Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@21:51:22 GMT

ارتباط کشیدن سیگار الکترونیکی و خطر مرگ نوزادان

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۵۲۸۶

ارتباط کشیدن سیگار الکترونیکی و خطر مرگ نوزادان

رکنا: مصرف سیگار الکترونیکی در افزایش ریسک مرگ نوزاد تاثیر فراوان دارد.

طبق نتایج یک تحقیق جدید، استفاده از هر نوع نیکوتین در دوره بارداری یا در زمان شیردهی ممکن است ریسک «سندروم مرگ ناگهانی نوزاد» را افزایش دهد.

 یافته ها نشان می دهد چسب های نیکوتین یا سیگارهای الکترونیکی جایگزین مناسبی به جای سیگار در طول بارداری نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«استلا لی»، عضو تیم تحقیق از دانشکده پزشکی دارتموث نیوهمپشایر، در این باره می گوید: «سندروم مرگ ناگهانی نوزاد یک اتفاق ناگوار برای خانواده هاست. ما هنوز به طورکامل از علل بروز چنین اتفاقی آگاه نیستیم، اما این تحقیق می تواند در کمک به مادران برای کاهش این ریسک حائز اهمیت باشد.»

در طول مطالعات سالیان قبل مشخص شده است که سیگارکشیدن موجب افزایش بروز این ریسک می شود. برخی از زنانی که قصد ترک سیگار در طول بارداری را دارند به استفاده از چسب های نیکوتین یا سیگار الکترونیکی روی می آورند، اما تاثیر آنها هم بر افزایش بروز این ریسک نامشخص است.

محققان با مطالعه بر روی موش ها دریافتند قرارگیری مادر در معرض نیکوتین در طول بارداری و شیردهی موجب بروز اختلال در واکنش خودکار در نوزاد موسوم به "احیاءخودکار" می شود. این توانایی موجب بهبود ضربان عادی قلب Heart و نفس کشیدن بعد از نفس نفس زدن به دلیل کمبود اکسیژن می شود.

در نوزادان انسانی، مشکلاتی نظیر بیماری های جزئی یا انسداد در نفس کشیدن می تواند موجب تحریک فرایند احیاءخودکار شود. اختلال و نقص در این مکانیسم بقاء در نمونه های مربوط به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد قابل توجه بوده است.

نتایج مطالعات حیوانی غالبا در مورد انسان ها قابل تعمیم نیست. اما محققان همچنان به شناسایی نشانه های احتمالی این ریسک ادامه داده و در تلاش برای درمان نوزادانی هستند که دارای مکانیسم احیاءخودکار هستند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت پزشکی قلب Heart سیگار مرگ خطر نوزادان الکترونیکی عکس فیلم ویدیو ها دختر من قتل ایران حوادث زن مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک

برخی از نوزادان به دلایل گوناگون از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند و وقتی شیرخشک غذای اصلی نوزادان می‌شود والدین دغدغه تهیه آن را دارند. به گفته شهروند خبرنگار ما این روز‌ها افزایش یکباره قیمت برخی از برند‌های شیرخشک مانند شیرخشک آپتامیل پپتی والدین را نگران کرده است.

شیرخشک آپتامیل پپتی مناسب کودکانی است که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند به همین جهت با افزایش قیمت مشکلات والدین دوچندان شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ امروز رفتم شیرخشک تهیه کنم شیرخشکی که تا آخر فروردین قیمتش ۵۰ هزار تومان بود به یکباره ۱۰۰ هزار تومان شده است خواهش میکنم افزایش قیمت یکباره شیرخشک را پیگیری کنید. فرزند من، چون به پروتئین گاوی آلرژی دارد به ناچار باید شیرخشک آپتامیل پپتی بدهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است