Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر گفت: اردو‌های جهادی با هدف کمک رسانی به مناطق محروم کشور و کاهش مشکلات معیشتی و همچنین آشنایی قشر دانشجو با مشکلات مردم برگزار می‌شود.

امین ترابی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: همه ساله با توجه به فراغت از تحصیل اکثر دانشجویان در فصل تابستان، اردو‌های جهادی با هدف کمک رسانی به مناطق محروم کشور و کاهش مشکلات معیشتی و همچنین آشنایی قشر دانشجو با مشکلات مردم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترابی اظهار کرد: اردو‌های جهادی فی نفسه می‌تواند باعث رشد اخلاقی و معنوی، باعث بالفعل شدن استعداد‌ها و ‏توانایی‌ها در بین جهادگران شود. آمدن به اردو‌های جهادی یعنی قدم اول برای شکستن نفس، منیت و خرج کردن خود و ‏کمک کردن به دیگران برای توسعه رفاه و آسایش در روستا‌ها و مکان‌هایی که کمتر به آن‌ها توجه شده است. در اردو ‏های جهادی، دانشجو  یاد می‌گیرد که فقط به خود و مشکلات شخصی اش توجه نداشته باشد بلکه سلامتی و آسایش دیگران را نیز ‏به نوعی وظیفه و حقی که دیگران بر گردن او دارند، تلقی کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملی ملایر در ادامه اضافه کرد: نکته مهم و قابل توجه حضور سفیران کار و تلاش در بین اهالی روستا است که  موجب وحدت و همکاری و همدلی بین اهالی روستا و جهادگران می‌شود و این فرهنگ را نهادینه می‌کند که با همکاری می‌شود محرومیت‌ها را از بین برد. جهادگران اردوی جهادی با عمل و رفتار خودشان مردم و اهالی روستا را به انقلاب و معنویت سوق می‌دهند و تاثیر این کار بسیار عمیق‌تر است.

وی در ادامه افزود: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر امسال هم، همانند سال‌های گذشته توانست عازم مناطق محروم شهرستان ملایر شود و حرکت جهادی خود را این بار در روستای حسین آباد ناظم انجام دهد

ترابی در مورد فعالیت‌های صورت گرفته توسط گروه جهادی دانشگاه ملایر ادامه داد: سفت کاری، دیوارچینی و خاک ریزی یک منزل مسکونی در روستا توسط جهادگران گروه جهادی انجام و  دیوار چینی  دو منزل مسکونی دیگر توسط دانشجویان شروع و در حال انجام است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر تصریح کرد:، اما برگزاری کلاس‌های آموزشی، ورزشی و اعتقادی  برای کودکان و نوجوانان از اقدامات فرهنگی است که دانشجویان جهادگر این دانشگاه در طول اردوی جهادی به آن پرداخته اند. زیباسازی و نقاشی دیوار سالن ورزشی روستا نیز از دیگر فعالیت‌های این گروه بوده است.

وی در ادامه گفت: معاینه بیماران روستا که بدلیل بیماری خود و یا حتی تامین هزینه‌های مالی توانایی مراجعه به پزشک را نداشتند از دیگر اقداماتی بود که توسط پزشکان حاضر در گروه جهادی انجام شد و در گام بعد تصمیم بر این است که تهیه داروی بیماران در دستور کار قرار گیرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر اردوی جهادی کمک به مردم محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه‌ی هم افزایی متولیان دانشگاه علوم پزشکی با عوامل تولید برنامه‌های سلامت محور صداوسیمای استان با بیان این مطلب گفت: صداوسیمای استان، حامی دانشگاه علوم پزشکی است و آموزش‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود، آگاهی مردم را افزایش می‌دهد.

جعفرزاده معاون سیمای، صداوسیمای استان هم با بیان اینکه در سال جاری یکی از ستون‌های شبکه سلامت هستیم گفت: این موضوع، سبب اعتماد و حضور شبکه‌ی استانی در شبکه یک سیما هم شده است.

برخی از تهیه کنندگان صداوسیما هم در این جلسه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • بازگشت حسن به اردوی تیم‌ملی
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • رزمی‌کاران استان سمنان در اردوی تیم ملی او اسپرت حضور یافتند
  • حضور رزمی کاران سمنان در اردوی تیم ملی او اسپرت
  • برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • یزد، میزبان سومین اردوی تیم والیبال پسران نوجوان