Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:50:19 GMT

معتادان در کمپ های ترک اعتیاد کارآموزی می کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۵۴۹۰

معتادان در کمپ های ترک اعتیاد کارآموزی می کنند

تهران- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: کارآموزی و توانمندسازی معتادان در کسب درآمد و معیشت مهمترین برنامه بهزیستی در کمپ های ترک اعتیاد است تا خانواده های آنان از تبعات این مشکل در امان باشند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان بهزیستی استان تهران، داریوش بیات نژاد در عملیات عمرانی فاز دوم مرکز شفق افزود: کارگاه های اشتغال و کارآموزی معتادان در کمپ های ترک اعتیاد استان تهران در حال آموزش حرفه های مختلف به مددجویان است تا این افراد پس از رهایی با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: نگهداری معتادان در گذشته برعهده قوه قضاییه بود اما از سال گذشته این مسئولیت به بهزیستی محول شده است.
بیات نژاد اظهار داشت: شخص معتاد مجموعه ای از افراد جامعه و خانواده را درگیر می کند؛ تمام دستگاه های متولی در امر اعتیاد وظیفه قانونی و شرعی برای کمک به این قشر آسیب دیده را دارند.
بیات نژاد اضافه کرد: فرهنگ کار تیمی باید در میان مسئولان استانی و کشور نهادینه شود تا رضایت مردم که هدف اصلی حاکمیت است در جامعه نمود پیدا کند.
مدیریت مرکز نگهداری معتادان متجاهر شفق در سال 96 از شورای مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی شهرستان ری واگذار شد، زمین فاز اول این کمپ 30 هزار مترمربع است که چهار هزار مترمربع زیربنا، 2 هزار و 500 مترمربع نیز سالن نگهداری از معتادان را دارد و در حال حاضر 800 معتاد متجاهر در این کمپ در حال درمان هستند.
عملیات عمرانی فاز دوم مرکز شفق نیز با ظرفیت 300 نفر و با مساحت 6 هزار مترمربع که متشکل از سالن های چند منظوره برای ایجاد کارگاه های آموزشی است، از امروز آغاز شد.
بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.
اجتمام**9185*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كمپ بهزيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کوشش تبار در حاشیه رونمایی از داروی بوپرنورفین در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استاندار البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب علمی و فناوری استان البرز گفت: نگاه استاندار البرز به بحث تولید دارو، نگاهی نرم‌افزاری بوده و این اتفاق خوبی است که در استان البرز رخ داده است.

وی مطرح کرد: استان البرز با راهبری بخش دارو و دیگر زمینه‌های این حوزه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته جایگاه خود را در زنجیره دارو پیدا کند. این استان همچنین می‌تواند در بحث تولید دارو در منطقه نیز نقش‌آفرینی کند. دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت فرا قاره‌ای باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: این موضوع نقش‌آفرینی البرز را نیز به نمایش گذاشته که در نمایشگاه ایران اکسپو نیز مشهود است و استقبال و نظر ویژه بازدیدکنندگان از غرفه‌های استان گواه این ادعاست. توسعه زنجیره تولید دارو در البرز علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند منافع دیگری نیز نصیب استان و کشور کند و این زنجیره نه تنها نباید منقطع شود بلکه باید توسعه پیدا کند.

این محصول در اندیکاسیون‌های ضد درد و ترک اعتیاد کاربرد دارد و در دو دوز ۱۰۰ و ۳۰۰ تولید می‌شود. با توجه به اینکه بیماران سرطانی و افراد درگیر اعتیاد با دردهای مزمن به صورت مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند، این دارو با تکنولوژی هوشمند خود به صورت خودکار و به مدت یک ماه در بدن بیمار به کاهش درد کمک می‌کند.

کد خبر 6094679

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران