی دارد و نمی تواند تاثیر جدی بر اقتصاد کشورمان بگذارد.

نانواکناری گفت: باید یادآور شد زمانی کشورمان از سوی سازمان ملل متحد، ایالات متحده و سایر کشورها مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته بود اما اکنون وضعیت متفاوت است از این رو تاثیر تحریم‌های غرب نمی تواند چشمگیر باشد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش از برجام بسیاری از کشورها در بیان و عمل همراه با آمریکایی ها بودند، تصریح کرد: این مهم در حالی است که آمریکایی ها اکنون با اوضاع پیچیده تری مواجه هستند زیرا با ترک یکجانبه توافقنامه، در معرض سرزنش قرار گرفتند و همین امر موجب شده تا اروپایی ها علیه این کشور موضع گیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: همچنین نمی‌توان از بعد جنگ روانی اعمال تحریم طی ماه آینده نیز غافل شد؛ در واقع آمریکایی ها با بیان اینکه کشورهای زیادی آنها را در این اقدام همراهی می کنند، صرفا غلو کرده و می خواهند دیدگاه سرمایه‌داران را به ایران منفی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه امروزه خانه ملت و دولت بیش از گذشته با یکدیگر متحد بوده و جلسات مستمری را برای مقابله با تحریم های ایالات متحده برگزار می کنند، گفت: بر این اساس باید اذعان کرد که با همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان و گروه های سیاسی و دولت به راحتی می توان مقابل تحریم های ظالمانه ایستادگی کرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت اصولگرایان: گنبد به‌ظاهر آهنین لانه سست عنکبوت شد

شورای وحدت اصولگرایان تأکید کرد که صهیونیست‌ها اسیر تدبر و خشم ایران شدند و گنبد به‌ظاهر آهنین به لانه سست عنکبوت مبدل شد.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

«دیگر بار خیبر به نوای الله اکبر فرو ریخت و بار دیگر ابابیل بر خانه عنکبوت لرزه افکندند که در تحقق وعده الهی شکی نیست.

عملیات غرورآفرین «وعده صادق» بار دیگر به مستکبرین و عمالشان یادآوری کرد که فرزندان علی را صبری است حسنی و شور جهادی است حسینی...

کوردلان رژیم اشغالگر قدس و صهیونیست‌های کودک‌کش که غزه را به خاک مظلومان رنگین کرده و به پشتوانه شیطان بزرگ دست به هر جنایتی می‌زدند، هیچگاه تصور نمی‌کردند غیورمردان ایران زمین اینگونه آن‌ها را اسیر تدبر و خشم خود نموده و گنبد به ظاهر آهنین را به لانه سست عنکبوت مبدل کنند.

شورای وحدت، این پیروزی بزرگ را به همه مسلمین و آزادگان جهان تبریک گفته و بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کیان خود تاکید می‌کند. رژیم صهیونیستی و متحدانش باید بدانند که هر اقدامی بر علیه منافع ملی ایران با واکنشی متناسب و در زمان مناسب مواجه خواهد شد و ممکن نیست که به کنسولگری یک کشور حمله نظامی کرده و عملشان بی‌پاسخ بماند.

شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در برابر ملت غیور خود سربلند شده و به عمل نشان دادند که حافظان راستین جان، مال، ناموس و کیان و شریعت این سرزمین هستند تا پرچم اسلام را به موعود و امام زمان خود تحویل دهند.

دیشب حاج قاسم و یاران شهیدش در مقابل بهشتیان روسفید بوده و کودکان غزه با لبخند، وعده الهی را زمزمه کردند که : جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • غریب آبادی برای شرکت در کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم وارد دمشق شد
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • وحدت و برادری ارتش با سپاه برای دشمنان رشک برانگیز است
  • وحدت ارتش و سپاه منجر به تولید قدرت بازدارندگی شده است
  • وحدت ارتش و سپاه منجر به تولید بازدارندگی شده است
  • عملیات «وعده صادق» غرور ملی و وحدت اجتماعی را تقویت کرد
  • پیام حزب اعتدال و توسعه در پی حمله ایران به اسرائیل /مهمترین رویکرد استراتژیک، حفظ وحدت و انسجام ملی است
  • شورای وحدت اصولگرایان: گنبد به‌ظاهر آهنین لانه سست عنکبوت شد
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد