Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – تازه ترین آمار به دست آمده نشان می دهد که حدود 70 هزار نوجوان زیر 18 سال انگلیسی، داروی ضدافسردگی مصرف می‌کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه تایمز به تازگی به آماری از سوی سازمان خدمات بهداشت انگلیس دست یافته که نشان می‌دهد مجموعاً 7.3 میلیون انگلیسی سال گذشته داروی ضدافسردگی مصرف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این میزان 2 هزار تن در سنین ابتدایی بوده‌اند.
کارشناسان بر این باورند که مصرف داروهای ضدافسردگی در روند رشد ذهنی نوجوانان تأثیر منفی دارد و پیامدهای آن نسبت به ضررش کمتر است.
تایمز در ادامه این گزارش نوشت: مصرف داروهای ضدافسردگی نشان داده که این دارو برای بسیاری از بیماران 'با درجه حاد افسردگی' جوابگو بوده است. پزشکان انگلیسی معتقدند که بخشی از افزایش آمار مصرف این دارو در انگلیس ناشی از مراجعه بیشتر بیماران به پزشک بوده است.
تجویز داروهای ضدافسردگی طی یک دهه گذشته در انگلیس دو برابر شده است. این کشور هم‌اکنون در ردیف چهارم کشورهای غربی مصرف‌کننده داروهای ضدافسردگی به شمار می‌رود و درمجموع 232 میلیون پوند در سال برای دولت انگلیس هزینه در بردارد.
اندریا سیپریانی، استاد متخصص روانشناسی دانشگاه آکسفورد که حدود دو سال پیش بر روی بیماران افسرده تحقیقاتی را صورت داده می‌گوید: این ارقام بسیار بالا است. باید در نظر داشت که داروهای ضدافسردگی راه‌حل سریعی به شمار نمی‌رود.
او طی تحقیقات خود دریافته بود که حدود نیمی از نوجوانان زیر 18 سال از داروی ضدافسردگی پروزاک (فلوکستین) استفاده می‌کنند.
نشریه تایمز در گزارش خود اشاره‌کرده است که آمار افسردگی در بخشی از مناطق انگلیس بیشتر از سایر مناطق است. در این رابطه، آمار مصرف داروهای ضدافسردگی در میان کودکان در منطقه ساوت لینکولنشایر شش برابر میانگین کل کشور است.
کارشناسان انگلیسی تأکید دارند که تجویز داروهای ضدافسردگی بایستی به‌عنوان آخرین راه‌حل و پس از انجام مراحل مشاوره درمان صورت گیرد. این در حالی است که سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار انگلیس فشار زیادی را بر سازمان خدمات بهداشتی انگلیس وارد کرده است.
به‌تازگی «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس طرحی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن بخشی از اعتبارات بخش درمانی انگلیس از طریق افزایش مالیات‌ها جبران شود؛ بااین‌حال انتقادهای زیادی از سوی مردم، گروه‌های حقوق بشری و اتحادیه‌های کارگری در رابطه با این طرح وجود دارد.
سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال 1948 و پس از پایان جنگ دوم جهانی به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحان جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن نزدیک به یک و نیم ‌میلیون کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.
این نهاد بهداشتی حدود 65 میلیون تن را در سراسر انگلستان ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش قرار داده، اما علاوه بر مشکلات مالی، با بحران کمبود نیروی انسانی نیز مواجه است. این معضل در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و محدود شدن به‌کارگیری نیروهای پزشکی از خارج انگلیس به‌ویژه از اروپا، تشدید خواهد شد.
اروپام ** هـ.ن **1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس افسردگي تايمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان