Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:29:29 GMT

موفي 2018 | طولاني‌ترين خسوف قرن 21

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۴۵۹۵

موفي 2018 | طولاني‌ترين خسوف قرن 21

خبرگزاري آريا - دانش > فضا - همشهري آنلاين:
طولاني‌ترين ماه‌گرفتگي قرن در شرف وقوع است: طولاني‌ترين خسوف قرن 21
آنچه اين ماه‌گرفتگي را متمايز ساخته تقارن آن با يک واقعه نجومي ديگر است: همزمان مي‌توان مريخ را از نزديک‌ترين فاصله رؤيت کرد!
به گزارش خبرگزاري آنلاين:بشر در آستانه يک ماه‌گرفتگي کامل (خسوف) قرار دارد که در بسياري از مناطق، از جمله ايران و آلمان قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکنان قاره‌هاي آسيا، اروپا، آفريقا، استراليا و بخش‌هايي از آمريکا مي‌توانند شاهد اين رخداد نادر باشند.
قرار است اين خسوف روز جمعه 27 ژوئيه (5 مرداد) اتفاق بيفتد. زمان ماه‌گرفتگي کامل در آلمان بين ساعت‌هاي 21 و 30 و 23 و 14 دقيقه اعلام شده است.
اين ماه‌گرفتگي که در آلمان به آن "موفي 2018" (مخفف ماه‌گرفتگي) گفته مي‌شود طولاني‌ترين خسوف قرن 21 خواهد بود و مرحله کامل آن 103 دقيقه طول خواهد کشيد.
ساکنان آلمان در صورتي که هوا ياري کند مي‌توانند شاهد اين ماه‌گرفتگي باشند. طبق گزارش رسانه‌هاي ايران در صورتي که هوا مناسب باشد در همه جاي ايران نيز مي‌توان اين واقعه را با چشم غيرمسلح ديد.
ويژگي "موفي 2018"وجه تمايز "موفي 2018" به غير از طول مدت آن يک اتفاق نجومي ديگر است که همزمان رخ خواهد داد. در 27 ژوئيه سال جاري سياره زمين اصطلاحا از مريخ، همسايه سرخ خود سبقت مي‌گيرد و در همين حين فاصله زمين و مريخ به‌شدت کم خواهد شد.
به دليل کم شدن فاصله اين دو سياره مريخ که با نور روشن خود جلب توجه خواهد کرد در تمامي شب قابل رؤيت مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری

شماری از پرستاران بیمارستانی در گرگان با بیان اینکه نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض داریم، اظهار داشتند: «مدتی‌ست که به اضافه کار اجباری و شیفت‌های طولانی اعتراض داریم؛ برخی از همکاران‌مان تصمیم گرفته‌اند تن به اضافه‌کار اجباری ندهند، اما در مقابل واکنش مسئولان و مقامات مثبت نبوده است.»   به گزارش ایلنا، یکی از این پرستاران گفت: به یکی از همکاران مرد ما گفته شده اگر تن به اضافه‌کار اجباری ندهی، باید بخش‌ات را عوض کنی یا از کارت استعفا بدهی!   به گفته این پرستار، اجبار در اضافه‌کار یا ایستادن در شیفت‌های طولانی، خلاف قانون است، اما پرستاران برای اینکه شغل خود را از دست ندهند، به این اجبار تن می‌دهند.   پرستاران گرگان، خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ی حق الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • (ویدئو) سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قطع همکاری نواک جوکوویچ با یک مربی دیگر
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان