Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکومیت مصوبه نژادپرستانه مجلس رژیم صهیونیستی، گفت: آپارتاید در فلسطین اشغالی با همت و مقاومت ملت فلسطین برچیده خواهد شد.

به گزارش صدای ایران از فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تصویب قانون نژادپرستانه دولت یهود در مجلس رژیم صهیونیستی، ضمن محکومیت این اقدام اظهار داشت: رژیم نامشروع و نژادپرست صهیونیستی بر اساس اشغال فلسطین و قتل عام صاحبان اصلی سرزمین آن شکل گرفته و اقدام اخیر پارلمان این رژیم تایید دیگری بر ماهیت و رویکرد نژادپرستانه این رژیم در طول 70 سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسمی افزود: حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی و اقدام دولت ترامپ در انتقال سفارت این کشور به قدس و تلاش برخی از کشورهای عربی در عادی سازی روابط با غاصبان سرزمین فلسطین و عدم مجازات این رژیم بدلیل نقض قوانین و مقررات بین‌المللی و کشتار روزانه مردم مظلوم فلسطین، موجب گستاخی آنان در تداوم سیاست یهودی سازی فلسطین و پاکسازی قومی آن شده که بی شک بی ثباتی و افزایش ناامنی بیشتر را در منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عصر نژاد پرستی و آپارتاید به پایان رسیده تاکید کرد: نژادپرستی در فلسطین اشغالی نیز با همت و مقاومت مردم فلسطین و ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان برچیده خواهد شد.

به گزارش فارس، پارلمان رژیم صهیونیستی در هفته گذشته در رای‌گیری نهایی، لایحه تبعیض‌آمیز «کشور یهود» را تصویب و به قانون تبدیل کرد تا بدین ترتیب زمینه قانونی برای حذف اعراب و مسلمانان را فراهم کند.

این لایحه تبعیض‌آمیز که به نام «کشور یهود» شهرت دارد، تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای یهودیان اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کند.

همچنین با حذف زبان عربی از مدارس، زبان عبری تنها زبان رسمی این منطقه شناخته خواهد شد. این طرح با ۶۲ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و دو رأی ممتنع به تصویب رسید.

ین قانون علاوه بر اعلام شهر قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، «توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین را ارزش ملی دانسته و برای ارتقای شهرک‌های فعلی و تاسیس شهرک‌های جدید اقدام می‌کند».

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وزارت خارجه ایران مصوبه نژاد پرستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوهای تجاوز به رفح و واکنش جبهه‌های حامی غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بعد از گذشت نزدیک به ۷ ماه از نبرد طوفان الاقصی و آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه یکی از نقاط عطف مربوط به نبرد جاری میان مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر، عملکرد جبهه‌های حامی غزه در مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها بوده است.

در این زمینه سرتیپ «بها حلال» کارشناس نظامی و رئیس سابق دفتر اطلاعات لبنان در گفتگو با المیادین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز خود به غزه اولین هدفش را حول محور پایان دادن به آرمان فلسطین از طریق نابودی مقاومت تعیین کرده بود. همچنین صهیونیست‌ها به دنبال ضربه زدن به محور مقاومت و از بین بردن توانمندی‌های آن بودند اما ورود جبهه‌های حامی غزه به نبرد طوفان الاقصی نشان داد که فلسطین برای محور مقاومت یک اولویت و مساله اساسی است.

وی افزود: می‌توان گفت این نبرد بیانگر همبستگی بالا میان نیروهای مقاومت در همه جبهه‌ها از فلسطین گرفته تا لبنان و عراق و سوریه و یمن بوده و نشان داد که محور مقاومت چگونه عملیات‌های سیاسی و نظامی خود را هوشمندانه مدیریت می‌کند. یک نکته مهم دیگر در مورد جبهه‌های مختلف مقاومت این است که آنها صرفاً در تقابل با رژیم صهیونیستی نیستند، بلکه این جبهه‌ها مستقیماً در نبرد با نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه نیز قرار دارند و این در حالی است که بسیاری از کشورهای بزرگ جهان از رویارویی مستقیم با آمریکا اجتناب می‌کنند.

نگین قدرت نظامی محور مقاومت

این کارشناس و مقام اطلاعاتی سابق لبنان در ادامه به قدرت نظامی چشمگیر حزب‌الله اشاره و تاکید کرد که اگر هر کدام از جبهه‌های مقاومت را به صورت جداگانه در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که در جنوب لبنان مقاومت این کشور عملکرد بسیار خوبی در تقابل با دشمن صهیونیستی از خود نشان داده و توانست یک سوم ارتش اسرائیل را از جبهه غزه به جبهه شمالی فلسطین اشغالی بکشاند و همین مسئله بار بزرگی از دوش مقاومت در غزه برداشت. حزب الله در این نبرد عملیات خود را به شکل تدریجی وارد مرحله پیشرفته‌ای کرد و به تدریج از سلاح‌های مدرن و غافلگیر کننده خود رونمایی نمود و معادله‌ای که به دنبال آن بود را به دشمن تحمیل کرد.

وی به اهمیت نیروهای یگان ویژه رضوان حزب الله اشاره و اعلام کرد که این نیروها هنوز وارد نبرد با دشمن صهیونیستی نشده‌اند و به عنوان نیروی ذخیره حزب الله در نظر گرفته می‌شوند که دشمن صهیونیستی هراس زیادی از آنها دارد.

نقش راهبردی نیروهای مسلح یمن

سرتیپ حلال در ادامه به نقش محوری جبهه یمن در حمایت از غزه اشاره و اعلام کرد که یمن علاوه بر موقعیت جغرافی مهم و حیاتی آن که تردد کشتی‌های تجاری و حتی نظامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ممنوع کرد و مانع رسیدن کشتی‌های دیگر به بنادر فلسطین اشغالی شد، امروز تبدیل به یک قدرت بزرگ در منطقه شده است. این همان چیزی است که یمن را به عنوان یک نیروی مؤثر نظامی و منطقه‌ای در روابط اقتصادی بین‌المللی معرفی کرده و می‌بینیم که یمنی‌ها بدون ترس از رویارویی مستقیم با آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای اروپایی به موضع خود در حمایت از غزه پایبند هستند.

جبهه مقاومت در سوریه و عراق

به گفته این سرتیپ لبنانی، جبهه‌های عراق و سوریه با هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی که بین عراق و سوریه قرار دارد، یکی از حامیان مهم مردم غزه محسوب می‌شوند و وارد درگیری مستقیم با نیروهای آمریکایی شده‌اند. در واقع جبهه‌های راهبردی پشتیبان مقاومت فعالیت خود را بر مبنای حمایت مؤثر از یکدیگر سازماندهی کرده‌اند و هر کدام طبق ظرفیت‌هایشان مأموریت خود را در حمایت از مردم فلسطین انجام می‌دهند.

ورود مقاومت اسلامی بحرین به عرصه نبرد

وی درباره ورود گردان‌های الاشتر مقاومت اسلامی بحرین به خط حمایت از غزه و تقابل با رژیم صهیونیستی اظهار داشت که اهمیت این موضوع در ورود یک حزب جدید مقاومت به عرصه نبرد با دشمن صهیونیستی است که اتفاقی غیر منتظره بود و بیانگر افزایش قدرت و هماهنگی محور مقاومت است. ما اینجا از مقاومت اسلامی در بحرین صحبت می‌کنیم که ۲۵۰۰ کیلومتر تا فلسطین اشغالی فاصله دارد. پهپادهای استفاده شده توسط این گروه مقاومتی برای هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی پهپادهای تهاجمی هستند که برد آنها از ۲۵۰۰ کیلومتر می‌تواند فراتر برود.

سرتیپ حلال تصریح کرد که این عملیات یک جنبه اساسی دارد و آن این است که حامل پیامی برای دشمن صهیونیستی بود و علاوه بر آن یک پیام راهبردی برای پایگاه بزرگ آمریکا در بحرین یعنی فرماندهی ناوگان پنجم ایالات متحده داشت. همچنین نباید فراموش کنیم که مهمترین پیام این عملیات از سوی مقاومت بحرین خطاب به کشورهایی است که روابط خود را با دشمن صهیونیستی عادی کرده‌اند.

وی در ادامه به عملیات تلافی جویانه وعده صادق جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی اشاره و تاکید کرد که این عملیات حامل پیامی روشن بود مبنی بر اینکه قواعد درگیری در منطقه شکسته شده و بعد از امروز این قواعد در همه سطوح به ویژه در سطوح راهبردی و عملیاتی متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود. این بدان معناست که استراتژی «صبر راهبردی» ایران تغییر کرده و این کشور هیچ تحرک متجاوزانه‌ای را نادیده نخواهد گرفت.

واکنش جبهه‌های مقاومت به تجاوز اسرائیل به رفح چگونه خواهد بود؟

کارشناسان مسائل نظامی معتقدند که اگر اسرائیل به طور جدی و گسترده حمله به رفح را دنبال کند، به دلیل تراکم جمعیت بالا در این منطقه یک کشتار جمعی بزرگ به راه خواهد افتاد که همین مسئله احتمال وقوع یک جنگ گسترده‌تر در منطقه را افزایش می‌دهد و جبهه‌های مختلف مقاومت از هر سو صهیونیست‌ها را مورد حمله قرار خواهند داد.

سرتیپ حلال در پایان به خیزش عظیم دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین اشاره و تاکید کرد که نباید فراموش کنیم امروز در دوره‌ای قرار داریم که افکار عمومی جهانی به ویژه در کشورهای غربی از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند و کمترین نمونه آن خیزش بزرگ دانشجویی در آمریکا و اروپاست. علاوه بر آن نتانیاهو و سایر مقامات صهیونیست منتظر احکام دیوان بین‌المللی دادگستری هستند و این امر موجب می‌شود تا نتانیاهو جرأت انجام یک عملیات واقعی و گسترده در رفح را نداشته باشد.

کد خبر 6099437

دیگر خبرها

  • سناریوهای تجاوز به رفح و واکنش جبهه‌های حامی غزه
  • جدیدترین واکنش اردن درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی