Web Analytics Made Easy - Statcounter

راستاد، گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد صادرات و واردات کالا‌ها در کشور از طریق بنادر انجام می‌شود، پروژه هوشمندسازی در مجموعه اقتصاد خرد و کلان کشور اثرگذار خواهد بود.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی درباره هوشمندسازی بنادر و روندی که برای آن باید طی شود، اظهار کرد: هوشمندسازی بنادر کشور از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای بهبود خدمات و ارتقای بهره وری محسوب می‌شود که امسال در دستور کار گرفته و شامل زیرساخت‌های مورد نیاز، نرم افزار‌ها و تجهیزات مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش بینی ما برای هوشمندسازی بنادر یک بازه زمانی دو تا سه ساله است تا بتوانیم تمامی بنادر کشور را به مرحله‌ای برسانیم که از تمامی تجهیزات اتوماسیون و مکانیزاسیون برای به حداکثررساندن کیفیت خدمات بنادر کشور استفاده کنند.

راستاد تصریح کرد: فعالیت‌های نرم افزاری و اداری مربوط به تشریفات ورود و خروج کالا به بنادر هم در قالب پروژه هوشمندسازی و راه اندازی سامانه جامعه بندری قاعدتاً می‌تواند کمک قابل توجهی به بهبود فرآیند‌ها در بنادر تجاری کشور کند.

وی اذعان کرد: هدف نهایی هوشمندسازی بنادر این است که بتواند هزینه‌های تمام شده عملیات حمل و نقل دریایی به ویژه روند فعالیت‌های بندری را از طریق بهبود کیفیت و ارتقای بهره وری به حداقل برساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد صادرات و واردات کالا‌ها در کشور از طریق بنادر انجام می‌شود، پروژه هوشمندسازی در مجموعه اقتصاد خرد و کلان کشور اثرگذار خواهد بود و زمینه‌ای فراهم خواهد شد تا به واسطه کاهش بهای تمام شده کالا‌ها انگیزه بهتری برای تجار، بازرگانان، صاحبان کالا و صادرکنندگان ایجاد شود.

وی در خصوص برنامه‌های سازمان بنادر برای توسعه گردشگری دریایی تابستانه گفت: همچنانکه که در فصول پایانی سال و تعطیلات نوروزی شاهد استقبال جمعیت زیادی از هموطنان برای بازدید از جاذبه‌های سواحل و جزایر جنوبی کشور هستیم، امیدواریم این مساله در فصول گرم هم تداوم داشته باشد. زیرا استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات فراهم شده را نمی‌توان به دوره زمانی محدودی از سال منحصر کرد.

احداث بندر گردشگری دریایی در چمخاله

راستاد با اشاره به سواحل شمالی کشور گفت: در استان گیلان و بندر انزلی در حال بررسی به منظور ایجاد تعدادی اسکله خاص گردشگری دریایی هستیم. این زیرساخت‌ها مشابه اسکله‌های شناوری ایجاد می‌شوند که سال گذشته در استان هرمزگان و بوشهر احداث شد و به بهره برداری رسید.

وی افزود: در کنار این اقدامات، به زودی در بندر چمخاله استان گیلان یکی از بنادر بزرگ گردشگری و چندمنظوره احداث خواهد شد. در همین رابطه، مذاکراتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد و احداث پایانه‌های گردشگری در بنادر انزلی و فریدون کنار داشته ایم.

راستاد گفت: با مکانیزم‌های حمایتی که سازمان بنادر پیش بینی کرده و به واسطه استقبال قابل توجه هموطنان در فصل تابستان، شاهد این موضوع باشیم که ظرفیت‌های گردشگری دریایی در سواحل کشور ارتقاء پیدا کند.

تکمیل فاز ۲ و تجهیزات استراتژیک آن در موعد مقرر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: بنادر تجاری کشور به ویژه بندر شهید رجایی در مقطع تاریخی و شرایط حساس کنونی جایگاهی کلیدی دارند.

وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی تامین ۶۰ درصد از مایحتاج و پشتیبانی از بخش اعظم صادرات کشور را بر عهده دارد، تصریح کرد: اقتصاد کشور به تلاش مدیران و کارکنان این بندر وابسته است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که هیچ گونه کمبود و نقیصه‌ای در ایفای وظایف، متوجه کشور نشود.

راستاد بر لزوم توجه ویژه به پروژه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات و روبنا‌ها در بنادر تأکید کرد و افزود: طرح بسیار مهم مرحله سوم توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با روند خوبی در حال اجراست. تلاش می‌کنیم که تکمیل فاز ۲ و تجهیزات استراتژیک آن در زمان وعده داده شده به بهره برداری برسد تا این امکانات بتواند در خدمت حمل و نقل کشور قرار گیرد.

نباید بی انگیزگی و اختلال در روند توسعه بنادر ایجاد نشود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حداکثر مساعدت برای تجار و صاحبان کالا در مسیر تشریفات ورود و خروج کالا در بنادر صورت گیرد. بر اساس مصوبه مربوط به اصلاحیه اخیر قانون تسریع در تخلیه کشتی ها، ۲۴ ساعته شدن درب خروج گمرک یک الزام قانونی است و با انجام پیگیری‌های لازم، ارایه خدمات شبانه روزی باید عملیاتی شود.

وی افزود: از ظرفیت‌های قراردادی و مکانیزم‌های قانونی دیگر برای حمایت از پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی، نهایت استفاده صورت گیرد تا بی انگیزگی و اختلال در روند توسعه بنادر ایجاد نشود.

راستاد تصریح کرد: به موازات توسعه بندر شهید رجایی، حرکت به سمت شرق استان هرمزگان (سواحل مکران) و ایجاد یک بندر اقیانوسی در این منطقه یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی همچنین از اقدامات صورت گرفته برای تأمین ۲۳ فروند شناور آتشخوار برای خدمات دهی در حوضچه‌های کم عمق و تعدادی نیز یدک کش در بنادر اصلی در سال جاری خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تلاش‌های مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به عنوان یکی از سرمایه‌های مدیریتی سازمان بنادر بخاطر اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های توسعه‌ای در بزرگترین بندر تجاری کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه وجود یک تیم مدیریتی قوی در بندر شهید رجایی پشتوانه برنامه‌های توسعه است و در خصوص فعالیت‌های این بندر، هیچ‌گونه نگرانی نداریم.

انتهای پیام/

پایانه‌های گردشگری در بنادر انزلی و فریدونکنار احداث می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه خارگ با تبریک روز معلم، روز شوراها، روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: علم دارای ارزش ذاتی است و در دین مبین اسلام به علم ارزش و بهای بالایی داده شده است.

وی اضافه کرد: هدف قرآن کریم تشویق مردم به تحصیل علم و تعمیق در اعتقادات و تعهد آنها است تا ایمانی راسخ و استوار به دنبال داشته باشد.

کارگر خاطرنشان کرد: آنقدر دانش در اسلام ارزشمند است که امیرالمؤمنین علیه السلام میان آن و ثروت، به هفت دلیل علم و دانش را انتخاب می‌کند.

وی افزود: در دهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و تا امروز ۲۲ سال می‌گذرد و لازم است سران قوا نسبت به توفیقات اقتصادی و مفاسد اقتصادی گزارش دهند.

امام جمعه خارگ اضافه کرد: مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و مفسدان اقتصادی در کشور داشته‌ایم و این باید بازدارندگی در سو استفاده از رانت‌های اطلاعاتی در حوزه اقتصادی ایجاد کند. اصحاب رسانه در مطالبه گره‌ای خود در حوزه اقتصادی پیگیر فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد باشند.

وی تصریح کرد: سومین خلیج بزرگ جهان خلیج فارس است که پرتغالی‌ها در ۴۰۰ سال قبل ۱۱۷ سال در این منطقه حضور داشتند توسط امامقلی خان و لشکریانش در دوران صفویه اخراج شدند. بعدها دهم اردیبهشت را شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام خلیج فارس نام گذاری کرد.

کارگر ادامه داد: اینکه دشمنان به دنبال حذف نام خلیج فارس هستند چیز جدیدی نیست. حذف هویت فرهنگی یک ملت یعنی نابود کردن همه اندوخته و ثروت معنوی آن ملت و امروز هویت فرهنگی ما در استمرار حفظ هویت خلیج فارس است.

وی اضافه کرد: جهان استکبار از زنان و مردان خلیج فارس ضربات متعددی دیده است لذا نام خلیج فارس بر اندام دشمنان لرزه انداخته است و در پی حذف آن است و قطعاً این آرزو را به گور خواهند برد.

وضعیت امامزاده میرمحمد مشخص شود

حجت الاسلام کارگر گفت: از نیروی انتظامی برای طرح نور در جزیره تشکر می‌کنم؛ مردم هم پشتیبان و همراه نیروی انتظامی هستند و هم خیرخواه همدیگر هستند. از همراهی سران سه قوه نسبت به دغدغه‌های فرهنگی تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از آسیب‌های فرهنگی به بخش واردات لباس و پوشاک در کشور است که باید کشور ما از واردات بی نیاز و صادر کننده باشد. تنوع و هنر تولید اقوام مختلف در حوزه پوشش در ایران بی نظیر است و نیاز به حمایت دولت از بخش‌های خصوصی و کارگاه‌های کوچک تولید البسه و پوشاک ضروری است.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: وضعیت امامزاده میرمحمد توسط میراث فرهنگی مشخص شود. تعمیرات نیمه کاره رها شده و به ساختمان آسیب خواهد زد.

وی ادامه داد: ماندن مردم در اسکله قابل قبول نیست. همانگونه که در کلان شهر برای حمل و نقل مردم مترو گذاشته شده برای جزیره خارگ نیز تمهیدات لازم صورت بگیرد. یک سامانه‌ای طراحی شود که مردم نسبت به گرفتن بلیط و جاماندن در اسکله گرفتار نشوند.

حجت الاسلام کارگر یاد آور شد: اگر قانونی مبنی بر حقوق و مزایا وجود دارد معوقات کارگران پرداخت نشده است شرکت‌ها و پیمانکاران به وظیفه خودشان عمل کنند.

وی اظهار کرد: نسبت به تبدیل وضعیت‌ها به ویژه برای کارگران باسابقه همت اگر قانون هست که اجرا شود و اگر قانون نیست به عنوان یک دغدغه نماینده مجلس پیگیری کنند.

کد خبر 6089067

دیگر خبرها

  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد