Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@12:35:28 GMT

فعالیت یک دندانپزشک به ازای هر دو هزار نفر در کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۷۴۱۴

فعالیت یک دندانپزشک به ازای هر دو هزار نفر در کشور

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش از این، حوزه دندانپزشکی از عدم سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب رنج می‌برد، اما آنچه که امروزه اهمیت یافته، داشتن دید یکپارچه به بهداشت، سلامت دهان و درمان در این حوزه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قاسم صادقی در نشست سراسری روسا و کارشناسان امور دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: همواره تلاش اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان، تدوین برنامه‌هایی در راستای سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات وزیر بهداشت و معاون درمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پیش از این، حوزه دندانپزشکی از عدم سیاست‌گذاری و برنامه ریزی مناسب رنج می‌برد. اما آنچه که امروزه اهمیت یافته، داشتن دید یکپارچه به بهداشت و سلامت دهان و درمان در این حوزه است.

صادقی با بیان اینکه تاکنون برای 32 هزار و 407 دندانپزشک در نظام پزشکی پروانه صادر شده است و هر ساله دو هزار نفر به این تعداد افزوده می‌شود، اظهار کرد: تا سال 1400، مجموع تعداد دندانپزشکان به 40 هزار نفر خواهد رسید. تقریبا می‌توان گفت که این تعداد از استانداردهای جهانی بالاتر است، چرا که براساس استاندارها برای هر سه تا پنج‌هزار نفر یک دندانپزشک لازم است، در حالی که براساس این آمار 1 دندانپزشک برای هر دو هزار نفر در کشور وجود دارد. البته به دلیل عدم توزیع نامناسب استفاده از خدمات دندانپزشکی برای عموم مردم در تمام مناطق کشور فراهم نشده است که تلاش می‌کنیم این مشکل را برطرف سازیم.

رئیس اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: آنچه در چند ماه گذشته اتفاق افتاده ایجاد سیاستگذاری واحد است. تجمیع تشکیلات سبب برآیند تلاش‌ها و فعالیت‌ها، دسترسی عادلانه و یکسان به خدمات این حوزه می‌شود. بنابراین اگر تشکیلات دندانپزشکی اعم از تعرفه، نظارت و خدمات بهداشتی در یکجا متمرکز شود، هزینه‌ها در یک راستا قرار می‌گیرد و می‌توان بدون اضافه شدن بودجه 10 تا 20 برابر شاهد خروجی موثر باشیم.

وی تصریح کرد: امروزه تعامل و همکاری موثر بین بخشی با معاونت آموزشی صورت گرفته و آموزش‌هایی را در زمینه‌های آموزش ایمپلنت، لیزر و دستیار ارائه شده است. همچنین آموزش های دندانپزشکی در شرکت‌ها و موسسات غیرمجاز در حال بررسی، پیگیری و ساماندهی است.

صادقی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با حمایت معاونت آموزشی وزارت بهداشت و اهرم نظارت، بدون تنش با 28 شرکت آموزشی متخلف در تهران و شهرستان‌ها برخورد صورت گرفته است، افزود: هفته گذشته شاهد افتتاح اولین مرکز خدمات دندانپزشکی برای بیماران خاص و تخت بیهوشی در سبزوار بودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار همکاری خوبی در این زمینه با ما داشت و از فضای یک اتاق عمل در بیمارستان حشمتیه سبزوار برای ایجاد این مرکز استفاده شد. براساس برنامه عملیاتی تدوین شده، فاز اول تاسیس این مراکز ایجاد زیرساخت بوده و مقرر است فاز دوم و سوم آن که به تجهیز این مراکز و تامین نیروی انسانی می‌پردازد به ترتیب تا پایان شهریور و پایان آذر ماه انجام می‌شود و در نهایت افتتاح و بهره برداری این مراکز در بهمن و اسفند صورت می‌گیرد.

رئیس اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت، تاکید کرد: با توجه به رویکرد مدیریت منابع و هزینه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم تا خدمات یکپارچه و عادلانه و مناسبی برای مردم فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403" منصوب کرد.در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر حسین فرشیدی
معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت

با توجه به اینکه کشور عزیزمان در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذیربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی‌ بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها