Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:44:40 GMT

دردسرهای فعالیت خودروهای مسافربر شخصی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۷۲۲۴

دردسرهای فعالیت خودروهای مسافربر شخصی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه سجاد سلیمانی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه گفت: با وجود اینکه قانون وظیفه اختیاراتی برای سازمان تاکسیرانی در بحث برخورد با مسافربرهای شخصی تعریف نکرده است، لیکن در طول اجرای طرح این سازمان بیش از 2هزار و 700 دستگاه مسافربر شخصی را با همکاری نهادها و دستگاه‌های مرتبط، توقیف کرده است که این خود نشان دهنده جدیت این سازمان در ساماندهی حمل و نقل سبک درون شهری و تأمین امنیت شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : انتظار سازمان تاکسیرانی این است که دستگاه قضا به مانند همیشه در زمینه برخورد با مسافربرهای شخصی با این سازمان همکاری داشته باشند.

سلیمانی افزود : سازمان تاکسیرانی کاملا قانونی شیوه‌نامه شرکت‌های تاکسی اینترنتی را تدوین و به تصویب شورای شهر رسانده بعد از تدوین اساسنامه و تاییدیه نهادهای مرتبط از نظر امنیت برنامه و شبکه، چهار شرکت به‌نام‌های چیتکس، طپش آنلای، اسپات و تاکسی وان در شهر کرمانشاه موفق به دریافت مجوز شدند.

وی افزود : ما در ساختار سازمان تاکسیرانی شهر کرمانشاه دستورالعمل‌های بومی مربوط به فعالیت این گونه از شرکت‌ها را تدوین کرده‌ایم.

سلیمانی گفت : رانندگان مورد استفاده در شرکت‌های تاکسی اینترنتی مجاز با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی احراز صلاحیت در سازمان تاکسیرانی می‌توانند فعالیت کنند در غیر این‌صورت با رانندگان و شرکت‌های بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می‌آید.

سلیمانی در ادامه راه‌اندازی سیستم سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی موسوم به «سپند» را برای سال تحصیلی پیش‌رو از اولویت‌های کاری سازمان برشمرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

انتظار سازمان تاکسیرانی از دستگاه قضا

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شادی مالکی در حاشیه بازدید از دفاتر تاکسیرانی مناطق گفت: هدف از بازدید دفاتر مناطق این است که از نزدیک با خدمت‌رسانی در مراکز و همچنین مشکلات تاکسیرانان آشنا شویم و در راستای بهبود شرایط این قشر زحمتکش گام برداریم.

وی هدف از راه‌اندازی دفاتر را تمرکززدایی در سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: بر همین اساس دفاتری در مناطق ۲۲ گانه افتتاح شده و خدماتی نظیر انواع خدمات اداری، رفاهی، خدمات خرید و فروش خودرو و ... در آن ارائه می‌شود. مالکی ادامه داد: یکی از بزرگترین مطالبات تاکسیرانان در خصوص دفاتر، افزایش سرعت عملکرد دفاتر در اجرای درخواست‌هایشان به ویژه امور دفتری بود و همچنین تقاضا داشتند دریافت هزینه‌ها توسط شرکت‌ها نظام‌مند شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی بر تداوم این بازدید‌ها تاکید کرد و گفت: ما به‌صورت هفتگی از دفاتر و شرکت‌ها بازدید خواهیم داشت تا با ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با تاکسیرانان، برای حل مشکلات و چالش‌هایشان گام برداریم. در این بازدید‌ها تعدادی از تاکسیرانان به بیان مشکلات‌شان در خصوص نوسازی تاکسی‌ها، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، سیما تاکسی و یا ثبت‌نام برای پروانه اشتغال پرداختند. همچنین برخی از تاکسیرانان با توجه به مشکلات مالی درخواست تسهیلاتی در خصوص بهسازی خودروهایشان داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی